2010-08-03, 04:27
Medlem
e-v-a-ss avatar
kommentar från en utländsk royalist, fritt översatt av google...

"Jag hoppas att han inte gifta sig med henne. Denna utveckling av Royals gifta sig bara vem i helvete de vill-oavsett hur olämplig-så länge de är "In Love" kan verka romantiskt på ytan ... men jag kan inte vara den enda Royalty watcher som märker en trend .. . finns ofrälse och då det finns gemensamma ofrälse ... och under tiden den anti-monarkiska pro republikanska klaga växer högre och högre för varje år.

Förutom det borde ... varför skulle folk vill betala skatt, stödja och respektera en kunglig familj där en verklighet TV stjärnan är nu en Royal hertiginna?

Jag är ledsen, men att vara en medlem av en kunglig familj innebär privilegium samt ansvar. Dessa människor är tänkta att ge en synlig länk till landets historia och nationell identitet. Så dumhögfärdig som det låter, bara för att du attraheras av någon eller ens kär i dem ... det betyder inte att de skulle vara lämpliga som ett kungligt make.

Var slutar den??"
Senast redigerad av e-v-a-s 2010-08-03 kl. 04:55.
Citera
2010-08-03, 06:49
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Att dom gör, de senaste dagarnas rapportering har varit mycket märklig. När nu även fotograf Tony Kollberg uttalar sig om att det är hans fel att bilderna för tidningen Slitz överhuvudtaget togs då han enligt egen utsago tjatade sig till dom börjar man ana oråd.

När så även de andra nakenbilderna som sprids på nätet tas upp i aftonbladets lilla plus-artikel så lägger man fokus på att det inte var vilken simpel fotograf som helst här utan en stjärnfotograf som har fotograferat kändisar som Angelina Jolie och Penélope Cruz.

Från att ha arbetat som servitris så skriver nu aftonbladet att hon jobbade som klubb*promotor och såg till att snygga människor rörde sig bland kändisarna.

Ja och så allt dravel om välgörenhet förstås det senaste projektet innefattar att bygga en fritidsgård i en kåkstad ( måste vara högsta prioritet för lim-ungarna kanske borde man bidra med ett alga spel )

Så nu funderar jag - Kan hon möjligen vara gravid med vår kära Prins ???????

/ Aftonbladet

Ja, man undrar vad det är för uppgift svenska media anser sig ha? Ska de vara en oberoende granskande institution, den tredje statsmakten eller vad det heter, eller ska det vara en Pravda?

Återigen upprepas uttalandet från Nina Eldh:
'She later confirmed their romance to Swedish newspaper Aftonbladet, and said it was "regrettable there are people who want to take advantage of the relationship she has with the prince".'
från http://www.hellomagazine.com/royalty...e-confirmed/1/
Hon anser sig alltså att hon borde kunna tycka till vad som ska tryckas eller inte. När man ser den senaste tidens så kallade bevakning, så undrar jag om hon faktiskt inte har något finger med i någon sorts censur eller i alla fall modifiering av vad som får skrivas.

Man kan se det från den allvarliga sidan. Det här är personen som kan vara avelsmaterialet till vår nästa statschef. Borde det inte granskas hårdare. Om vi tar Thomas Bodström som ett exempel på möjlig statsminister i framtiden. Är det okej om han viker ut sig naken i (ja vafan jag kan inte namnet på något lämpligt exempel) någon blaska?
Citera
2010-08-03, 08:16
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Någon mer än jag som minns hur Utvikets mentor Barbro Ehnbom kämpade med Kristina Forss om den sistnämndas make, Victor? Han var en känd/ökänd storbyggmästare, delade sin gunst mellan båda kvinnorna. Och affärer hade han tillsammans med Fleming Broman, arkitekten som tillverkade knark i Sandhamn en gång i tiden. Mentorn har nog ett och annat att lära ut...

Jodå. Det stämmer bra, det.Barbro fick dessutom en son med sin rike älskare Viktor också. Det var ett jävla liv förstås.
Citera
2010-08-03, 08:18
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Lite halvslött skvaller nu tycker jag, dags att jacka upp lite t.ex. har nån på FB knullat tjejen?
Citera
2010-08-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Det där Herman Lindqvistcitatet...sade HL även att förutsättningarna har förändrats?

Alltså den här skönmålningen gör mig spyfärdig. Min enda tröst är att i den takt Sverige islamiseras så lär kungahuset blir avskaffat så småningom ändå - oavsett vad de rövslickande rojalisterna på Aftonbladet tycker och tänker. Förresten, Lena Mellin skulle passa rätt bra som kungahusets dvärg...alla kungahus med självaktning har ju hållit sig med minst en dvärg. Och svenska kungahuset skulle kunna ståta med en dvärg som tagen ur Pär Lagerqvists novell.

Jag saxar lite citat ifrån plus-artikeln i Aftonbladet:

Citat:
Fotografen: Mitt fel

– Jag fick tjata på Sofia för att hon skulle ställa upp. Det är nästan mitt fel att det där hänger över henne nu. Hon tycker att det är jättejobbigt att det bara är den *sidan som lyfts fram, säger fotografen Tony Kollberg.
/ Aftonbladet

Citat:
När nyheten att Sofia Hellqvist var prins Carl Philips nya flickvän blev känd i våras, var det många som höjde på ögonbrynen. Sofia, som var känd från dokusåpan ”*Paradise hotel” och tidningen Slitz, var outbildad och saknade den sociala bakgrund som prinsens före detta flickvän Emma Pernald har.
/ Aftonbladet

Citat:
– Hon skulle inte anses som lämplig. Ett sådant val av fru skulle kunna påverka kungafamiljens rykte, sa Herman Lindqvist, vän till kungafamiljen, tidigare i år.

Men den senaste veckan har förutsättningarna förändrats.
/ Aftonbladet

( Det sista kommentaren kan ju vara Aftonbladets egen reflektion ?)

Men vart tog den oberoende journalistiken vägen detta var nog bland det värst jag läst på länge, hela artikeln går ut på att försköna Sofia men som sagts tidigare. - Vi vet bättre....
Citera
2010-08-03, 09:30
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
...
/ Aftonbladet

Citat:
– Hon skulle inte anses som lämplig. Ett sådant val av fru skulle kunna påverka kungafamiljens rykte, sa Herman Lindqvist, vän till kungafamiljen, tidigare i år.

Men den senaste veckan har förutsättningarna förändrats.
...

Vad är det för förutsättningar som har förändrats? Att Hovet erkänt förhållandet? Att Gaffeln hotat med att skämma ut sig om Utviket inte får officiellt status som flickvän? Att Utviket ägnat två månader åt att klappa barn med annan hudfärg?

Är det Herman Lindqvist som påstår detta, eller är det som du antar Aftonbladet som påstår?

Om inte annat undrar jag hur många barn Transan har? Vilka är de? Och med vilka män? Det har ryktats lite här, men det kanske finns någon med lite mer fullständighet? Hon finns för övrigt inte med i Ratsit.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2010-08-03 kl. 09:34.
Citera
2010-08-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ja, man undrar vad det är för uppgift svenska media anser sig ha? Ska de vara en oberoende granskande institution, den tredje statsmakten eller vad det heter, eller ska det vara en Pravda?

Återigen upprepas uttalandet från Nina Eldh:
'She later confirmed their romance to Swedish newspaper Aftonbladet, and said it was "regrettable there are people who want to take advantage of the relationship she has with the prince".'
från http://www.hellomagazine.com/royalty...e-confirmed/1/
Hon anser sig alltså att hon borde kunna tycka till vad som ska tryckas eller inte. När man ser den senaste tidens så kallade bevakning, så undrar jag om hon faktiskt inte har något finger med i någon sorts censur eller i alla fall modifiering av vad som får skrivas.

Man kan se det från den allvarliga sidan. Det här är personen som kan vara avelsmaterialet till vår nästa statschef. Borde det inte granskas hårdare. Om vi tar Thomas Bodström som ett exempel på möjlig statsminister i framtiden. Är det okej om han viker ut sig naken i (ja vafan jag kan inte namnet på något lämpligt exempel) någon blaska?

Nina Eldh lyser med sin frånvaro när det gäller plus artikeln i Aftonbladet. Bara en idiot kan ju inbilla sig att hon inte skulle ha ett finger med i spelet. Hade väl någon liten hålhake på journalisterna som skrev lovsången. För övrigt: Richard Aschberg, Kristina Edblom, Kristofer Törnmalm. Men som sagt något verkar dom sitta på, vad är det för förutsättningar som förändrats enligt aftonbladet ?
Vad gör henne mer lämplig nu än de tidigare så kritiska rösterna ? För inte kan det väl räcka att prinsen visar sig öppet med henne i Båstad ? Nej antigen är hon gravid i så fall är hon slugare än vad jag inbillade mig. Eller så hotade prinsen med att abdikera vilket hade varit got nog i detta sammanhang.
Citera
2010-08-03, 09:52
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Nina Eldh lyser med sin frånvaro när det gäller plus artikeln i Aftonbladet. Bara en idiot kan ju inbilla sig att hon inte skulle ha ett finger med i spelet. Hade väl någon liten hålhake på journalisterna som skrev lovsången. För övrigt: Richard Aschberg, Kristina Edblom, Kristofer Törnmalm. Men som sagt något verkar dom sitta på, vad är det för förutsättningar som förändrats enligt aftonbladet ?
Vad gör henne mer lämplig nu än de tidigare så kritiska rösterna ? För inte kan det väl räcka att prinsen visar sig öppet med henne i Båstad ? Nej antigen är hon gravid i så fall är hon slugare än vad jag inbillade mig. Eller så hotade prinsen med att abdikera vilket hade varit got nog i detta sammanhang.
Ja, någonting verkar ha hänt. I april var det ett annat ljud i skällan på Herman ´sömnpillret´ Lindkvist:
Citat:
A source told Sweden’s biggest selling daily that the prince's relationship with Miss Hellqvist has not made the King and Queen happy.

'The Royal family is not accepting her', the source said.

And Sweden’s most famous royal historian, Mr Herman Lindkvist, agreed.

'Considering that she has posed in Slitz (a Swedish men’s magazine) as well as a reality TV show I think this is almost impossible,' he said.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/worl...#ixzz0vWj6N2F2
Vad brukar WT-honor göra när de skall snärja en man? Fast de hinner knappast gifta sig innan nedkomsten och ett officiellt utomäktenskapligt barn i kungafamiljen, går det? Kanske ligger det ´i tiden´.
Senast redigerad av Tokfaan 2010-08-03 kl. 10:10.
Citera
2010-08-03, 11:03
Medlem
Inlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Lite halvslött skvaller nu tycker jag, dags att jacka upp lite t.ex. har nån på FB knullat tjejen?
Tvärtom! Den här tråden börjar ju bli riktigt intressant. Tack vare FB-schakalerna så får vi live-bevakning på hur kungahuset och medierna skapar en rumsren prinsessgemål utav en obildad dokusåpadeltagare. Heder åt alla som bidragit till denna tråd!
Citera
2010-08-03, 11:06
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Ja, någonting verkar ha hänt. I april var det ett annat ljud i skällan på Herman ´sömnpillret´ Lindkvist.
Men var framgår det att Herman Linqvist ändrat sin åsikt??? Vad säger han nu?

Som sagt, det jobbas på Utvikets image men allt är bara en billig fasad som krackelerar om man så mycket som nyser på den... alla medier vet det men ingen säger: Utviket är naken! (bokstavlig och litterär referens).

Vill också förtydliga att min kritik ang soon-to-be HKH Sofia inte baserar sig på någon åsikt om att Gaffeln skulle förtjäna något "bättre". Gaffeln och Utviket passar säkert varandra jättebra, både utseendemässigt och intellektuellt sett. Jag ser heller inte ner på tjejer som gör Slitz-liknande utvik eller som rör sig i ytliga kretsar. Inga problem med det alls, det är en bransch som alla andra. Mitt stora problem är monarkin och svensk massmedias fullständiga knäböjande inför den.

Några positiva saker kan dock sägas om Hakans och Gaffelns val av partner. De har uppenbarligen en egen vilja och manifesterar den.
Senast redigerad av LakritstroIIet 2010-08-03 kl. 11:24.
Citera
2010-08-03, 11:24
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Men var framgår det att Herman Linqvist ändrat sin åsikt??? Vad säger han nu?

Som sagt, det jobbas på Utvikets image men allt är bara en billig fasad som krackelerar om man så mycket som nyser på den... alla medier vet det men ingen säger: Utviket är naken! (bokstavlig och litterär referens).

Vill också förtydliga att min kritik ang soon-to-be HKH Sofia inte baserar sig på någon åsikt om att Gaffeln skulle förtjäna något "bättre". Gaffeln och Utviket passar säkert varandra jättebra, både utseendemässigt och intellektuellt sett. Jag ser heller inte ner på tjejer som gör Slitz-liknande utvik eller som rör sig i ytliga kretsar. Inga problem med det alls, det är en bransch som alla andra. Mitt stora problem är monarkin och svensk massmedias fullständiga knäböjande inför den.

Några positiva saker kan dock sägas om Hakans och Gaffelns val av partner. De har uppenbarligen en egen vilja och manifesterar den.

Utviket är naken! Va kul du är!

Jag ser på Utviket lite mera som en trophy wife, (eller girlfriend då) för Gaffeln. Efter att ha hängt ihop med Pernalden i ett helt jävla decennium behöver han visa världen vad han kan. Alla de hemliga ligg han med säkerhet haft till höger och vänster kunde han aldrig visa upp. Det tar han igen nu. Därför tar han liksom Anna Nicoles gamla gubbe till karl ett känd runkobjekt som visats upp för världen, tar det och kallar det för sitt, och räcker lång näsa åt alla de som bara kan se det på bild.

Men andra ord tror jag inte alls att det här kommer att hålla. Fast det är klart att jag hoppas på det!
Citera
2010-08-03, 11:30
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Efter att ha hängt ihop med Pernalden i ett helt jävla decennium behöver han visa världen vad han kan.
Det stör mig att Aftonhoran utmålar Pernalden som något jävla föredöme. Man ser ju likheterna mellan den process eller bedrägeri som byggde Pernaldens fasad och den som nu bygger Utvikets. Pernalden är förvisso medelklasstjej som gick ekonomiskt program på gymnasiet och gick ut med medelmåttiga betyg men självklart gjordes det en mängd saker för henne, bland annat fick hon jobb som man lugnt kan säga att hon inte var kvalificerad för. Allt för att upprätthålla skenet om att kungafamiljens partners också är skickliga människor. I det ser jag ingen skillnad mellan Utviket och Pernalden. Fasadbyggandet är likadant även om det är klart att det är bra mer sympatiskt att få ett jobb man är underkvalificerad för än att man åker ner på semester till Afrika och låter sig fotograferas med några negerbarn och kalla det 'långvarigt engagemang inom välgörenhet'. *kräksmiley*
Citat:
Men andra ord tror jag inte alls att det här kommer att hålla. Fast det är klart att jag hoppas på det!
Dito.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in