Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Det där Herman Lindqvistcitatet...sade HL även att förutsättningarna har förändrats?
Alltså den här skönmålningen gör mig spyfärdig. Min enda tröst är att i den takt Sverige islamiseras så lär kungahuset blir avskaffat så småningom ändå - oavsett vad de rövslickande rojalisterna på Aftonbladet tycker och tänker. Förresten,
Lena Mellin skulle passa rätt bra som kungahusets dvärg...alla kungahus med självaktning har ju hållit sig med minst en dvärg. Och svenska kungahuset skulle kunna ståta med en dvärg som tagen ur Pär Lagerqvists novell.
Jag saxar lite citat ifrån plus-artikeln i Aftonbladet:
Citat:
Fotografen: Mitt fel
– Jag fick tjata på Sofia för att hon skulle ställa upp. Det är nästan mitt fel att det där hänger över henne nu. Hon tycker att det är jättejobbigt att det bara är den *sidan som lyfts fram, säger fotografen Tony Kollberg.
/ Aftonbladet
Citat:
När nyheten att Sofia Hellqvist var prins Carl Philips nya flickvän blev känd i våras, var det många som höjde på ögonbrynen. Sofia, som var känd från dokusåpan ”*Paradise hotel” och tidningen Slitz, var outbildad och saknade den sociala bakgrund som prinsens före detta flickvän Emma Pernald har.
/ Aftonbladet
Citat:
– Hon skulle inte anses som lämplig. Ett sådant val av fru skulle kunna påverka kungafamiljens rykte, sa Herman Lindqvist, vän till kungafamiljen, tidigare i år.
Men den senaste veckan har förutsättningarna förändrats.
/ Aftonbladet
( Det sista kommentaren kan ju vara Aftonbladets egen reflektion ?)
Men vart tog den oberoende journalistiken vägen detta var nog bland det värst jag läst på länge, hela artikeln går ut på att försköna Sofia men som sagts tidigare. - Vi vet bättre....