2010-09-28, 08:09
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Tack, yellowfishbowl för upplysning! Det känns alltid bra med någon som kan sina grejer.

Sen är det klart att om Njuren får spel, (Hur nära är det egentligen?), och leker Mattias Flink så kanske det inte går lika lätt som när han blev mutad.

Men nu när vi är inne på de kriminellas bana. Begick Utviket något brott i USA eller inte? Fick hon arbeta och vistas där såpass länge? Eller är det något som de skiter i där?
Exakt, mitt resonemang om Njuren gällde enbart just ett eventuellt mutbrott. Det är klart att han åker dit om han mejar ner några random besökare i Drottningsholms slottspark.

Ja, back to topic. Hennes tid i USA är höljd i dunkel, minst sagt. Jag kan inte mycket om USA, så någon annan får svara bättre på det där. Men nog fan känns hennes historia skum...

Kan inte någon reporter åka över och gräva i allt det där, som påpekats flera gånger i tråden!
Citera
2010-09-28, 08:10
Medlem
e-v-a-ss avatar
jokern vet uppenbarligen mer än vi, som tur är, hovets informationstjänst har nog grävt och media är tillsagda att hålla tyst,
Senast redigerad av e-v-a-s 2010-09-28 kl. 08:12.
Citera
2010-09-28, 08:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-v-a-s
jokern vet uppenbarligen mer än vi, som tur är, hovets informationstjänst har nog grävt och media är tillsagda att hålla tyst,

Snygg avatar du har!

Här är tystnaden väldigt talande! Det är mycket snack om Sydafrika, välgörenhet och läppglans. Lite snack om utvik och att det var mer en ungdomssynd, även om mängden av sessioner i olika miljöer talar emot det en del. Sen lite stureplanssnurrande, vilket väl är vad som förväntas av en söt flicka som letar modelljobb i stan, absolut inget märkvärdigt.

Och sen har vi alltså dessa år i USA. Inte bara New York uppenbarligen. Det var väl Nevadaskyltar på nån bil hon fotograferades framför ute i öknen? Det var i USA som hon försörjde sig och arbetade. I varje fall så ledde hon yogakurser. Men så mycket mer än så får vi inte veta. Ringaktar Hovet vanligt hederligt arbete så mycket, att de inte anser att det finns något att berätta?

Finns det saker som man vill dölja? Att vara tyst och beordra media att vara tysta fungerade kanske för bara tio år sedan. Det är nya tider nu, mycket hårdare tider, för offentliga personer.
Citera
2010-10-01, 04:08
Medlem
e-v-a-ss avatar
Citat:
Snygg avatar du har!

undrar hur det går med statschefsskapet när gaffeln och utviket tar över på slottet,

http://www.expressen.se/1.2155583

sverige styrs indirekt av en strippa, vafan pågår egentligen? katastrof
Citera
2010-10-01, 06:35
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-v-a-s
undrar hur det går med statschefsskapet när gaffeln och utviket tar över på slottet,

http://www.expressen.se/1.2155583

sverige styrs indirekt av en strippa, vafan pågår egentligen? katastrof

Det är resultatet av avel och kärlek!
Citera
2010-10-01, 13:43
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Rycker in om det blir kris

Carl Philip studerar vid Lantbruksuniversitetetet i Alnarp, Skåne, och han behöver inte avbryta sina studier för sitt statschefsvikariat. Det är nämligen bara vid en krissituation som Carl Philip kommer vara tvungen att rycka in som statschef.
Jag undrar vad för kris som skulle kunna uppstå där Gaffeln skulle behövas??
Citera
2010-10-01, 13:59
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungargsvartman

Det finns faktiskt tillfällen då Knugen i kris måste stå och vinka. Estonia var väl ett sånt tillfälle. Fast det är klart att de är väl inte så dumma att de slänger fram honom framför en mikrofon för att säga något klokt. De tycker nog det räcker med Brunei. Därför får gemene man vänta på ett uttalande av Knugen medan de polerar honom och talskrivarna syr ihop något lättläst på enkel svenska.

Spännande situation om vi antar att både Knugen och Hakan är i Söderhavet och badar och åker vattenskidor, medan Gaffeln räknar plogtiltor nere i Alnarp och så att säga håller Sveriges ställningar.
Då störtar en jumbojet med några hundra passagerare på Sveavägen så att några tusen stryker med.

Ska man då hastigt flyga in en passande kostym till Knugen som får sätta sig i en improviserad tevestudio på Mauritius? Eller ska man försöka få Gaffeln att hålla Tal Till Folket?
Citera
2010-10-01, 14:03
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungargsvartman

Statschefen är ordförande i utrikesnämnden och skulle något hända som föranleder ett möte får Gaffeln lämna Alnarp för att träda i rikets tjänst tills Knugen (eller Hakan) kommit tillbaka.

Inte särskilt troligt det sker dock, det måste till något extraordinärt...
Citera
2010-10-01, 14:10
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Statschefen är ordförande i utrikesnämnden och skulle något hända som föranleder ett möte får Gaffeln lämna Alnarp för att träda i rikets tjänst tills Knugen (eller Hakan) kommit tillbaka.

Inte särskilt troligt det sker dock, det måste till något extraordinärt...

Det hela är så oerhört pajasartat. Om något allvarligt inträffar, som vad ska vi säga att Ryssland annekterar Finland, ja då är det viktigt att någon av nollorna Knugen, Hakan eller Gaffeln ska vara med på mötena.

Fast det är klart att om det är Gaffeln kommer i alla fall sekretessen att fungera.
Citera
2010-10-01, 14:13
Medlem
Citat:
Det hela är så oerhört pajasartat. Om något allvarligt inträffar, som vad ska vi säga att Ryssland annekterar Finland, ja då är det viktigt att någon av nollorna Knugen, Hakan eller Gaffeln ska vara med på mötena.

Fast det är klart att om det är Gaffeln kommer i alla fall sekretessen att fungera.

Det heter "närvara" på mötena. För det är ju precis det de gör. Närvarar utan att tillföra skit. Jokern lyckas inte ens hålla sig vaken, så hon är ganska frånvarande skulle jag vilja påstå.
Citera
2010-10-01, 14:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Det heter "närvara" på mötena. För det är ju precis det de gör. Närvarar utan att tillföra skit. Jokern lyckas inte ens hålla sig vaken, så hon är ganska frånvarande skulle jag vilja påstå.

Förlåt, det glömde jag. Borde jag dessutom ha lärt mig efter att läst deras kalender. Intet förpliktigande "närvarande" ska det vara. Inte "delta" eller något annat jobbigt.

Kan tänka mig synen i Utrikesnämnden där de sitter och väntar på att en knuglighet ska komma så att de kan sätta igång diskussionen. Och medan de diskuterar eventuella följder av att en atombomb av misstag råkat brisera och förvandlat Kaliningrad till ruiner, sitter Knugen och undrar om han vågar fråga om en rökpaus, eller Hakan levererar diskret sitt graviditetsillamående i en papperskorg, eller Gaffeln han - ja hmmm, han varken gör eller tänker så mycket.
Citera
2010-10-01, 15:22
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komnata622
Du är så avundsjuk att du snart spricker, skaffa dig ett liv istället.
Avundsjuk? Jag redogjorde för det juridiska läget, eftersom det var många frågor kring det i tråden. Själv har jag faktiskt bott i närheten av Hult, dock på den fattigare sidan av kvarteren ska medges. Men jag behöver knappast vara avundsjuk, haha dagens

Sen anser jag förvisso personligen att Knugen hade kunnat casha för dotterns bröllopsresa i sin helhet, det har han faktiskt råd med.

Nog tjatat om OT i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in