Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-02, 13:37
Medlem
Montbarss avatar
Hr visar Kaplan sin humnitra sida. Nr det gller att hjlpa muslimer - som styrs av den extremistiska organisationen Hamas. Tidigare i r, nr riksdagen dr Kaplans parti rstade fr att erknna folkmordet p armenier och andra stkristna - ett av historiens mest omfattande och vldokumenterade folkmord var humanismen frnvarande hos Kaplan. Han gjorde inte som sitt parti utan han valde att inte rsta och i intervju s hvdade han att han inte ansg turkarnas folkmord p armenier inte vara ngot folkmord. I islamisten Kaplans vrld r det sjlvklart skillnad p folk och folk dvs muslimer och icke-muslimer. Vi kommer nog aldrig f se Kaplan demonstrera eller uttrycka sympati fr de kristna i Sudan eller hinduerna i Bangladesh.

Jag stdjer inte Israels agerande i mnga fall agerade staten Israel som en skurkstat, de provokationer som landet utstts fr berttigar inte det vervld som de utstter civila palestinaaraber fr. Men det finns ven andra stater som tillgiper vervld och ockuperar andra folks territorier. Jag tnker p Kaplans hemland Turkiet. Jag undrar om han hade satt sig p btar med frndenheter fr att undstta de frtryckta kurderna i Turkiet? Knappast, turken Mehmet Kaplan skulle aldrig g emot sitt hemlands Turkiets intressen.

Nr det gller Kaplan har Miljpartiet sett till att ta in en islamist om n i lightvarianten till riksdagen och som gr den turkiska statens renden i Sverige.

Jag r frvnad ver att Kaplans kollega Yvonne Ruwaida inte var nrvarande. Frgan borde ligga henne nrmare n Kaplan d hon r palestina-arab.
Citera
2010-06-02, 14:22
Medlem
Ryghs avatar
Chatta med honom p Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7231858.ab
Citera
2010-06-02, 18:35
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montbars
Hr visar Kaplan sin humnitra sida. Nr det gller att hjlpa muslimer - som styrs av den extremistiska organisationen Hamas. Tidigare i r, nr riksdagen dr Kaplans parti rstade fr att erknna folkmordet p armenier och andra stkristna - ett av historiens mest omfattande och vldokumenterade folkmord var humanismen frnvarande hos Kaplan. Han gjorde inte som sitt parti utan han valde att inte rsta och i intervju s hvdade han att han inte ansg turkarnas folkmord p armenier inte vara ngot folkmord. I islamisten Kaplans vrld r det sjlvklart skillnad p folk och folk dvs muslimer och icke-muslimer. Vi kommer nog aldrig f se Kaplan demonstrera eller uttrycka sympati fr de kristna i Sudan eller hinduerna i Bangladesh.

Jag stdjer inte Israels agerande i mnga fall agerade staten Israel som en skurkstat, de provokationer som landet utstts fr berttigar inte det vervld som de utstter civila palestinaaraber fr. Men det finns ven andra stater som tillgiper vervld och ockuperar andra folks territorier. Jag tnker p Kaplans hemland Turkiet. Jag undrar om han hade satt sig p btar med frndenheter fr att undstta de frtryckta kurderna i Turkiet? Knappast, turken Mehmet Kaplan skulle aldrig g emot sitt hemlands Turkiets intressen.

Nr det gller Kaplan har Miljpartiet sett till att ta in en islamist om n i lightvarianten till riksdagen och som gr den turkiska statens renden i Sverige.

Jag r frvnad ver att Kaplans kollega Yvonne Ruwaida inte var nrvarande. Frgan borde ligga henne nrmare n Kaplan d hon r palestina-arab.
Btarna kan inte ta hur tung last som helst.....
Citera
2010-06-02, 22:43
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Btarna kan inte ta hur tung last som helst.....

N riktigt, men varfr satte de inte blysnken p Kaplan och skickade honom ver relingen? Man dumpar alltid det minst vrdefulla verbord frst.
Citera
2010-06-02, 23:12
Medlem
Red Machines avatar
Kaplan r en av f politiker som jag verkligen beundrar. Att ni sedan frsker frljliga honom p de grunder att han i SUM gr det bara nnu lkigare. Ship to gaza r inte en semesterresa vilket blev vldigt tydligt. Du som skattebetalare betalar inte heller Kaplans resa. Mehmet Kaplan var dessutom en av de ledande riksdagsledamterna som tog debatten mot FRA och fr integriteten.

Skulle vilja se den Sverigedemokrat som hade samma ballar som Kaplan. Men sedan r det ju knt att ni r fega ryggdunkare som gmmer sig bakom varandra.
Citera
2010-06-03, 01:30
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
N riktigt, men varfr satte de inte blysnken p Kaplan och skickade honom ver relingen? Man dumpar alltid det minst vrdefulla verbord frst.

Det r inte frsent. Fram med cementhinken bara s kan vi ordna en stplats i Nybroviken.
Citera
2010-06-03, 01:33
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Du som skattebetalare betalar inte heller Kaplans resa. Mehmet Kaplan var dessutom en av de ledande riksdagsledamterna som tog debatten mot FRA och fr integriteten.

Kaplan och alla hans verksamhet betalas helt av skattebetalarna. Eller menar du att han har ett hederligt jobb, i ett privat fretag, vid sidan om politiken?
Citera
2010-06-03, 01:36
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Du som skattebetalare betalar inte heller Kaplans resa.
De arbetsuppgifter han tar sig som inte ligger inom ramen fr riksdagsarbetet ska rknas som utebliven arbetstid. En riksdagsledamot ska vara tillgnglig under dygnets alla timmar, vilket inte Kaplan var.
Hur mnga med 'vanliga' jobb tror du skulle kunna gra det Kaplan gjorde och samtidigt f full ersttning frn sitt jobb?
Citera
2010-06-03, 02:32
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Kaplan och alla hans verksamhet betalas helt av skattebetalarna. Eller menar du att han har ett hederligt jobb, i ett privat fretag, vid sidan om politiken?

Menar du att Ship to gaza r skattefinansierat. Angende hans ln vet vl inte du om han tagit ut tjnstledigt alternativt semester. Men vad skall vi dra grnsen fr politiker och deras lner? Skall vi gra avdrag p en riksdagsledmots ln s fort han/hon inte sitter i plenisalen? Jvla hrklyveri frn din sida naturligtvis och vad vinner du p det? Du gr dig sjlv till tlje.
Citera
2010-06-03, 08:13
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Menar du att Ship to gaza r skattefinansierat. Angende hans ln vet vl inte du om han tagit ut tjnstledigt alternativt semester. Men vad skall vi dra grnsen fr politiker och deras lner? Skall vi gra avdrag p en riksdagsledmots ln s fort han/hon inte sitter i plenisalen? Jvla hrklyveri frn din sida naturligtvis och vad vinner du p det? Du gr dig sjlv till tlje.

Helt klart r ju att Mehmets resa med Ship to Gaza-konvojen inte ingr i hans sysslor som riksdagsledarmot och om han inte tagit semester eller tjnstledigt s r det en redig skandal.
Citera
2010-06-03, 13:15
Medlem
Montbarss avatar
Citat:
Kaplan r en av f politiker som jag verkligen beundrar. Att ni sedan frsker frljliga honom p de grunder att han i SUM gr det bara nnu lkigare. Ship to gaza r inte en semesterresa vilket blev vldigt tydligt. Du som skattebetalare betalar inte heller Kaplans resa. Mehmet Kaplan var dessutom en av de ledande riksdagsledamterna som tog debatten mot FRA och fr integriteten.

Jag kan tnka mig att han var emot FRA d ett av lagens syften r att lttare vervaka exmtrema islamister. Ngot jag kan tnka mig att Kaplan har invndningar emot.

Jag som skattebetalare str fr Kaplans generst tilltagna ln.

Citat:
Skulle vilja se den Sverigedemokrat som hade samma ballar som Kaplan. Men sedan r det ju knt att ni r fega ryggdunkare som gmmer sig bakom varandra.

Politiskt aktiva Sverigedemokrater utstts regelbundet fr hot, skadegrelse och misshandel samt andra trakasserier iform av yrkesfrbud och frstrda karrirer etc. Jag tror knappast att Kaplan hade engagerat sig politiskt om detta hade varit hans vardag.

Vad var det som var tufft med att ka bten? Att f ta isrealiska skorpor en dag? Han blev inte utsatt fr misshandel eller annan from av hrdhnt behandling.
Citera
2010-06-04, 13:44
Medlem
unsungs avatar
Jag fick svar p ett mail till Miljpartiet:

Citat:
Citat:
Hej unsung,
hr kommer ett lite utfrligare svar p din frga:

Mehmet Kaplan hade infr sin resa informerat gruppledare om sin planerade
frnvaro. Han hade ftt frnvaron godknd och drmed ocks kvittats
ut frn de voteringar som fanns inplanerade. Han hade ocks sett till
s att han hade en ersttare fr de inplanerade mtena i
Justitieutskottet.

I uppdraget som riksdagsledamot ingr att bilda opinion i viktiga
samhllsfrgor. Som ersttare i utrikesutskottet och EU-nmnden ligger
det inom ramen fr Mehmets uppdrag att uppmrksamma viktiga
internationella frgor som vi i partiet jobbar med.

Att resa med Ship to Gaza har varit ett bra stt att inom ramen fr
riksdagsuppdraget uppmrksamma Israels olagliga blockad av befolkningen i
Gaza. Han har drfr inte varit ledig frn sitt uppdrag som
riksdagsledamot. Resekostnaderna str Miljpartiets riksdagsgrupp fr.

Mehmet har inte begtt ngot brott utan utsatts fr kidnappning av
Israel p internationellt vatten. Han har Miljpartiets fulla std i
sitt agerande.

// xxxx xxxxxxxx Miljpartiet de Grna

Han hade allts varken semester eller tjnstledigt dremot s stod Miljpartiet fr kostnader frknippade med resan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in