Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-06-02, 11:14
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micerl
För att citera Asus.David på sweclockers.com:
skillnaden på denna QX008V är att den använder Asus egna Trådlösa Nätverkskort.
QX030V använder Intel WLAN.


Dvs., ingen direkt skillnad alls för oss vanliga, dödliga.

Okej då kanske man ska köra den med Intel då, läste nåt klagomål om den andra på prisjakts kundomdömen.
Citat:
Ursprungligen postat av micerl
Jag hade lätt skaffat ett olåst 3G-modem inför resan och installerat och trixat med drivrutiner och sånt för att sedan enkelt kunna stoppa i vilket utländskt kort som helst. Det finns säkert en massa olika "Starter-paket" i de olika länderna du kommer att resa i (säg; €9 för 1GB).
det där med drivrutiner kan jag kanske fixa själv genom lite hjälp här på flashback? det är inga skruvar o muttrar man ska pilla med utan bara ändra lite inställningar i nån meny?
Citat:
Ursprungligen postat av micerl
På laptops är detta inte en så stor faktor. Däremot kan det vara bra att veta att det finns olika typer av "finish" på själva skärmytan. T.ex. Glossy (Glansig) är nice för att se film i mörker, men solljus gör att du knappt kan se något alls.).
verkar som att Asus har fått en del klaomål för skärmarna och även touch-paden men det får man väl ta, verkar ju ändå va så nära perfektion man kan komma just nu.


en fråga till, borde jag införskaffa en extrern dvd-spelare också eftersom den inte har nån inbyggd? nåt särskilt att rekommendera här? inte för dyrt nu.
__________________
Senast redigerad av piece-of-shit 2010-06-02 kl. 11:18.
Citera
2010-06-02, 11:43
  #38
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piece-of-shit
Okej då kanske man ska köra den med Intel då, läste nåt klagomål om den andra på prisjakts kundomdömen.
det där med drivrutiner kan jag kanske fixa själv genom lite hjälp här på flashback? det är inga skruvar o muttrar man ska pilla med utan bara ändra lite inställningar i nån meny?
verkar som att Asus har fått en del klaomål för skärmarna och även touch-paden men det får man väl ta, verkar ju ändå va så nära perfektion man kan komma just nu.


en fråga till, borde jag införskaffa en extrern dvd-spelare också eftersom den inte har nån inbyggd? nåt särskilt att rekommendera här? inte för dyrt nu.

Problemet jag har med skärmen är att det är dålig betraktningsvinkel och det kan jag leva med pga av alla andra fördelar. Har du verkligen behov av en DVD spelare då? Jag tycker att alla mina behov fylls av ett stort USB minne.
Citera
2010-06-02, 12:07
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Problemet jag har med skärmen är att det är dålig betraktningsvinkel och det kan jag leva med pga av alla andra fördelar. Har du verkligen behov av en DVD spelare då? Jag tycker att alla mina behov fylls av ett stort USB minne.
det är väl egentligen bara microsoft word och excel som jag vet på förhand att jag skulle vilja ha över på datorn. har en office 2007-cd hemma som jag inte kan köra då. men men har ju dom grejerna på min stationära och är ändå ingen författare direkt. den har väl wordpad kanske i "tillbehör"?
Citera
2010-06-02, 12:13
  #40
Medlem
men en optisk usb-sladd-mus måste väl ändå va att rekommendera att köpa till?
Citera
2010-06-02, 12:19
  #41
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piece-of-shit
det är väl egentligen bara microsoft word och excel som jag vet på förhand att jag skulle vilja ha över på datorn. har en office 2007-cd hemma som jag inte kan köra då. men men har ju dom grejerna på min stationära och är ändå ingen författare direkt. den har väl wordpad kanske i "tillbehör"?

Ja, eller så drar du ner office 2007 som en iso ifrån valfri fildelningssite och använder din lagliga nyckel alt slänger in open office som är gratis och fyller många av de grundläggande delarna av office.

Jag kör utan extern mus på min men det är väl egentligen en vanesak.
Citera
2010-06-02, 12:21
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piece-of-shit
en fråga till, borde jag införskaffa en extrern dvd-spelare också eftersom den inte har nån inbyggd? nåt särskilt att rekommendera här? inte för dyrt nu.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...ms=k=s53744289
Tunna, billiga, smidiga externa DVD-brännare.

Ja, köp en optisk sladd-mus. Givet! Alternativt liten, trådlös om du vill stajla.
Citera
2010-06-02, 12:29
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Ja, eller så drar du ner office 2007 som en iso ifrån valfri fildelningssite och använder din lagliga nyckel alt slänger in open office som är gratis och fyller många av de grundläggande delarna av office.

Eller så:
1. Installerar du Daemon Tools på både din stationära och din laptop
2. Skapar en ".iso image"/avbildning/elektroniska kopia av den skiva du vill använda (genom den stationära datorns fysiska DVD-läsare) och lägger över den till din laptop
3. "Mountar" kopian (att virtuellt stoppa i en skiva i DVD-läsaren) och sen tror datorn att du har en riktig DVD-läsare och startar skivan normalt
Citera
2010-06-02, 12:32
  #44
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micerl
Eller så:
1. Installerar du Daemon Tools på både din stationära och din laptop
2. Skapar en ".iso image"/avbildning/elektroniska kopia av den skiva du vill använda (genom den stationära datorns fysiska DVD-läsare) och lägger över den till din laptop
3. "Mountar" kopian (att virtuellt stoppa i en skiva i DVD-läsaren) och sen tror datorn att du har en riktig DVD-läsare och startar skivan normalt

Ja det är också ett alternativ.
Citera
2010-06-02, 12:38
  #45
Medlem
hehe okej, känns inte som att det är datorn som kommer sätta gränserna utan snarare min
(in)kompetens
Citera
2010-06-02, 12:54
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piece-of-shit
ION 2? Jaha nu ska man vänta på det också, vad det nu är. Fan att elektronik blir passé så fort man köpt den.

Appropå skärmstorlek så verkar det ju inte vara så att ännu mindre skärmar drar mindre ström, så då tycker jag nog 13 tum känns skönare än 10. Några hekto mer eller mindre att konka på när man redan har 15 kg på ryggen är ju lite skitsamma.

Vad är det förresten för skillnad på datorn som någon länkades till i början av tråden, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=520990
jämfört med den siba-datorn jag länkade till
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3728036
?

Inte meningen att göra dig förvirrad - men om jag förstått allt rätt och är det inte bråttom med med inköpet så vänta tills den släppts:

Länk!
Citat:
Nvidia Ion 2 tillverkas i 40 nanometer och sägs leverera upp till tio gånger mer prestanda än Intels integrerade grafik i plattformen Pine Trail. Den nya grafikdelen kommer i två varianter med 16 eller 8 stycken CUDA-cores och stöder tekniker som Nvidia Optimus, DirectX 10.1 och CUDA.

Antar att skillnaden kommer bli mer än konkret, men jag är ingen expert och försöker själv forska i vad detta egentligen kommer att innebära. Revolution eller något snabbare detalj?

Letar som sagt själv efter en mini-pc men har lyxen att vänta med inköp till september.

Det enda jag egentligen vet mer är att den antagligen börjar säljas i mitten av juli!
Länk!

Om jag förstår saker rätt kommer priset på andra datorgrejer att sjunka efter releasen.
Men jag vet egentligen inte...

Hitta en lite konkretare infogrej om det ^^
__________________
Senast redigerad av Erik Sky 2010-06-02 kl. 13:32. Anledning: tillfogad länk
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback