2010-06-05, 23:55
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Nu är det i och för sig lite småtragiskt att de ändrar sig efter att ha sett klippet men man bör komma ihåg att ett av de viktigaste inslagen i en rättsstat är att politiker inte blandar sig i enskilda fall. Politiker stiftar lagar och jurister ser de enskilda fallen och tillämpar lagarna, därför hade det varit fel om någon organisation kommenterat fallet. När det dessutom händer i Frankrike känns det ännu mer inaktuellt.
Citera
2010-06-06, 01:10
Medlem
wodinazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Öh, jaha. Det var ju hemskt, men jag håller med det någon svarade på hans mail. Det där är inte rasism, det är bara några idioter.

Du begriper tydligen inte vad som sägs. Föreslår att du letar rätt på en översatt version.
Citera
2010-06-06, 01:31
Bannlyst
Ett jämfotahopp på den äckliga apjäveln, och problemet är finito!
Citera
2010-06-06, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Och den som har en hjärna förstår också att det finns ett flertal olika definitioner av rasism, därmed existerar ingen konsensuell definition. Så tyvärr misslyckades ditt försök att dumförklara mig.
Då får du gärna ge oss din definition.
Citera
2010-06-06, 09:20
Medlem
sven.hedins avatar
Att folk fortfarande inte förstår att TimGunn är en jude, är fanimig fantastiskt. Politiker vägrar ta ansvar och förnekar all rasism, förutom vår "rasism" då. Den som knapapt existerar i dagens samhälle. Eller är det rasism att ta in en mindre svensk kommun av babbar årligen?
Citera
2010-06-06, 09:31
Medlem
Det skulle inte förvåna mig om Johanssons lysande insats visar sig bli en milstolpe i svensk invandringsdebatt.
Citera
2010-06-06, 11:25
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Nu är det i och för sig lite småtragiskt att de ändrar sig efter att ha sett klippet men man bör komma ihåg att ett av de viktigaste inslagen i en rättsstat är att politiker inte blandar sig i enskilda fall. Politiker stiftar lagar och jurister ser de enskilda fallen och tillämpar lagarna, därför hade det varit fel om någon organisation kommenterat fallet. När det dessutom händer i Frankrike känns det ännu mer inaktuellt.

Problemet i det här fallet är ju att de var villiga att länka inslaget initialt, men sedan ändrade sig. Hade de sagt att de inte vill länka till enskilda fall redan från början hade det varit ett argument från ungdomsförbunden. Men nu stod de helt färdiga och reda att länka, men backade när de såg att hudfärgen på offer och förövare var fel.

I det läget kan de ju inte komma i efterhand och påstå att de inte länkar till enskilda fall, då de precis var i farten med att göra just detta.
Citera
2010-06-06, 13:17
Medlem
Lantbruks avatar
Bra tråd och bra initiativ av Henrik Johansson .

Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista
...Det brutala, sadistiska dådet av negrerna mot den vita flickan finns här att skåda: http://www.fdesouche.com/117533-tas-pas-un-06 OBS, otäcka scener.

Vad är det där för slags hemsida? Den ger ett snyggt och patriotiskt intryck .

?
Citera
2010-06-06, 14:00
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squadrista
http://henrik.motpol.nu/?p=185

Ni måste bara läsa det här, det är otroligt viktigt i tider som dessa.

Det finns en film där negrer i Frankrike stoppar en vit tjej, de slår henne i ansiktet, sparkar henne i ryggen och hon går iväg. Negrerna står kvar, de skrattar i kameran. Ingen gör något.

Snubben här på Motpol har avslöjat vad de svenska PK-politikerna anser om filmen och hur viktigt det är att ta upp den anti-vita rasismen.

Lite citat ur artikeln/inlägget:

Jäklar vad bra gjort av Motpol säger jag, och väldigt intressant text som troligen får fler svenskar att öppna upp ögonen. Man kan knappt tro det, att folk som får komma hit, vita (förrädare) ger dem mat, tak över huvudet, vita européer räddar bokstavligen talat negrernas liv, tacken är, vad? Våra döttrar får örfilar och sparkar av negrerna? Dessa satans kräk. Ut med packet, såhär kan det inte fortsätta. Vad som helst är bättre än dessa störda politiker som blundar för dessa dåd.

Det brutala, sadistiska dådet av negrerna mot den vita flickan finns här att skåda: http://www.fdesouche.com/117533-tas-pas-un-06 OBS, otäcka scener.
Men du kan väl inte tro att du med ett enda filmklipp som argument kan motivera att våld mot vita ska bekämpas??

edit: okej missförstod innebörden av inlägget först då jag bara läste din post och inte artikeln först. Jävlar vad bra gjort att inte bifoga länk och kolla vad dom tycker, där blev de rejält avslöjade idioterna.
Senast redigerad av Kurret 2010-06-06 kl. 14:03.
Citera
2010-06-06, 20:38
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Problemet i det här fallet är ju att de var villiga att länka inslaget initialt, men sedan ändrade sig. Hade de sagt att de inte vill länka till enskilda fall redan från början hade det varit ett argument från ungdomsförbunden. Men nu stod de helt färdiga och reda att länka, men backade när de såg att hudfärgen på offer och förövare var fel.

I det läget kan de ju inte komma i efterhand och påstå att de inte länkar till enskilda fall, då de precis var i farten med att göra just detta.

Det framgår inte heller i hans första mail att filmen är från Frankrike. Naturligtvis har ungdomsförbunden svårt att förstå hur det hänget ihop med valrörelsen.
Citera
2010-06-06, 21:10
Medlem
Citat:
Och den som har en hjärna förstår också att det finns ett flertal olika definitioner av rasism, därmed existerar ingen konsensuell definition. Så tyvärr misslyckades ditt försök att dumförklara mig.
Nähäpp. Vi fick ingen definition. Jaja, det här var ju lustigt ändå.

TimGunn har hävt ur sig en massa osammanhängande goja. Låt oss titta på det.

Citat:
Bara landsminoriteter kan vara utsatta för rasism. Därmed utesluts vita.
Det här hade man kunnat tolka som en åsikt och inte fakta, om det inte vore för nästa inlägg.

Citat:
Då handlade det om vem som hade makten. Vita har alltid haft makten, och förtryckt svarta. Nazisterna och slavhandeln är bevis på hur vita inte förtjänar att bli utsatta för rasism. Vita är ett folk som endast förtjänar att bli anklagat för det, på grund av allt de har gjort mot andra människor.

Och i modern tid, så är det fortfarande att vita har makten och svarta blir förtryckta, diskriminerade och utsatta för hat och våld. Då kan ingen logiskt tänkade person tycka att det är rasism när en vit får vad hon förtjänar. Befängt.
Där blev det ganska klart att den definition de flesta här i tråden har av rasism inte är giltig. Han får en massa bra motargument, men dessa bemöter han på följande otroligt mogna sätt:
Citat:
Tänker inte debattera det här mer med rasister. Ni förtjänar inte att bli talade till.
Drog alla debattmotståndare över en och samma kam likt en typisk...
Sedan fortsätter det.
Citat:
Redan svarat i tidigare inlägg. Men okej, om vita nu skulle utsättas för rasism så är det då något som ej bör motarbetas. Då är det istället något som bör motarbetas på den individuella nivån. Vill inte fortsätta diskutera detta när alla bara ska vara så hatiska mot mig för att jag är av en annan åsikt i frågan. Ni är ju också helt dogmatiskt inställda.
Speciellt tänker jag då på "Vill inte fortsätta diskutera detta när alla bara ska vara så hatiska mot mig för att jag är av en annan åsikt i frågan. Ni är ju också helt dogmatiskt inställda."
Här erkänner han att han är dogmatisk. Visserligen anklagar han andra för samma sak, men det är inte relevant.

Lite logik:

Om han hade rätt i det första inlägget måste han ha haft fel i det sista där han säger att det finns olika definitioner av rasism och att ingen konsensus råder. Det omvända gäller också.

Så oavsett vilket lyckades han bli dumförklarad. Grattis!
Citera
2010-06-06, 21:31
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsball
Speciellt tänker jag då på "Vill inte fortsätta diskutera detta när alla bara ska vara så hatiska mot mig för att jag är av en annan åsikt i frågan. Ni är ju också helt dogmatiskt inställda."
Här erkänner han att han är dogmatisk. Visserligen anklagar han andra för samma sak, men det är inte relevant.
Jag är inte dogmatisk, du tolkade bara meningen lite fel. Vad jag försökte förmedla var att utöver att ni är hatiska så är ni också dogmatiska. Inte att jag också är dogmatisk, för det är jag ej. Men jag förlåter ditt missförstånd. Kärlek och förlåtelse går längre än hat och fördomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in