Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Och den som har en hjärna förstår också att det finns ett flertal olika definitioner av rasism, därmed existerar ingen konsensuell definition. Så tyvärr misslyckades ditt försök att dumförklara mig.
Nähäpp. Vi fick ingen definition. Jaja, det här var ju lustigt ändå.
TimGunn har hävt ur sig en massa osammanhängande goja. Låt oss titta på det.
Citat:
Bara landsminoriteter kan vara utsatta för rasism. Därmed utesluts vita.
Det här hade man kunnat tolka som en åsikt och inte fakta, om det inte vore för nästa inlägg.
Citat:
Då handlade det om vem som hade makten. Vita har alltid haft makten, och förtryckt svarta. Nazisterna och slavhandeln är bevis på hur vita inte förtjänar att bli utsatta för rasism. Vita är ett folk som endast förtjänar att bli anklagat för det, på grund av allt de har gjort mot andra människor.
Och i modern tid, så är det fortfarande att vita har makten och svarta blir förtryckta, diskriminerade och utsatta för hat och våld. Då kan ingen logiskt tänkade person tycka att det är rasism när en vit får vad hon förtjänar. Befängt.
Där blev det ganska klart att den definition de flesta här i tråden har av rasism inte är giltig. Han får en massa bra motargument, men dessa bemöter han på följande otroligt mogna sätt:
Citat:
Tänker inte debattera det här mer med rasister. Ni förtjänar inte att bli talade till.
Drog alla debattmotståndare över en och samma kam likt en typisk...
Sedan fortsätter det.
Citat:
Redan svarat i tidigare inlägg. Men okej, om vita nu skulle utsättas för rasism så är det då något som ej bör motarbetas. Då är det istället något som bör motarbetas på den individuella nivån. Vill inte fortsätta diskutera detta när alla bara ska vara så hatiska mot mig för att jag är av en annan åsikt i frågan. Ni är ju också helt dogmatiskt inställda.
Speciellt tänker jag då på "Vill inte fortsätta diskutera detta när alla bara ska vara så hatiska mot mig för att jag är av en annan åsikt i frågan. Ni är ju också helt dogmatiskt inställda."
Här erkänner han att han är dogmatisk. Visserligen anklagar han andra för samma sak, men det är inte relevant.
Lite logik:
Om han hade rätt i det första inlägget måste han ha haft fel i det sista där han säger att det finns olika definitioner av rasism och att ingen konsensus råder. Det omvända gäller också.
Så oavsett vilket lyckades han bli dumförklarad. Grattis!