2010-06-06, 21:37
Medlem
Kongo_89s avatar
hej har nyligen köpt en bärbar dator. men den laggar en del när jag spelar...jag spelar en del age of emoires 3 och de är ett 5 år gammalt spel. den klarar av ganska hög grafik nivå på spelet. men även när jag kör lägsta så laggar de när jag scrollar runt på kartan. jag har kört AOE3 tidigare på en kontorsdator för länge sen. då laggade de aldrig så när man scrollar runt på kartan.

jag tänkte bara fråga om jämnförelsen på min gamla dator och den nya... (hade tidigare en budgetspeldator som burk)

bärbara:
http://www.speedyshare.com/files/228...oad/DxDiag.txt

stationära:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/DxDiag.txt

men visst ska min bärbara klara av AOE3 utan problem? varför laggar de ändå när jag scrollar runt på kartan samtidigt som de inte gjorde de på en 5 år gammal kontorsdator!?
Citera
2010-06-06, 21:40
Medlem
Divino Codinos avatar
Det kan inte vara så att du sitter och spelar i energisparläge?
Citera
2010-06-06, 21:58
Medlem
bättre cpu och grafikkort på den stationära så det är väl inte konstigt att du får sämre fps på laptopen?
Citera
2010-06-06, 22:55
Medlem
Kongo_89s avatar
ja men laptopen är bättre än en kontorsdaror från 2005,,,den är kanske tom äldre
Citera
2010-06-06, 23:37
Medlem
Boggas avatar
Kontorsdator är väl att ta i...

Min åsikt är att "kontorsdatorn" är bättre. Bättre processor och mest troligt bättre grafikkort... 9800GT är väl inget superkort. Men nu framgår det ju inte direkt vad det är för grafikkort som sitter i din laptop.
Citera
2010-06-07, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
ja men laptopen är bättre än en kontorsdaror från 2005,,,den är kanske tom äldre
spelar ju ingen roll att den är äldre den har fortfarande bättre cpu och grafikkort än vad som finns i laptopen
Citera
2010-06-07, 02:16
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Kontorsdator är väl att ta i...

Min åsikt är att "kontorsdatorn" är bättre. Bättre processor och mest troligt bättre grafikkort... 9800GT är väl inget superkort. Men nu framgår det ju inte direkt vad det är för grafikkort som sitter i din laptop.

nej det är inte denna data jag visar på som är kontorsdatorn...jag hade en innan dess oxå som va egentligen pappas. den va ren kontors dator med typ bara 100GB HD.

jag har inte statsen för den datorn men den klarade av AOE3 galant på lägsta grafiken. men sen lagga de satan om man vred upp. den datorn jag gämnför med laptopen är min nyss sålda "budgetspeldator"

nu testa jag wow och laptopen klarar av de fint. de som jag tror värkar spöka är vertical sync. de va på automatiskt i wow...de lagga inte men jag brukar ta av de och då hackade de när man tittade runt i wow oxå. mysko men med vsync så flyter spelt på bra. tja de gör de ju utan vsync oxå...liger runt 80fps på medel grafik i wow... dock kmr de sänkas när man är i northrend...hoppas på runt 45 fps annars brukar de lagga

de enda ajg kan klaga på nu är att datan dånar mkt när man har öppet 4-4 fönster + wow...typ 90%ccpu...jag har ändå en fläkt under laptopen..fasst den verkar inte direkt strömma in kall luft ....

btw laptopesn grafik kort är ATI HD4530
Senast redigerad av Kongo_89 2010-06-07 kl. 02:25.
Citera
2010-06-08, 21:56
Medlem
hockexxs avatar
Hehe! Din stationära lekte med din laptop för att vara ärlig. Min vän har en likadan HP laptop tror jag. överhettningsproblem är ett faktum om du inte håller ren från damm! Laptopen går att spela på, men det är inget vidare krut i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in