Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-30, 12:50
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balzuar
Någon som vet en bra app/funktion för att märka ut platser med sin iphone? Skulle vilja märka ut speciella platser då jag fiskar eller plockar svamp för att veta senare att hit ska jag igen. När man har massa ställen är det svårt att hålla allt i huvudet, att vara allmänt förvirrad gör inte saken lättare.
Gärna att man kan skriva någon rad om platsen, tex "Massor av trumpetsvamp", ja ni hänger med.

Letat runt som en galning utan lycka...

Tack på förhand!
Navigon, TomTom. Finns nog funktioner i de flesta gpsprogram. Ex.vis kan tomtom navigera till där man tagit ett foto med telefonen.
Är din lur jailbreakad så kan man ju få tag i programmen på annat ställe än appstore.
Citera
2012-08-30, 17:19
Medlem
Balzuars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnse78
Testa "MotionX-GPS". Den använder jag till liknande grejer.
Med den så är det lätt att dela med sig av waypoints också.
Man kan även spara waypoints i olika mappar, ex allt som har med svamp att göra i en, allt fiske i en osv.
Går det att sätta ut enstaka kordinater? Vill ha som prickar på kartan, med notiser.
Citera
2012-08-30, 17:27
Medlem
Balzuars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Navigon, TomTom. Finns nog funktioner i de flesta gpsprogram. Ex.vis kan tomtom navigera till där man tagit ett foto med telefonen.
Är din lur jailbreakad så kan man ju få tag i programmen på annat ställe än appstore.

Är någon av dessa till vettigt pris och isf. Kam man sätta ut specifika platser? Min lur är inte JBad...
Citera
2012-08-30, 22:09
Medlem
gugglianos avatar
HEj hopp. Fick låna en iPhone 4 av en kvinnlig bekant, och testade det jag anser vara viktigast förutom att ringa, dvs, jag vill ha: Alfanumeriskt tangentbord när jag messar, och det verkar inte finnas, kan man ladda ner nån variant? Kameran har skitdåliga funktioner, inte ens en "dela"-knapp för facebook, och var fan slår man på bluetooth så man kan blåtanda bilder mellan 2 telefoner, och vilken BT-version är det i Iphone 4(4.0 får man väl ändå anta?!)

Och sen kom värsta chocken när jag filmade lite. Bara ett högt statiskt brus hördes. Jag testade att skrika in i mikrofonhålet och då hördes det lite svagt genom bruset.

När jag googlat lite på det sistnämnda, så verkar det vara vanligt, och de flesta hade lyckats med en systemåterställning. Sagt och gjort. Men nu får jag inte igång fanskapet eftersom iPhone's tydligen inte kan köras utan sim?! Jag har hur som helst inget micro-sim, så jag sitter lite i skiten. Antingen måste jag köpa luren av henne och laga den eller lämna tillbaka den och bekosta lagning, men hur fan kan den bli så efter återställning? Allt funkade tills man lagt in språk, regioon och valt om man vill dela plats, sen ska fanskapet prompt ha sim-kort:@ kan jag då låna någon annan iPhone-ägares sim och "avsluta" återställningen och sen funkar det, eller vad är det som gäller?
Senast redigerad av guggliano 2012-08-30 kl. 22:12.
Citera
2012-08-30, 22:38
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
HEj hopp. Fick låna en iPhone 4 av en kvinnlig bekant, och testade det jag anser vara viktigast förutom att ringa, dvs, jag vill ha: Alfanumeriskt tangentbord när jag messar, och det verkar inte finnas, kan man ladda ner nån variant? Kameran har skitdåliga funktioner, inte ens en "dela"-knapp för facebook, och var fan slår man på bluetooth så man kan blåtanda bilder mellan 2 telefoner, och vilken BT-version är det i Iphone 4(4.0 får man väl ändå anta?!)

Och sen kom värsta chocken när jag filmade lite. Bara ett högt statiskt brus hördes. Jag testade att skrika in i mikrofonhålet och då hördes det lite svagt genom bruset.

När jag googlat lite på det sistnämnda, så verkar det vara vanligt, och de flesta hade lyckats med en systemåterställning. Sagt och gjort. Men nu får jag inte igång fanskapet eftersom iPhone's tydligen inte kan köras utan sim?! Jag har hur som helst inget micro-sim, så jag sitter lite i skiten. Antingen måste jag köpa luren av henne och laga den eller lämna tillbaka den och bekosta lagning, men hur fan kan den bli så efter återställning? Allt funkade tills man lagt in språk, regioon och valt om man vill dela plats, sen ska fanskapet prompt ha sim-kort:@ kan jag då låna någon annan iPhone-ägares sim och "avsluta" återställningen och sen funkar det, eller vad är det som gäller?
Kort svar skrivet på min iPhone:
Om luren inte är jailbreakad och ägaren har ett sim till den, sätt i det och återställ den på den dator som luren är autentiserad på så ska det funka.
Citera
2012-08-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balzuar
Går det att sätta ut enstaka kordinater? Vill ha som prickar på kartan, med notiser.
Det är nog waypoints du menar.
Jag brukar markera ut stugor osv med enstaka waypoint, så man lätt kan hitta dit senare.

Bara testa, kostar ju bara 7:-
Förut så har dom även haft en gratisversion, men den verkar inte finnas nu.
Citera
2012-08-31, 06:25
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Kort svar skrivet på min iPhone:
Om luren inte är jailbreakad och ägaren har ett sim till den, sätt i det och återställ den på den dator som luren är autentiserad på så ska det funka.
Helvete!!!!!! Luren är som sagt inte min, men det var tänkt att jag skulle köpa den, så jag ville se om krånglet med micken kunde lösas av mig (på min dator) har luren autentiserats till min burk nu? Sen undrar jag om det skulle funka att skaffa sig ett micro-sim, sätta i det och göra en återställning från säkerhetskopian som jag gjorde först. Allt verkar just nu sitta i minneskortet. När jag startar den eller connectar den i iTunes så står det "sätt i ett icke pin-kodsskydat simkort" eller nåt sånt.
Senast redigerad av guggliano 2012-08-31 kl. 06:48.
Citera
2012-08-31, 11:49
Medlem
Funkar Siri bara på iphone 4s? Tänkte prova det på min 4, har senaste uppdateringen och så men hittar inte?
Citera
2012-08-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Funkar Siri bara på iphone 4s? Tänkte prova det på min 4, har senaste uppdateringen och så men hittar inte?
Jo bara 4s
Citera
2012-08-31, 19:02
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Helvete!!!!!! Luren är som sagt inte min, men det var tänkt att jag skulle köpa den, så jag ville se om krånglet med micken kunde lösas av mig (på min dator) har luren autentiserats till min burk nu? Sen undrar jag om det skulle funka att skaffa sig ett micro-sim, sätta i det och göra en återställning från säkerhetskopian som jag gjorde först. Allt verkar just nu sitta i simkortet, bara jag hade ett sånt skulle det nog funka. När jag startar den eller connectar den i iTunes så står det "sätt i ett icke pin-kodsskydat simkort" eller nåt sånt.

EDIT: =det fetstilade, det stod "minneskortet" förut
Citera
2012-08-31, 19:47
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Finns en portning av Siri. Har du en jailbreakad telefon så får du tag på det via cydia.
Citera
2012-08-31, 19:49
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Helvete!!!!!! Luren är som sagt inte min, men det var tänkt att jag skulle köpa den, så jag ville se om krånglet med micken kunde lösas av mig (på min dator) har luren autentiserats till min burk nu? Sen undrar jag om det skulle funka att skaffa sig ett micro-sim, sätta i det och göra en återställning från säkerhetskopian som jag gjorde först. Allt verkar just nu sitta i minneskortet. När jag startar den eller connectar den i iTunes så står det "sätt i ett icke pin-kodsskydat simkort" eller nåt sånt.
Så du har synkat/tagit backup den på din dator?
Är luren operatörslåst så kan du kanske låna ett microsim av en polare med samma operatör. Sedan går den ju att återställa från datorn där backupen är gjord.
Senast redigerad av r_o_n 2012-08-31 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in