Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-23, 11:03
  #577
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Pretty much. I synnerhet det som framkom för bara någon vecka sedan: Mona Sahlin och hennes före detta livvakt lät skattebetalarna stå för femstjärningt lyxhotell och traktamenten när de gick på en MMA-gala i Houston efter en tjänsteresa i USA.
– Det är ju självklart att skattebetalarna inte ska stå för hotellkostnaderna när någon är på en MMA-gala, säger Daniel Norlander, som attesterade Sahlins reseräkning.

http://www.expressen.se/nyheter/sahl...ma-gala-i-usa/

Definitivt helrökt nu.

Vore intressant att veta ännu mer. Hur länge räcker hennes besparingar..arvoden mm?

...dessvärre tror jag hon har bra fallskärmar från sin tid som politiker...
Citera
2016-10-23, 11:08
  #578
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Vore intressant att veta ännu mer. Hur länge räcker hennes besparingar..arvoden mm?

...dessvärre tror jag hon har bra fallskärmar från sin tid som politiker...

Politiker är helt fantastiska på att ta hand om sig själv. De kan gå i pension vid 50 t.ex., givetvis kan hon plocka ut fläskiga bidrag resten av livet.
Citera
2016-10-23, 11:28
  #579
Avstängd
Hon är inkompetent, okunnig, svamlig och överlag en mästare på att slösa med andras pengar. Dessutom stinker hennes agerande och hela framtoning av entitlement (det saknas ett bra, tidsenligt svenskt ord för detta).

I och för sig finns det folk i näringslivet med lika kass framtoning, men det är mindre stötande eftersom de i varje fall inte kör runt på våra skattemedel.

Mona är en av de mest naiva politikerna på toppnivå i Sverige o modern tid, dessutom har hon ett väldigt selektivt minne .- hon minns bara det som passar henne - och det uppfattas säkert som extra störande av många vanliga medborgare.
Citera
2016-10-23, 11:32
  #580
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Politiker är helt fantastiska på att ta hand om sig själv. De kan gå i pension vid 50 t.ex., givetvis kan hon plocka ut fläskiga bidrag resten av livet.

Ja och det är det som stör mest med Mona Toblerone. Hon får vara hur inkompetent och ansvarslös som helst och ändå bli ekonomiskt oberoende på skattemedel.
Citera
2016-10-23, 11:37
  #581
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Politiker är helt fantastiska på att ta hand om sig själv. De kan gå i pension vid 50 t.ex., givetvis kan hon plocka ut fläskiga bidrag resten av livet.

Tyvärr är det precis så. Så man kan inte betrakta henne som helt "rökt". Om jag såg henne krälandes bland soptunnorna letandes efter matavfall så skulle det kännas mycket bättre...det är där den vidriga varelsen hör hemma...
Citera
2016-10-23, 11:40
  #582
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Ja och det är det som stör mest med Mona Toblerone. Hon får vara hur inkompetent och ansvarslös som helst och ändå bli ekonomiskt oberoende på skattemedel.


Det är mer förödande i längden med inkompetenta politiker än att de då och då nafsar åt sig en hacka ur den offentliga skålen för privat konsumtion. Jag försvarar absolut inte Monas kreditkortstricksande eller MMA-resan, men det kostar mycket mer i längden att ha okunniga schajasar som statsråd, landshövdingar, GDar eller ambassadörer.

Det tragiska med Sverige är att det i princip inte går at få en politiker utsparkad pga grav inkompetens i ämbetet här, det är först när de snott pengar från den offentliga potten för någon slags privat lyxkonsumtion som media är vana vid att trycka upp ett drev som kan tvinga fram personens avgång.
Citera
2016-11-05, 23:35
  #583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är mer förödande i längden med inkompetenta politiker än att de då och då nafsar åt sig en hacka ur den offentliga skålen för privat konsumtion. Jag försvarar absolut inte Monas kreditkortstricksande eller MMA-resan, men det kostar mycket mer i längden att ha okunniga schajasar som statsråd, landshövdingar, GDar eller ambassadörer.

Det tragiska med Sverige är att det i princip inte går at få en politiker utsparkad pga grav inkompetens i ämbetet här, det är först när de snott pengar från den offentliga potten för någon slags privat lyxkonsumtion som media är vana vid att trycka upp ett drev som kan tvinga fram personens avgång.

Kan väl så vara. Men för mig hade det inte gjort SÅ stor skillnad om hon varit kompetent på ett eller annat område. Vilket hon inte är iofs. Men det är den arroganta stilen som är det värsta. Hon verkar ju inte ha någon moral alls. Det där intresset för MMA är bara pinsamt. Hoppas att det här leder till att barn till sossar har SVÅRARE att bli politiker i framtiden i stället för tvärtom. Räkmackor nej tack.
Citera
2016-11-08, 20:15
  #584
Avstängd
Mertillens avatar
Mona Sahlin har alltid svärtat ned Ingvar Carlsson utan att jag tror att Ingvar förstår varför. Han drog fram henne och har aldrig tagit avstånd från henne. Konstig människa den där Ingvar Carlsson.
Citera
2016-11-14, 23:59
  #585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Mona Sahlin har alltid svärtat ned Ingvar Carlsson utan att jag tror att Ingvar förstår varför. Han drog fram henne och har aldrig tagit avstånd från henne. Konstig människa den där Ingvar Carlsson.

Lite förstår han nog eftersom han frågade henne om det var någon som pressade henne på pengar. Men han borde ju tagit sin hand ifrån henne långt tidigare. Men det är väl så att har man sett en liten jänta växa upp så vill man inte tro något ont om henne. Det är därför jag tycker att det borde finnas e spärr mot att politikers barn själva blir politiker. De ska ha högre krav på sig än andra både när det gäller kompetensen och den privata moralen.
INTE LÄGRE.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback