Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-04-21, 14:31
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Finns inte särskilt många HC-band jag gärna lyssnar på, men Sick of it All är ett gammalt favoritband, framför allt "Scratch the Surface". Madball har jag lyssnat en del på, och Refused laddar jag gärna ner från nätet i sann kommunistisk anda, för att inte stödja deras profithunger


Sick of it all spelade i STHLM för nån månad sedan. Det var tydligen mkt bra, dock inte lika bra som på Bergslagsrocken -94, enligt en vän. Man blir lite peppad av allt hc-snack, jag ska nog slänga på Fugazi. Ian MacKaye är ju ändå hc-scenens pappa...
Citera
2004-04-21, 14:52
  #26
Medlem
Jobbigs avatar
Jag lyssnar gärna på den gamla skolan, Gorilla biscuits är grymma som få. Madball är hårda, Pitboss 2000 och One life crew är roliga.

Eftersom 25 ta life har tagits upp måste jag dra en liten historia.... när de spelade på 44:an för några år sen var det en tjej som fick struphuvudet intryckt och höll på att dö. Hennes kompis kom upp på scen och skrek lite om att alla var så jävla macho och att de fick ta det lite lugnt. Rick ta life greppar då micken och fäller den odödliga kommentaren: "Hardcore is hardcore, people die." Sen körde de på igen...
Citera
2004-04-21, 21:10
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Den eviga frågan bland fjortonåringar och självutnämnda musikpoliser är att debattera vilka band som förtjänar att kallas hardcore och termen känns idag lika utnyttjad, missvisande och vilseledande som termen "punk".

ok, som försvarstal vill jag säga att jag lekte musikpolis bara för att hålla tråden något så när fokuserad på den sortens musik jag ville diskutera. sen får folk kalla musiken vad fan de vill.
Citera
2004-04-21, 21:14
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gazelle
Sick of it all spelade i STHLM för nån månad sedan. Det var tydligen mkt bra, dock inte lika bra som på Bergslagsrocken -94, enligt en vän.

ja fy fan, jag såg dem i köpenhamn i år och det var som vanligt riktigt bra. men spelningen dom drog av på roskilde -94 var nog ett av deras bästa framträden jag sett (har sett sick of it all 8 gånger).
Citera
2004-04-21, 21:46
  #29
Banned
Slaktmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
ok, som försvarstal vill jag säga att jag lekte musikpolis bara för att hålla tråden något så när fokuserad på den sortens musik jag ville diskutera. sen får folk kalla musiken vad fan de vill.
Oj! Mitt inlägg var definitivt inte menat som kritik mot någonting du sagt, utan var ett svar på Larsson Börjes frågor angående definitioner.
Citera
2004-04-21, 22:15
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Oj! Mitt inlägg var definitivt inte menat som kritik mot någonting du sagt, utan var ett svar på Larsson Börjes frågor angående definitioner.

nej, det e lugnt. ville bara utveckla mig. no hard feelings!
Citera
2004-04-21, 23:07
  #31
Medlem
cartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
ja fy fan, jag såg dem i köpenhamn i år och det var som vanligt riktigt bra. men spelningen dom drog av på roskilde -94 var nog ett av deras bästa framträden jag sett (har sett sick of it all 8 gånger).

Såg dom i Göteborg nu i våras, tillsammans med Most precious blood & Bleeding Through. SOIA var som vanligt asbra, till skillnad från publiken som var rätt sega. Har också sett Sick ett antal gånger (5-6 kanske), 1994 tror jag var första gången...
Citera
2004-04-22, 16:21
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cartman
Såg dom i Göteborg nu i våras, tillsammans med Most precious blood & Bleeding Through. SOIA var som vanligt asbra, till skillnad från publiken som var rätt sega. Har också sett Sick ett antal gånger (5-6 kanske), 1994 tror jag var första gången...

most precious blood rockade också. gamla indecision-medlemmar.
Citera
2004-04-30, 22:20
  #33
Medlem
SC sXes avatar
Aaah denna tråden får inte dö...
Raised Fist är ju lite husgudar i genren, forza lule??
Citera
2005-06-05, 03:38
  #34
Medlem
favorit hc-banden är nog bad religion, misfits, exploited, raised fist och refused
Citera
2005-06-05, 03:49
  #35
Medlem
Jo visst för fan..
en annan är ju så pass fånig att man upptäckte Refused för ett par månader sedan och tyclte det var bra...
Sen dess har man hunnit se Agnostic front och köpt en Raised fist-platta, så visst fan lever hardcoren hemma hos mig!'
Citera
2005-06-05, 09:00
  #36
Medlem
Perriss avatar
Oja. Var dag. Mitt intresse innefattar i stort sett Umeås HC-scen 93-98 på ett ungefär. Där till kan vi addera lite Luleå i form av Breach och Raised Fist. Hardcore är det absolut bästa sättet att ge mentala käftsmällar på.

/perris
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback