2010-06-18, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ofta är det deras släkt som har en dröm som ska realiseras genom att de skickar en son över halva jorden för att "få gratis utbildning".

Och hur finner du det förkastligt om situationen så är? Deras barn kommer få en framtid, dom har gett upp mycket pengar och arbete, samt förmodligen lite annat på köpet för att deras barn ska slippa genomlida skiten dom har genomlidit, VAD är fel i det? Hur är inte det älskvärt?
Citera
2010-06-18, 04:02
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Och och OCH? Vad vill du komma fram till? Att du kommer få stå i kö med 11 personer istället för 10? AKTA SÅ DET INTE TAR NÅGRA MINUTER EXTRA! Hoppas eran skit går igenom, så får vi se hur ni mår på dödsbädden med människoliv på era samveten. Man kan ju sluta producera massa vidriga foster och ta hand om det världen har först kanske? Ni jävla främlingsfientliga parasiter har nog dom sämsta lösningarna på problem någonsin, man kommer kolla tillbaka och skratta åt er om några hundra år.

Du menar att vi ska sluta föda barn i Sverige så vi kan ta emot fler somalier?

Vet du hur många av dina "flickor" som försvinner spårlöst i Sverige varje år? Det är sådana som du som upprätthåller barnsexhandel.

Gillar du det?
Citera
2010-06-18, 04:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Och du kallar mig PK, men du daltar som en 7åring/Omogen 80 åring om principsaker som att inte följa protokollet, det är FLYKTINGAR, som FLYR, som BARA VILL LEVA, som har en DRÖM dom strävar efter - Vad FAN tror du människokroppen är programmerad till? Att följa ett protokoll när det gäller liv och död? Kasta inte yxa i trähus, en vacker dag sitter du i samma situation.

De drömmer om en högre ekonomisk levnadstandard för sig och sin familj. Inget konstigt eller ologiskt med det, det kan man ha förståelse för, men Sverige kan ju knappast öppna slussarna för dem, helt utan kontroll.

Möjligen kan jag tänka mig att tjejer kanske har giltiga asylskäl oftare än killar. Fast det kan ju också vara så att de familjer som sänder ut tjejer som ankare saknar pojkar i sin familj.
Citera
Bannlyst
Citat:
Tack, verkligen.

Oj oj, du länkar till den mest propagerande skitsnack bloggen i sverige!

Jag har fakta. Om jag sett dom bli våldtagna? Du är ju retarderad in i benstommen.
Krävs bara lite empati för att förstå vad vissa har gått igenom.

Jag blundar inte för att det finns folk som snackar bullshit om sin ålder, men jag skiter i deras ålder fullständigt, så sluta dalta om det. Vad hade du gjorde om du suttit i deras situation? Ett pissigt land där inte ens vatten är en självklarhet, och där ett dödligt slagsmål blir din frukost? Nej du, såna som dig gör att framtiden i mina ögon svartnar, blir vidrig, och girig. Mår dåligt av att såna som du ens existerar, kan du inte ställa dig i din Empatilös-5000 kapsel och åka tillbaks till 1400-talet där du kommer ifrån istället. Adios.

Du kommer leva i 100 år "roughly", och du tycker det är så jävla viktigt att bara du ska må bra under dom åren. Bra där. Du kämpar inte direkt för en bra framtid.

Du, jag har ingen lust att diskutera med dig mer. Varför? För du är så otroligt korkad och blind. Du har ingenting att komma med. Argument så som "Men, du ska ju leva under en viss tid, varför bryr du dig? Kan du inte bry dig om något annat? Blommor och fred kanske?" håller tyvärr inte...

Gå med i AFA om du inte redan är med där, tror du platsar där - Lika efterblivna hela högen.

Något som är fakta är att folk blir allt mer och mer trötta på "flyktingbarn". Undrar varför..Nu i höst kommer dessutom SD komma in i riksdagen så någon ändring blir det allt i framtiden.

Du kan grina bäst du vill. Fortsätt du leva i din lilla bubbla men tyvärr så måste jag spräcka den för det funkar inte så som du tror, verkligheten är annorlunda. Meningen med min länk va dessutom att visa på BILD hur dessa "flyktingbarn" ser ut, men en så korkad och blåögd person som du kan alltid snacka bort det med skit.

Det handlar inte om någon jävla dröm som "flyktingbarn" har. Det är dessutom märkligt att det händer ofta att just flyktingbarn som lever på boenden går och våldtar och begår andra brott. Jävlar vilken dröm dessa människor måste ha.
Senast redigerad av lawrenceee 2010-06-18 kl. 04:08.
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Och hur finner du det förkastligt om situationen så är? Deras barn kommer få en framtid, dom har gett upp mycket pengar och arbete, samt förmodligen lite annat på köpet för att deras barn ska slippa genomlida skiten dom har genomlidit, VAD är fel i det? Hur är inte det älskvärt?

Tycker du alla som säger att de är under 18 ska få stanna här? Har du någon gräns? Isåfall var ligger den?
Citera
2010-06-18, 04:05
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Du kämpar inte direkt för en bra framtid.
Så berätta. Vad är en bra framtid för dig? Rädda alla i världen? Till vilken kostnad?

Vet du hur mycket det kostar att ge ett barn ett mål mat? 25 cent.
Vet du hur mycket det kostar att bota ett barn från malaria? 70 spänn. Mässlingen? 10 spänn.
Och som det nämndes tidigare i tråden. 2 kronor för att ge ett barn rent vatten så h*n slipper dö av diarré.

Här i Sverige lägger vi ut miljontals, om inte MILJARDTALS kronor på "solidariteten".

Nå, dags för ett bryskt uppvaknande. Om vi istället för att rädda dina 4 stycken flickor så hade du kunnat förhindra hundratals mödrar från att slippa se sina egna barn dö av sjukdomar som vi här i väst anser lika allvarliga som en förkylning.

Så innan du börjar snacka om sympatikapslar och ondska, ta en titt på det pris du betalar för att du skall kunna sova gott om natten och tro att du tillhör "the good guys".
Citera
2010-06-18, 04:07
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Vad hade du gjorde om du suttit i deras situation? Ett pissigt land där inte ens vatten är en självklarhet

Jag hade byggt upp mitt land eftersom jag känner empati med mina landsmän.
Citera
2010-06-18, 04:08
Medlem
Citat:
Du menar att vi ska sluta föda barn i Sverige så vi kan ta emot fler somalier?

Vet du hur många av dina "flickor" som försvinner spårlöst i Sverige varje år? Det är sådana som du som upprätthåller barnsexhandel.

Gillar du det?

Sa jag det? Lägg inte orden i munnen på mig, du diskuterar med dig själv just nu.
Självfallet inte, men det krävs någon slags hejd på hela världssituationen, men man måste visa kärlek och att det finns bättre ställen än vidriga djur.

Ja jag står för all barnsexhandel, here i am. Besök min hemsida och beställ ett gäng redan idag.

Idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De drömmer om en högre ekonomisk levnadstandard för sig och sin familj. Inget konstigt eller ologiskt med det, det kan man ha förståelse för, men Sverige kan ju knappast öppna slussarna för dem, helt utan kontroll.

Möjligen kan jag tänka mig att tjejer kanske har giltiga asylskäl oftare än killar. Fast det kan ju också vara så att de familjer som sänder ut tjejer som ankare saknar pojkar i sin familj.

Eller en levnadsstandard överhuvudtaget?

Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Du, jag har ingen lust att diskutera med dig mer. Varför? För du är så otroligt korkad och blind. Du har ingenting att komma med. Argument så som "Men, du ska ju leva under en viss tid, varför bryr du dig?" håller tyvärr inte...

Gå med i AFA om du inte redan är med där, tror du platsar där - Lika efterblivna hela högen.

Du låter som en jävla fjärt som inte har nåt mer att säga. Men behåll värdigheten och knip käft, sluta skäm ut dig.

Jag är inte med i afa och jag tänker inte gå med i afa. Varför? None of your business.

Citat:
Tycker du alla som säger att de är under 18 ska få stanna här? Har du någon gräns? Isåfall var ligger den?

Nöd har inga gränser, och det finns ingen som är person att sätta sådana, och om någon försöker sätta sådana, så lider denne av storhetsvansinne (Gud) och en smula tyranni.
Citera
2010-06-18, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Så berätta. Vad är en bra framtid för dig? Rädda alla i världen? Till vilken kostnad?

Vet du hur mycket det kostar att ge ett barn ett mål mat? 25 cent.
Vet du hur mycket det kostar att bota ett barn från malaria? 70 spänn. Mässlingen? 10 spänn.
Och som det nämndes tidigare i tråden. 2 kronor för att ge ett barn rent vatten så h*n slipper dö av diarré.

Här i Sverige lägger vi ut miljontals, om inte MILJARDTALS kronor på "solidariteten".

Nå, dags för ett bryskt uppvaknande. Om vi istället för att rädda dina 4 stycken flickor så hade du kunnat förhindra hundratals mödrar från att slippa se sina egna barn dö av sjukdomar som vi här i väst anser lika allvarliga som en förkylning.

Så innan du börjar snacka om sympatikapslar och ondska, ta en titt på det pris du betalar för att du skall kunna sova gott om natten och tro att du tillhör "the good guys".

Ge alla samma förutsättningar, till ALL kostnad.

Jag är medveten om att metoderna och sättet som används för att utveckla samhällena är bristfälliga, men det är under utveckling. What's the problem? Gå direkt på sak istället.

Det gäller att vara vid medvetande om dom SMÅ sakerna som är av uppskatting, att hålla i handen när man är i nöd, att ha någon att ringa efter en näras dödsfall, att ha en säng, att ha vatten. Alla saker som vi i I-länderna inte ens tänker på.

Jag själv fick mig en blindtarmsinflammation som var skäpprätt åt helvete, vet du vad som hjälpte? Min mor vid min sida under tiden ambulansen var på väg.

Jag spelade fotboll med 2 killar, ena fick knät ur led, vet du när han slutade skrika? När hans mamma kom springande.

Vet du vad trygghet och solidaritet innebär? Inte pengar, utan komfort och någonstans att känna sig säker. Är det för mycket begärt?

Diskussionen är : Dessa flyktingbarn bor i en s.k lyxvilla. Dom är 8 personer, och dom kommer få bo där i ca 2 månader, sen kommer 8 nya, och så kommer det fortsätta i säkert 50 år. På 50 år gick boendet på dessa miljoner, men hur stora var dom pengarna efter den långa tiden? - Är mitt svar på tråden. VARFÖR hakar ni upp er på det här? Dom kommer inte elda upp huset efter dessa 8 är klara för livet.
Senast redigerad av Obscen 2010-06-18 kl. 04:14.
Citera
2010-06-18, 04:10
Bannlyst
Citat:
Sa jag det? Lägg inte orden i munnen på mig, du diskuterar med dig själv just nu.
Självfallet inte, men det krävs någon slags hejd på hela världssituationen, men man måste visa kärlek och att det finns bättre ställen än vidriga djur.

Ja jag står för all barnsexhandel, here i am. Besök min hemsida och beställ ett gäng redan idag.

Idiot.

Eller en levnadsstandard överhuvudtaget?

Du låter som en jävla fjärt som inte har nåt mer att säga. Men behåll värdigheten och knip käft, sluta skäm ut dig.

Jag är inte med i afa och jag tänker inte gå med i afa. Varför? None of your business.

Nöd har inga gränser, och det finns ingen som är person att sätta sådana, och om någon försöker sätta sådana, så lider denne av storhetsvansinne (Gud) och en smula tyranni.

Haha, jag har så otroligt mycket mer att säga till dig men varför ska jag diskutera med en fjant som dig som blundar och leva i lalala-landet? Det går helt enkelt inte att diskutera med en person som dig. Kan lika gärna sätta sig och prata med en person som är både blind och döv, ungefär lika givande.
Citera
2010-06-18, 04:12
Medlem
MoLoKs avatar
Sverige kommer att lägga kanske 5 miljarder 2010 på ensamkommandeindustrin.

2700 av de 3400 som väntas komma i år är män.

70 av de 700 flickorna kommer att försvinna spårlöst. Det är var tionde. Bland männen är den siffran var femtionde.

Få om någon av flickorna kommer att efterlysas. Men de kommer att knullas stenhårt.
Citera
2010-06-18, 04:13
Medlem
UAAs avatar
Citat:
What's the problem? Gå direkt på sak istället.
Kan du utveckla detta? Oh, och motivera för mig varför du anser att livet på fyra flyktingflickor i din famn är värda ätt rädda snarare än ~500 svältande barn i nödställda länder.

Såg din edit, bra skrivet, men du får gärna förklara hur du tycker att en varm säng och en famn är värd ~500 liv.
Senast redigerad av UAA 2010-06-18 kl. 04:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in