2021-11-17, 16:56
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag har vl ca 40 min med material frn en fest hemma hos onkel. Men det ligger p DV band. Har ingen sn kamera hemma.
Citera
2021-11-17, 16:56
Medlem
Negerhjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Hr berttar han lite om Bajsmannen
https://www.youtube.com/watch?v=469g0kECxxs

Ingen av dem som nmns eller hon som pratar r Onkel. Dock r det Onkel p bilden.. Folk snackar s mycket skit.. Allts det va vl ver 15r sedan han bodde Granne med brderna hrdrock.. Och som han berttade d ville de sga upp kontraktet med honom pga av reparation av fastigheten.. Jag trffar honom inte s ofta men han ser ut precis som han gjorde p slutet av 80talet och dricker fortfarande massa lttl och 2.8or..
Citera
2021-11-17, 17:05
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Ingen av dem som nmns eller hon som pratar r Onkel. Dock r det Onkel p bilden.. Folk snackar s mycket skit.. Allts det va vl ver 15r sedan han bodde Granne med brderna hrdrock.. Och som han berttade d ville de sga upp kontraktet med honom pga av reparation av fastigheten.. Jag trffar honom inte s ofta men han ser ut precis som han gjorde p slutet av 80talet och dricker fortfarande massa lttl och 2.8or..
Ok kan bertta ngot mer positivt om han.
Han skulle flja med grabbarna frn Necrophobic p reb slutet av 90-talet. Pvgen pissade han i en soptunna p pendeltget.
Men under sjlvaste repet var han vldigt insatt i musiken. Gav konstruktiv kritik och ska ha varit oerhrt vltalig.
Citera
2021-11-17, 17:15
Medlem
Negerhjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Ok kan bertta ngot mer positivt om han.
Han skulle flja med grabbarna frn Necrophobic p reb slutet av 90-talet. Pvgen pissade han i en soptunna p pendeltget.
Men under sjlvaste repet var han vldigt insatt i musiken. Gav konstruktiv kritik och ska ha varit oerhrt vltalig.

Folk tror han r helt urblst fr att han gr sjuka grejer.. Han r smartare n medelsvensson helt klart, och har spelat elgitarr i en massa r, och ven arbetat i musikkaffrer.. Alltid varit schysst mot mig, men jag frstr om han provocerar en del folk..
Citera
2021-11-17, 17:18
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Folk tror han r helt urblst fr att han gr sjuka grejer.. Han r smartare n medelsvensson helt klart, och har spelat elgitarr i en massa r, och ven arbetat i musikkaffrer.. Alltid varit schysst mot mig, men jag frstr om han provocerar en del folk..
Aldrig trffat honom. Men dom jag knner som gjort det har enbart positiva saker att sga. Kanske att folk r lite obekvma med pajspunkargrejen. Det r inget man kan ta hnsyn till. Mer original i Sverige, tack!
Citera
2021-11-18, 00:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Mindes frvrigt historien fel. Dom hade sin grannfejd men branden var ngot annat. Hoppas det r ok att jag citerar det jag fick i PM:
"Det va i hans egna lgenhet det brjade och det va i ett vgguttag inget annat.
Onkel fick ut ersttning via frskring men blev hemls p kpet en period.
Dock blev pelle och erik arga d det kunde frstrt deras samling nr det brann i hans lgenhet."

Okej, det var p s vis. Men det var en ganska kul story nd.
Citera
2021-11-18, 00:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Vadd hon? r det inte Onkel som snackar?
Citera
2021-11-18, 00:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag har vl ca 40 min med material frn en fest hemma hos onkel. Men det ligger p DV band. Har ingen sn kamera hemma.
Fan det skulle vara kul att f se. Onkel r den enda nu levande mnniskan som jag anser r en legend.
Citera
2021-11-18, 10:27
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Fan det skulle vara kul att f se. Onkel r den enda nu levande mnniskan som jag anser r en legend.

Ja jag kollade runt efter gamla DV kameror p tradera. Hittat jag nn fr nn femhundring s kper jag och lgger upp p YT.
Citera
2021-11-18, 11:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Ja jag kollade runt efter gamla DV kameror p tradera. Hittat jag nn fr nn femhundring s kper jag och lgger upp p YT.
Det lter bra.
Citera
2021-11-18, 20:09
Medlem
Citat:
Mindes frvrigt historien fel. Dom hade sin grannfejd men branden var ngot annat. Hoppas det r ok att jag citerar det jag fick i PM:
"Det va i hans egna lgenhet det brjade och det va i ett vgguttag inget annat.
Onkel fick ut ersttning via frskring men blev hemls p kpet en period.
Dock blev pelle och erik arga d det kunde frstrt deras samling nr det brann i hans lgenhet."

Hehe jag och ngra polare kte till Gteborg, mste varit tidigt 2000 tal och skulle p konsert.
Vi bodde p ett vandrarhem, Onkel var givetvis granne med oss. Han sa att hans lgenhet hade brunnit och att han fick bo p vandrarhemmet.
Det han tyckte var mest synd att lgenheten brann, var att hans Aqua LP brann upp 😂
Sedan krkade vi p hembrnt och bjd Onkel, det skulle vi inte ha gjort.
Han blir ju dyngrak p folkl!

Riktigt legend, honom har man sttt p mnga gnger genom ren, sist i Kpenhamn p King Diamond spelningen 2018, d hngde han med Nifelheim brderna!
Citera
2021-11-19, 09:39
Medlem
Citat:
Vadd hon? r det inte Onkel som snackar?

Ingen aning om vad Negerhjon yrar om. Visst r det Onkel som pratar.

Har sprungit p herrn mngder av gnger genom ren och bevittnat det en och det andra. ven varit hemma hos honom ett par gnger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in