2010-06-23, 13:54
Medlem
Hej
Jag har använt dubbla skärmar till min dator. Det finns ju bara två utgångar på mitt kort.
Jag undrar om jag kan få lite råd om några grafik kort som man kan använda om man vill ha ex 3 skärmar eller mer.
Senast redigerad av sunesula 2010-06-23 kl. 14:01.
Citera
2010-06-23, 14:07
Medlem
PreaCs avatar
ATI's HD5000-serie
Citera
2010-06-23, 16:06
Medlem
Pyxidiss avatar
Tjena! jag har själv kollat massor på detta alternativ då två skärmar börjar bli TRÅNGT!

Ati's 5xxx serie är bra, visst, eyefinity har support för tre skärmar, men problemet är att den ser alla tre som en enda stor skärm. Maximerar du ett fönster, så slängs det upp över alla tre, vilket enligt mig är bara skit ^^

För att kunna använda tre skärmar individuellt, det vill säga maximera så maximeras det bara på den skärmen, så behöver du tyvärr två grafikkort.

Windows 7 är lite dåligt när det kommer dit, det kräver två kort som använder samma drivrutin för att kunna funka, annars får man bara error och kan bara använda ett av dom.

Det lättaste jag har kommit fram till är att gå in på din grafikkorts hemsida och kolla drivarna, dom brukar ha en drivare för samma serie, typ en för alla ati 4xxx, en för 5xxx osv osv.

Oftast behöver du då ha en dator med två pci-e platser tyvärr, men då kommer du kunna ha tre skärmar, och även fyra!

Hoppas det hjälper =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in