2010-06-30, 21:06
Medlem
anooonyms avatar
Tjenare. Kan man skaffa flera konto p swedbanks internetbank?

Nu har jag ett som heter e-sparkonto och ett "ungdomskonto" som r kopplat till mitt visa-kort. Kan jag skaffa nya konto-avdelningar/nya konto. T.ex skulle jag vilja ha ett "lner" osv.

Jag vill kunna strukturera upp min ekonomi helt enkelt.

Har lst p deras FAQ osv men kan inte komma underfull med det. Deras support suger ju ocks, klickade runt i 15 minuter kndes de som nyss hitta inga mailadresser eller snt.

Vet ngon hr om man kan ?
Citera
2010-06-30, 21:29
Medlem
Ja, du kan ha 3 st e-sparkonton.
Citera
2010-06-30, 21:54
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesproppen
Ja, du kan ha 3 st e-sparkonton.
Kostar det ngot eller ? Vet du mjligtvis vart man stller in detta. Jag har gtt igenom allt p internetbanken tror jag.
Citera
2010-06-30, 22:00
Medlem
NWOBHMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Kostar det ngot eller ? Vet du mjligtvis vart man stller in detta. Jag har gtt igenom allt p internetbanken tror jag.
Hll still p spara/placera och tryck p ppna sparkonto.
Citera
2010-06-30, 22:20
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM
Hll still p spara/placera och tryck p ppna sparkonto.
Ah najs! Hittade. Frgar igen ocks, kostar det ngot att ha flera sdana? Man fick ju ett nytt sdant nummer att fra ver till.
Citera
2010-06-30, 22:28
Medlem
NewBeginnings avatar
Kostar ingenting. Meningen med esparkonto r att du ska sjlv skta administrationen s om man ska flja freskrifterna p banken s ska man inte kunna stta in eller ta ut kontanter i kassan genom kontot. Men det r f banktjnstemn som fljer den regeln. r det s att du vill ppna ngot annat konto tex transaktionskonto, servicekonto osv s fr du g in p banken, men eftersom man kan dpa sina konton sjlv nu s r det lttare att bara ppna ett espar.
Citera
2010-06-30, 22:29
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewBeginning
Kostar ingenting. Meningen med esparkonto r att du ska sjlv skta administrationen s om man ska flja freskrifterna p banken s ska man inte kunna stta in eller ta ut kontanter i kassan genom kontot. Men det r f banktjnstemn som fljer den regeln. r det s att du vill ppna ngot annat konto tex transaktionskonto, servicekonto osv s fr du g in p banken, men eftersom man kan dpa sina konton sjlv nu s r det lttare att bara ppna ett espar.
Najs, tackar fr informationen !
Citera
2011-02-22, 21:03
Medlem
Vet ni hur jag fr mina E-sparkonton uppvisade p startsidan av swedbank nr jag loggar in p internetbanken? ser just nu bara lnekonto p "egna konton" och mste in p Konton - versikt fr att se min andra konton. jobbigt tycker jag. gr det gra ngot t detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in