• 1
  • 2
2010-07-01, 20:37
Medlem
NameJudass avatar
det ser bara ut som att den förbättras eftersom, ja, du bleker acnen. det ser bättre ut men i längden så blir det värre pga att det torkar ut huden så den producerar mer talg vilket skapar finnar, har ingen källa men jag har läst det någonstans och tycker att det låter rätt så logiskt, kan ha fel.
Citera
2010-07-01, 20:51
Medlem
Passa-spliffens avatar
och det är därför man använder sig av återuppfuktande krämer, just för att huden blir torr =o på det sättet slipper huden producera talg i mängder.
Citera
2010-07-01, 21:07
Medlem
hockeybackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passa-spliffen
och det är därför man använder sig av återuppfuktande krämer, just för att huden blir torr =o på det sättet slipper huden producera talg i mängder.

eller så trycker man roa eller tetra

mvh

Edit: de här med duscha varannan timme och smörja sig hela tiden går fan inte om man har ett jobb att sköta etc.
Citera
2010-07-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passa-spliffen
(tvål och vatten har funkat absolut bäst för mej, fakk alla acne medel å scrub å sånt jävla mög).

vad är det för tvål? något vanligt eller från apoteket?
Citera
2010-07-01, 23:08
Medlem
MrStrangers avatar
Kan knappast vara bra att tvätta sig varannan timme. Finns t.o.m. läkare som sagt att det är för mycket att duscha varje dag...fast jobbar man och tränar i princip varje dag så måste man ju för att inte känna sig som en apa!
Men varannan timme får nog ses som överhygieniskt och negativt tror jag.
Citera
2010-07-01, 23:12
Medlem
vetta fan om man skulle palla att återfukta huden och hålla på att tvätta sig med tvål flera ggr per dag. Känns som man hellre tar smällan och hoppas på att man inte skrämmer iväg nån man träffar

Finns det här någon som kan bekräfta att roacutane/acutane fungerar i combo med aas?
Citera
2010-07-03, 23:13
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsmannen
vetta fan om man skulle palla att återfukta huden och hålla på att tvätta sig med tvål flera ggr per dag. Känns som man hellre tar smällan och hoppas på att man inte skrämmer iväg nån man träffar

Finns det här någon som kan bekräfta att roacutane/acutane fungerar i combo med aas?

ja MEN man ska veta när man ska sätta in roac annars kan det bli värre istället , finns 2-3st här som berättat rena skräck historierna om just roac ,fundera på varför det är borta numera och bara skrivs på licens av läkarna

testa en antibiotika kombinerat med kräm en starkare en apotekets receptfria tex retin-a dem brukar man hitta om man letar noga kombinera med lite tetracykliner hjälper inte det kan du fundera på roac .

p.s skickade ett pm
Citera
2010-07-04, 01:16
Bannlyst
Sagt det förr, säger det igen: ELSA HJERONYMUS!!!
Citera
2010-07-04, 01:57
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slyslapsalot
Sagt det förr, säger det igen: ELSA HJERONYMUS!!!

Har uppfattat dig, men gäller det bara om man får gjort behandling hos dem eller finns det någon produkt man kan använda hemma själv?
Citera
2010-07-04, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockeybacken
Jag upplever precis tvärtom, solar jag försvinner den.

Mvh

Ja mycke sol och mycke tvål och en salva som heter Metronidazol Actavis 1% Den tycker jag är mycke bra!
Citera
2010-07-04, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStranger
Kan knappast vara bra att tvätta sig varannan timme. Finns t.o.m. läkare som sagt att det är för mycket att duscha varje dag...fast jobbar man och tränar i princip varje dag så måste man ju för att inte känna sig som en apa!
Men varannan timme får nog ses som överhygieniskt och negativt tror jag.

Instämmer! förutom för att döda acne i ansiktet.
Citera
2010-07-04, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Har uppfattat dig, men gäller det bara om man får gjort behandling hos dem eller finns det någon produkt man kan använda hemma själv?

Man gör ett par behandlingar hos dem, det är det som är riktigt jävla effektivt, men de har ju också produkter man kan köpa, har dock enbart använt deras lotion o ansiktsvatten, men funkar gör det!

Behandlingen går ut på att de gnuggar på finnarna och huden runt om med ett jävligt starkt medel, det svider en hel del, medlet drar upp talgen precis under hudytan utan att spräcka den, sen får man på kamfer o nåt annat skit som gör att blodet börjar röra på sig duktigt och drar med sig och "förbränner" talgen i kroppen.

Så har jag iaf fått det förklarat för mig, och jag hade nog inte fått ligga lika mycke när jag var yngre om det inte var för Elsa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in