JW's aktiva substans skall tydligen sinomtid metaboliseras till methyltestosteron. En version av testosteron som är methylerad på kolposition 17, kallas ibland även alfa alkylering eller då 17-AA.
Detta medför att methyltestosteron, och alla andra androgener som är methylerade på kolposition 17 för den delen också att det är levergiftigt mer eller mindre. Det beror på dos och hur effektivt levern klarar av att hantera detta.
Nu vet jag inte exakt hur levertoxiskt methyltestosteron är jämfört med till exempel OT eller dboll men i vilket fall så stressar du levern mer, att du dessutom dricker alkohol gör att kroppen hanterar alkoholen ännu sämre, då JW kommer ta upp några utav "slotsen för repair" så att säga. Vilket då kan medföra större risk för diverse fail på en fylla, tex alkoholförgiftning, spy, kass bakfylla eller snefylla helt enkelt.
Hade varit hälsosammare att fortsätta med din JW och skita i festivalen. Men om du nu prompt vill dit ändå så hade jag inte slutat med JWn, hade hellre fortsatt under festivalveckorna än att bryta upp mitt i. Men ha det i åtanke att du är mer känslig nu, lite som att du är lite rödbränd och du skall ut i solen, sålänge man vet om det så kan man ju hantera det så man inte blir som en skållad råtta. Förberedelse ftw.
Lycka till.