• 1
  • 2
2010-07-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General987
sa jag att jag inte hade gjort något eller maxade i bänken tidigare idag så de hjälpte väll hehe

Haha, easy, nu ska du inte vara nojjig
2010-07-03, 21:32
Medlem
General987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x3smeller
Haha, easy, nu ska du inte vara nojjig
haha ne då, men köp inte effe om du bara tränat 2 veckor det är ett tips... då kommer du aldrig vilja träna utan sen.

nojjig? röjjer ju här! http://www.youtube.com/watch?v=eRVKb2VJYiA
2010-07-03, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General987
haha ne då, men köp inte effe om du bara tränat 2 veckor det är ett tips... då kommer du aldrig vilja träna utan sen.

nojjig? röjjer ju här! http://www.youtube.com/watch?v=eRVKb2VJYiA

Mina yngre dagar körde jag på stacker och min motivation är fortfarande på "topp", fast ja, har ingen problem med min träning iaf även om man kan känna att man behöver en liten extra boost.
2010-07-03, 21:59
Medlem
smokevatrs avatar
varför vill du svettas ? kan du tex köra en hel tennismatch eller terräng löp utan att svettas naturligt?

låter mysko det där man brukar ju inte sluta svetta mkt förrens man är van vid sån träning , drick mer vatten ? ja hade kollat med VC det är ju endå så ens kropp reglerar kroppens temperatur.
2010-07-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokevatr
varför vill du svettas ? kan du tex köra en hel tennismatch eller terräng löp utan att svettas naturligt?

låter mysko det där man brukar ju inte sluta svetta mkt förrens man är van vid sån träning , drick mer vatten ? ja hade kollat med VC det är ju endå så ens kropp reglerar kroppens temperatur.

För 3år sen när jag jag tränade väldigt aktiv så svettades jag som en gris, men nu när jag tog upp träningen igen så svettas jag väldigt minimalt, blir mer klibbig i huden och känns si så där oljig i ansiktet när jag är ute och springer.

Dricker ca 3-5liter vatten varje dag. Jag tycker själv att det är väldigt sjukt.
2010-07-04, 00:03
Medlem
MrStrangers avatar
Sanningen är att mycket vältränade människor svettas mer än otränade vid ansträngning!

Läste en artikel för några år sedan om just detta fenomen.

Den största skillnaden i varför vi svettas olika mycket är främst genetisk.
Det är också främst konditionsträning som med tiden leder till ökad svettning, styrketräning ökar dock inte svettningen nämnvärt om jag minns rätt... Med andra ord svettas du som individ (oavsett genetik) mer om du ökar på din kondition!

PS. Tren har visst en liknande egenskap...
2010-07-04, 00:10
Medlem
Royal-s avatar
Har samma problem. Därför kör jag med en tjocktröja ett tag innan det får igång svettningen
2010-07-04, 01:34
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStranger
Sanningen är att mycket vältränade människor svettas mer än otränade vid ansträngning!

Läste en artikel för några år sedan om just detta fenomen.

Den största skillnaden i varför vi svettas olika mycket är främst genetisk.
Det är också främst konditionsträning som med tiden leder till ökad svettning, styrketräning ökar dock inte svettningen nämnvärt om jag minns rätt... Med andra ord svettas du som individ (oavsett genetik) mer om du ökar på din kondition!

PS. Tren har visst en liknande egenskap...

stämmer nog mkt bra ja svettas minimalt "ren" under bb träning även efter års gymmande .men rinner floder vid tex bollsporter.

finns läkemedel på licens mot svettningar orsakade av medecin (tex tren)men bara på licens genom apl-labben
2010-07-04, 03:01
Medlem
Börja för fan inte och tro att du måste ha droger så fort du ska göra nått! Det är en jävla halkig stig! Börja med att bli en man som kan ta i lite när de går tunkt! För fan!
2010-07-04, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x3smeller
Mina yngre dagar körde jag på stacker och min motivation är fortfarande på "topp", fast ja, har ingen problem med min träning iaf även om man kan känna att man behöver en liten extra boost.

Ursäkta läste inte hela tråden innan ja påstade fick intrycket att du var en teen. Men det är du ju tydligen inte så push on!
2010-07-04, 16:47
Medlem
Tips på inköpsställen finns eller kan frågas i antingen stora effetråden eller internetsshopstråden.

Tråd låst! /mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in