Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-07-07, 02:47
  #37
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Fast jag har då fått behålla både 5 och 20 gram brunt med denna metod

Iofs beror det väl från polis till polis. Jävligt drygt när dom jävla asen drar upp alla blommor ur krukorna och bara dumpar skiten på golvet. Kul att städa efter det.

Ja då hade du änglavakt. Men fick du stanna och se hela husrannsakan?
Jag brukar hamna i ett baksäkte efter någon minut :/
Citera
2010-07-07, 09:30
  #38
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Ja då hade du änglavakt. Men fick du stanna och se hela husrannsakan?
Jag brukar hamna i ett baksäkte efter någon minut :/

Det är iofs bara dom två gångerna jag fått behålla något, ena gången fick jag vackert vänta med vovven i nacken. Den fick stanna kvar av någon mystisk anledning och andra gången kom jag bara in i trapphuset, såg bylingen på dörren och låtsades som att det regnade och gick hem till grannen (som jag umgicks med dagligen som tur var, hade sett konstigt ut om jag bara gått hem till tant Agda och tryckt mej in genom dörren ). Så tur har jag nog haft, men det kanske berodde på att dom hittade jackpotten i övrigt i lägenheten och sket i att kolla jättenoga, var ju redan nog för grovt liksom... Två veckor från blom och allt

Lite OT men hade ännu mer flyt och fick inte plantorna uppryckta med jord, dom vart bara klippta och sen fick dom ligga och torka i flera veckor så det vart bara normalgradigt
Citera
2010-07-07, 12:14
  #39
Medlem
adoptivnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Jag tar inte ens med teleonen ut pga triangulerring. Att spara koordinater låter rent idiotiskt och är fan 100% bindande ( med allt det andra dom hittar ) i en rättegång.
Jag pratar inte 4 mil ut i vildmarken, bara bort från allt nyfiket folk och ut i det gröna.
Man vill ju kunna hämta det relativt snabbt också.
Nu vet jag inte vad polsen har för resurser för att spåra GPS och telefoner men jag räknar alltid med att dom har mycket roligare saker än vi tror.

Bara man kommer ihåg vilken stig och memorerar små saker som ett fallet träd eller vad som helst så glömmer man inte. Dock ska man vara spiknykter vid tillfället

Jag utsattes för ett våldsamt våldtäktsförsök i en främmande lägenhet och ringde efter hjälp fortfarande vistandes i lägenheten. Jag spenderade typ femton timmar i förhör där jag beskrev omgivning, lägenhet och förövare. Men pga bristande bevis annat än mitt uttalande och X antal blåmärken valde farbror polis att inte spåra mitt telefonsamtal då det tydligen kostar skjortan. Det krävs alltså en hel del innan de börjar leka CSI för att sätta dit nån stackars haschtomte. Hoppas jag.
Citera
2010-07-07, 13:09
  #40
Avstängd
Gammel Mans avatar
Jag hade mina Lorazepam i hårddisken på datorn, innanför, perfekt ställe. Fast tejpat. Gömde steroider, sprutor och ampuller i en 25 kgs säck med kolhydrater. Tror jag hade Dolkontin i högtalarna till datorn också.

mvh
Citera
2010-07-07, 13:40
  #41
Medlem
sunflower_s avatar
När tullen gjorde husrannsakan så kroppsvisiterade dom inte mig och jag hade 10g hasch i fickan hela tiden. Kan vara lite annorlunda med polisen.
Citera
2010-07-07, 21:17
  #42
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adoptivneger
Jag utsattes för ett våldsamt våldtäktsförsök i en främmande lägenhet och ringde efter hjälp fortfarande vistandes i lägenheten. Jag spenderade typ femton timmar i förhör där jag beskrev omgivning, lägenhet och förövare. Men pga bristande bevis annat än mitt uttalande och X antal blåmärken valde farbror polis att inte spåra mitt telefonsamtal då det tydligen kostar skjortan. Det krävs alltså en hel del innan de börjar leka CSI för att sätta dit nån stackars haschtomte. Hoppas jag.

Tråkigt med våldtäcktsförsöket.
Jag sa aldrig något om cannabis. Påpekade "har jag hört" då jag själv inte sysslar med sådant.
Att bevisa i efterhand var en telefon har använts är inte heller svårt så jag förstår inte vad dina konstaplar sysslade med. De kanske inte tog dej på allvar eller hade allvarligare brott att ta hand om.

Hursomhelst trianguleras en telefon väldigt enkelt bara den är påslagen med en marginal på bara några meter. Det räcker med att de har ditt nr så mätsbara avståndet från masterna runtomkring på något vis. Fråga mej inte hur. Har du dessutom en nyare telefon med inbyggd GPS kan jag tänka mej du helt enkelt bara spåras via satelit.
Detta är inte CSI teknologi idag dessutom prioriterar polisen lite tyngre narkotika väldigt hårt då det skapar så mycket skit runtomkring.
Googla detta så får du se. Eller sälj ladd en månad eller två lite odiskret så ska du nog få se på span.
Citera
2024-03-31, 21:18
  #43
Medlem
Psykosleks avatar
Vilka gömställen har funkat för dig vid husis?

Titeln säger allt! Har du gömt knark någonstans där det förblivit oupptäckt vid husis?
Citera
2024-03-31, 21:19
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Titeln säger allt! Har du gömt knark någonstans där det förblivit oupptäckt vid husis?

Polarn tröck upp lite hasch i röven vid husis hittades ej
Citera
2024-03-31, 21:32
  #45
Medlem
VoktorDodkas avatar
Två kakor hasch nedtryckt i en oboyburk, det var så mycket oboy så det täckte ordentligt, polisen kände på burken och kollade ner i den men ställde ifrån sig. Jag visste att dom var på väg så det var en panikgömma, men det funkade.
Citera
2024-03-31, 21:33
  #46
Medlem
Nu håller jag inte på med olagliga substanser längre.
Men när jag var yngre så virrade jag in drygt ett hekto tjack med silvertejp och fiskelina ner i ventilationsröret lodrätt rakt ner.

Jag hade haft span på mig ett tag och dom var ganska säkra när dom gjorde husis.
Dom tog isär bland annat elskåpet, vände ut och in på allt men hittade inte intejpade påsen som låg hängandes med fiskelinan ner i ventilationen.

Tråden var snyggt och diskret gömd bakom krysset "ramen" för ventilkåpan som man kan snurra upp.
__________________
Senast redigerad av El0l 2024-03-31 kl. 21:37.
Citera
2024-04-03, 19:38
  #47
Medlem
Smittorisks avatar
Jag har klarat mig bra. Men en vän beställde från Kina en massa olika saker som är gömmor.

Bland annat en dryck som ser sjukt realistisk ut, men det lurar ju inte en droghund.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback