Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-14, 19:40
  #25
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Typ. Orkar inte skriva av allt. Är på telefonen men här finns en liten™ lista.

https://www.quora.com/Are-there-any-...se-perspective

Om du råkar spela datorspel så kolla in Rising storm Vietnam.

Tack
Citera
2018-06-14, 19:58
  #26
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Tack

Ingen fara alls hittade nya filmer som jag inte sett när jag letade.
Citera
2018-06-20, 17:47
  #27
Medlem
urverksapelsins avatar
Inte så mycket ett filmtips som en anekdot; när ledaren för Ariska brödraskapet i TV-serien Oz får höra att fängelseledningen skall göra nån åtgärd för en ny fånge, vietnamveteran, och behöver hjälp från alla grupper säger han "Vietnam? Count the brootherhood in"

Tips Return to Vietnam: https://www.imdb.com/title/tt1347185/
(sen kan man ju alltid lägga in Kong - Skull Island )
Citera
2023-12-04, 17:42
  #28
Medlem
En närmast surrealistisk film på trådens tema är franska Poussière d'empire / Imperiets stoft (1983) som utspelar sig innan Vietnam-kriget under Franska iIndokinas sista år, inledningsvis om en kvinnlig missionär och en fransk soldat som ackompanjerar henne, senare om ett försvunnet brev. För den som bara vill se Vietnam-action är den nog inte så mycket värd, men för dom som kan tänka sig lite mer bredd och bakgrund på temat än bara pangpang är den intressant och sevärd. Jag ska faktiskt se om den är jag hittar tid för att begripa mer av den, den är svår.

www.imdb.com/title/tt0170441
www.netflix.com/title/81635510
www.justwatch.com/se/film/poussiere-dempire
Citera
2023-12-25, 17:27
  #29
Medlem
Jag vet inte riktigt hur många filmer det finns i detta område men det finns nog ett stort antal och du har mycket att välja mellan. Du kanske borde fråga någon som samlar på filmer i olika genrer för att få ett bättre svar på just denna genre.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback