2002-10-04, 03:02
Medlem
oGGos avatar
Det är så att jag har ett Geeforce2 kort av märket "Kyro 3D Prophet 4500 64 mb TV-Out". Detta betyder att den inte kör på de vanliga nvidia kretsarna utan på Kyro's egna kretsar vilket iof e lite dåligt (tycker jag)!
(jag visste inte om det när jag köpte kortet)
När jag trycker in det förbannade lila kortet på AGP sloten i datorn och bootar up den så är allt frid och fröjd - till jag installerar drivrutinerna!!!
Det e då det börjar jävlas med mig.
Efterosm jag har två moderkort så har jag testat båda med samma resultat!
Jag får upp en härlig blå skärm vid start av windows (såväl XP, 2000 som ME) som säger nån lång jävla sifferkombination och att datorn dumpat allt fysiskt minne (om jag ej missminner mig).

Jag blev då lite ledsen i ögat och tog bilen till sekvencia där kortet införskaffats, där dom konstaterade att korten var vid sina sinnes fulla bruk och fungerade perfekt.

Därefter ringde jag till Kyro support Center där dom inte förstod problemet heller!!!

(Eftersom sekvencia har en felsökningsavgift på 500:- om någonting inte är trasigt, så känner jag inte för att lämna in kortet en gång till och få betala dom)

Jag har testat att ladda ner VIA 4 in 1 .... (de flesta versioner), använt alla möjliga versioner av drivrutiner till kortet tom uppdaterat BIOS till det senaste. Ändå funkar det inte.

Noteras skall att kortet fungerade fint i början - precis när jag köpt det men sedan flippade ur.!!! (Jag har inte trixat nåt med kortet el. dyl.)

Vad fasiken är fel ???

Nån som vet ???

Jag bifogar datorspecifikation också om nån som svarar vill ha:
---------------------------------------------------------------------------
Processor: PIII 600 MhZ EB
Moderkort: ASUS P3V4X & SOYO SY-7VCA-E
Ljudkort: SB PCI 128
Ram: 96 mB (pinsamt)
Nätverkskort: 3com (nån jävla sifferkombination)
HD: 2 st på sammanlagt 30 GB
--------------------------------------------------------------------------

Thats about it::lz help me!!!
Citera
2002-10-04, 08:52
Medlem
crippas avatar
Välkommen i klubben! Försökte köra Battlefield på detta kort - gick inte. tryckte in ett gammalt 32 Mb-kort vilket lirade klockrent. Herculeskortet är förpassat till reservdelslådan! Du får nog investera 2.000 kr på ett nytt kort. Bäst just nu ska vara de med chipet Ti4200.
Citera
2002-10-04, 10:11
Medlem
Cybercoms avatar
Pröva att använda sökfunktionen, frågan har varit diskuterad när det gäller dumpning av fysiskt minne.
Kolla denna länk: http://forum.flashback.se/viewtopic.php?t=12165
Citera
2002-10-04, 14:53
Medlem
oGGos avatar
Men det är inte dumpningen av det fysiska minnet som han beskriver, som jag har. Har iof råkat ut för detta också, men det är en helt annan historia. Det som jag får är bara en äcklig blåskärm vid start-!

Hurfan ska jag göra för att få ca$hen för kortet tillbaka då, när sekvencia vägrar inse att kortet e pajj!!!
Citera
2002-10-04, 16:06
Medlem
Cybercoms avatar
Grafikkoret som du har från början på datorn. Sitter det på själva kortet. Isådanafall kan du behöva avaktivera detta. Du kan dels göra detta i BIOS eller i Enhetshanteraren.
Citera
2002-10-04, 16:12
Medlem
oGGos avatar
så dum e jag inte =)
Inget inbygt grafikkort på moderbrädan här inte....
det har jag kollat kan jag lova
Citera
2002-10-05, 22:15
Medlem
oGGos avatar
Ingen annan som vet vat som e fel....det som jag fått berättat för mig, har inte dirtekt hjälpt!!!
Citera
2002-10-05, 23:11
Bannlyst
jo nu e det juh så här att jag har detta problem fortfarande och jag kan juh säga att jag oxo får bluescreen i början och detta kan bero på 2 saker 3dkortet och eller RAMET!!!!\zappe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in