2010-07-06, 18:31
Medlem
nordztroms avatar
ja är det nåt att ha ?
hur stora doser måste ja ta för att få ett rus?
är det hela påsen som jeler < "ok så ska det inte stavas"
nåja har ni några erfanheter av deras kratom dela gärna med err
Citera
2010-07-06, 18:49
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordztrom
ja är det nåt att ha ?
hur stora doser måste ja ta för att få ett rus?
är det hela påsen som jeler < "ok så ska det inte stavas"
nåja har ni några erfanheter av deras kratom dela gärna med err

Droger är inget jag använder! men får jag fråga varför man väljer att trycka i sig rc-droger?
varför inte hålla sig till beprövat röka som man känner till biverkningar på kroppen?
Citera
2010-07-06, 19:00
Medlem
nordztroms avatar
Nu är ju inte kratom någon rc direkt.
Citat:
Kratom (Mitragyna speciosa) är ett medicinskt löv skördat från ett stort träd som ursprungligen kommer från Sydostasien. Det tillhör samma familj som kaffe, och den psykooaktiva plantan Psychotria viridis. Andra arter i kratomsläktet används även medicinskt i Afrika, samt för virke.

Det används för sina psykoaktiva egenskaper i dess ursprungsområden, men används även i andra världsdelar. Arbetare på fälten i Sydostasien tuggar bladen, ofta kontinuerligt under dagen för den domnande och stimulerande effekten. Andra metoder är att till exempel koka bladen för att göra en sorts te av dem. Det händer även att man låter detta te dunsta så det kvarstår en sorts tjära som man sedan sväljer. Kratom röks väldigt sällan, då det inte är en effektiv metod och förmodligen inte heller lika hälsosamt.

Kratom innehåller många aktiva substanser, bl. a. mitragynin (som man tidigare trodde var det primära aktiva ämnet), mitrafyllin och 7-hydroxymitragynin (vilket man nu tror är det huvudsakliga aktiva ämnet i växten).

Kratom har stor potential som medicinsk växt, till exempel som smärtstillande medel jämförbart med kodein eller propoxifen eller som ett alternativ till metadon. Men det kan även användas som källa till en mängd andra brukbara kemikalier, som kan användas till många medicinska ändamål.
Men annars har du rätt jag smäler i mig en och annan rc ibland men det är ju mäst för att jag går på pisse prov 2 gånger i veckan.
Citera
2010-07-06, 19:01
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Nu är ju inte kratom någon rc direkt.

Men annars har du rätt jag smäler i mig en och annan rc ibland men det är ju mäst för att jag går på pisse prov 2 gånger i veckan.

Okej! dålig kunskap från min sida! Jag personligen skulle känna mig som en labbråtta i det senare fallet!
Citera
2010-07-06, 22:39
Medlem
Undrar precis samma sak, e SN's nåt att ha? och om man vill ha ett starkt rus, törs man då dra i sig 10 gram direkt? står bara Kratom Highest Quality när man beställer. får eventuellt hem 30 gram imorgon, så vore soft att veta så man inte ligger och rävar som ett djur. Får jag inget svar kommer jag dock offra mig och dra 10 gram och hoppas på det bästa, kan tillägga att jag äter paroxetin 20 mg + mirtazepin 30 mg och 4 mg iktorivil om dagen samt en imovane på kvällen.
Citera
2010-07-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
Undrar precis samma sak, e SN's nåt att ha? och om man vill ha ett starkt rus, törs man då dra i sig 10 gram direkt? står bara Kratom Highest Quality när man beställer. får eventuellt hem 30 gram imorgon, så vore soft att veta så man inte ligger och rävar som ett djur. Får jag inget svar kommer jag dock offra mig och dra 10 gram och hoppas på det bästa, kan tillägga att jag äter paroxetin 20 mg + mirtazepin 30 mg och 4 mg iktorivil om dagen samt en imovane på kvällen.

fick inget idag. Hoppas det kommer imorgon!
Citera
2010-07-08, 03:51
Medlem
nordztroms avatar
varken du eller jag värkar få nåt svar . Men för fasen prova en liten mängd och tjänn efter först jävla onödigt om du skulle få över dos bara för att du tror att det är skit. får mitt imorgon tror jag
Så då får väll jag skriva lite om hur bra eller dåligt det va.
Citera
2010-07-08, 13:28
Medlem
Citat:
varken du eller jag värkar få nåt svar . Men för fasen prova en liten mängd och tjänn efter först jävla onödigt om du skulle få över dos bara för att du tror att det är skit. får mitt imorgon tror jag
Så då får väll jag skriva lite om hur bra eller dåligt det va.

va nyss ut och kolla posten, OCH DÄR LÅG 30 G Kratom hahaha, ska koka en kopp på 10 G nu höhö
återkommer om ett tag och talar om hur det slår fett förväntansfull nu
Citera
2010-07-08, 14:56
Medlem
HellionZeros avatar
Jag och några polare tog hela påsen i en kanna med te och socker de funkade fint
Citera
2010-07-08, 15:22
Medlem
Gjort en liten trippraport. för er som vill veta hur det gick https://www.flashback.org/p24131324#p24131324
Citera
2010-11-25, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Okej! dålig kunskap från min sida! Jag personligen skulle känna mig som en labbråtta i det senare fallet!

Näjdå! Din kunskap är bra! Du är inte och kommer aldrig bli en labbråtta!

:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in