Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-14, 15:00
Bannlyst
Ska det vara så svårt att få tag i en etta för typ under 3000?

Det sista jag vill är att bo tillsammans med någon.
Citera
2013-10-15, 07:10
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
Ska det vara så svårt att få tag i en etta för typ under 3000?

Det sista jag vill är att bo tillsammans med någon.
Extremt svårt, möjligtvis ute i Holmsund/Obbola men då blir dina transportkostnader mycket större. Jag bor i en etta för strax över 3,1k (Bostaden) och jag har aldrig träffat någon annan som har en lika låg hyra. Du får också stå i bostadskö några år först.

Tänk på att om du är ung (upp till 29 år) och har låg inkomst (e.g. student) så kan du få bostadsbidrag. Men det hjälper ju inte utan de där åren i bostadskön.
Citera
2013-11-14, 18:08
Medlem
Kan vi inte starta flashback kollektiv? Är säker på att det finns dyrare alternativ men om man delar så tjänar man lätt på det. Själv bor jag i en källare hos en familj utan att ha tillgång till något kök
Bryr mig fan inte om vilka ni är, bara jag får ha mitt "eget" ställe. Är någon på?
Citera
2013-11-14, 18:58
Medlem
Nomatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senethys
Kan vi inte starta flashback kollektiv? Är säker på att det finns dyrare alternativ men om man delar så tjänar man lätt på det. Själv bor jag i en källare hos en familj utan att ha tillgång till något kök
Bryr mig fan inte om vilka ni är, bara jag får ha mitt "eget" ställe. Är någon på?
Fixar du så är jag på!
Citera
2013-11-17, 14:53
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senethys
Har inte använt kök sedan augusti!

Är på som fan!
Citera
2013-11-17, 21:15
Medlem
Har dom akutboende i umeå ifall man skulle vara tvungen att ta sig till umu med kort varsel?
Citera
2013-11-19, 20:31
Medlem
Osakasuns avatar
Är det svårt att få bostad i Umeå om man kan ta vad som helst? Jag gick in på bostaden där det nu finns 10-15 lgh lediga, men det kanske är värre när antagningsbeskeden börjar komma?
Citera
2013-11-20, 17:49
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Det är inte som Lund/Uppsala, men det kan vara ganska kärvt. Många hamnar på någon form av akutboende/andrahandskontrakt första terminen.

red: Kollar du på korridorsrummen som ligger ute idag så krävs det just nu att du måste ha köat sedan maj för att ens hamna på 8:de plats (= få ett erbjudande), och är väl lite så det brukar se ut. Har du 8-9 månader kötid borde du kunna få tag på något - eventuellt kan det vara enklare på Mariehem.
Senast redigerad av RomanesEuntDomus 2013-11-20 kl. 17:53.
Citera
2013-12-12, 20:20
Medlem
Är det någon som har superbra koll på vart man kan ställa sig i bostadskö i Umeå?
Än så länge har jag bara registrerat mig på: www.bostaden.umea.se.. Det känns som det finns mycket mer jag kan göra för att förbereda mig för mina studier våren 2015.

Tacksam för svar!!
Citera
2013-12-13, 12:19
Medlem
Enhetscirkelns avatar
Tappar man sin kötid om man sluter ett hyresavtal med Bostaden? Jag har fått erbjudande om ett studentrum på ålidhem, vill dock helst få tag på en lägga så snart som möjligt. Då känns det ju ovärt att ta ett studentrum och tappa kötiden då jag snart har 2 år... Hur ska jag göra???
Citera
2013-12-13, 12:29
Medlem
Nomatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enhetscirkeln
Tappar man sin kötid om man sluter ett hyresavtal med Bostaden? Jag har fått erbjudande om ett studentrum på ålidhem, vill dock helst få tag på en lägga så snart som möjligt. Då känns det ju ovärt att ta ett studentrum och tappa kötiden då jag snart har 2 år... Hur ska jag göra???
Ja du tappar din kötid. Känns som att du borde kunna få åtminstone en 1a med 2 års kötid.
Citera
2013-12-13, 21:07
Medlem
KalleFobies avatar
Efter att ha arbetat i fyra år känns det dags att slå sig ner i skolbänken igen. Har ställt mig i kö för att söka in till universitet i Umeå hösten 2015. Tror ni att det finns någon möjlighet att jag kommer få en lägenhet tilldelad innan hösten 2015?

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in