kan tipsa om att bo på Historiegränd hos bostaden. studentlägenheter med eget kök (diskho, spisplattor, kyl med frysfack dock med ugn och fullstora frysar i korridoren. finns även strykjärn i korridoren) för 2800kr i månaden, och ingen hyra i juni-juli."nyrenoverade" på budget. dvs fräscht svart golv å nymålat, fräscha badrum. samma summa som för vanliga studentkorridorer, så det är helt klart värt det. jag sparar 26k om året jämfört med de som bor på tviste, det gör stor skillnad i studentekonomin. dessutom bra med förråd (till skillnad från tviste som inte har några alls). och här kan man sova om nätterna utan att störas av fester varje helg.
jag hade alltså precis lagt bud på lägenhet 30 kvadrat, på 1.4 mil, men sen bytte jag till det här rummet från min förra sunkiga korridor och är helnöjd. jag hade haft en månadskostnad på typ 5500 med den lägenheten med amorteringen, längre från campus och kostar pengar på sommaren. med sommarjobb skulle jag kunna klara mig helt utan csn lån.
det jag inte gillar med studentlägenheterna är att köken tar upp så sjukt mycket av de 20 ish kvadratmeterna, det gör inte mitt och får då plats med soffa, skrivbord. tv, säng soffbord och avlastningsbord + en fet högtalare på säckkärra (90kg) så jag kan störa alla som bor på tviste när det blir utomhusfester