Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-05-02, 22:55
  #1
Medlem
Exabytes avatar
Hejsan Hejsan.
Jag har undrat lite.

Måla upp händelsen att man skickat en trojan till någon, där trojanen gör en 'reverse connection' tex. Beast. Servern hänvisar till en no-ip.com ip som länkar till ens egen ip.

Personen säger att han tänker anmäla någon som hackat hans dator under en konversation över msn. Man kör en 'remove server' och startar om killens dator, samtidigt som man raderar no-ip.com kontot.

Hur stor är risken för att åka fast/bli spårad ?

Seriösa svar thnx, vill ni köra flame så maila.
Tack i förväg.
Citera
2004-05-02, 23:22
  #2
Medlem
sursomfans avatar
Vad skulle du själv göra om du blev utsatt för intrång? Antagligen skulle du ta bort trojanen eller åtminstone ta bort din uppkoppling tills du löst problemet. Så du bör nog räkna med att du åker dit även om din plan teoretiskt sett skulle fungera.
Citera
2004-05-02, 23:31
  #3
Medlem
Exabytes avatar
Hur menar du när du säger att man kommer åka dit hur som helst om planen lyckas ? :\ ..
Jag menar, hur stor är risken för att man skulle bli spårad och få böter osv ?

Tack för fler svar.
Citera
2004-05-02, 23:33
  #4
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Hur menar du när du säger att man kommer åka dit hur som helst om planen lyckas ? :\ ..
Jag menar, hur stor är risken för att man skulle bli spårad och få böter osv ?

Tack för fler svar.

Vad jag menar är att om personen har nämnt att den tänker anmäla dig så lär du inte få tillfälle att radera några spår eftersom den personen då med största sannolikhet har blockerat din tillgång till dennes dator.
Citera
2004-05-02, 23:40
  #5
Medlem
Exabytes avatar
Aah, okej. Jag läste lite fel i början där.
Men om man INTE skulle ha tid att radera spåren (trojanen dvs) men raderar no-ip.com kontot ?

Trojanen försöker ju ansluta till no-ip.com kontot som i sin tur länkar vidare till ens egen ip ( klienten ).

Hur stor är chansen då för att kunna bli spårad ? Procentuellt sett.
Citera
2004-05-02, 23:56
  #6
Medlem
ksvs avatar
Att ett no-ip.com konto tidigare pekat mot din ip bevisar ju ingenting. Vem som helst kan ju peka sitt no-ip mot dig.
Det kan ju, teoretiskt, vara så att ägaren velat peka sitt konto bort från sin egen och istället knappat in ett slumpmässigt ip; i det här fallet ditt.
Knappast ditt fel isåfall...
Citera
2004-05-04, 12:42
  #7
Medlem
Exabytes avatar
Det har du rätt i. Vet du om det dessutom går att registrera sig på no-ip.com genom en proxy ? Isåfall är det ju ett klockrent val.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback