2025-01-01, 16:08
Medlem
R170s avatar
Hur gick det med alla tillgångar som hus, bil och ev. tillgångar på bankkonton mm efter att du blev dömd ?
Citera
2025-01-01, 16:26
Medlem
Synd att personer beter sig såhär eftersom det kommer leda till att befolkningen överlag kommer att ledsna på att ta hem medborgare som fastnar i trubbel utomlands. Du verkar driven så du skulle utan problem lyckats helt ok med lagliga prylar.

Inte en krona bör du få och lyckas du ändå kräma ut lite pengar så hoppas jag att någon figur plockar av dig allt. Jävla bjebb om sjukvård och annat som du själv är med och raserar.
Citera
Idag, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Har lyssnat på podden nu och känner högst begränsad sympati faktiskt. Visst fan verkar det som om det var brottsprovokation, men personligen tycker att det kunde vara juridiskt tillåtet när set handlar om en känd, tidigare dömd, kriminell som dessutom befinner sig på flykt. Ser inga större moraliska problem med det även om det är emot svensk praxis och lagstiftning.

Inledningsvis så utmålades Kim som en vanlig kille som hade lite svårt med självkontrollen och som ”bara” sålde steroider och aldrig skulle befatta sig med narkotikabrott. Lägenheten i Hedemora och medgivandet att den skulle nyttjas för produktion av amfetamin på svensk mark gör bara att all trovärdighet faller. Om han inte hade producerat narkotika än så var det han ämnade göra. Att verkligen kalla det för ”brottsprovokation” då är magstarkt.

Är så typiskt att en kriminell ska välja vilka lagar som absolut inte får brytas när man själv bryter mot lagar som man vill och behagar.

Ja, tur att det inte är sådana som du som sitter i våra domstolar eller styr landet. Att ens resonera som du gör är farligt, och jag har redan förklarat vad det skulle innebära – men låt mig ta det igen (i mer konkreta och elaka ord - rent hypotetiskt - eller kanske inte?):

Om jag förlorar nu, eftersom jag tydligen inte har samma rättigheter enligt lagen som du (dvs. är rättslös gentemot staten), fine. Jag kan acceptera det. Men då tar jag enkelbiljett till ett annat land, bygger upp mitt imperium – och denna gång med den "fina" kemikunskap jag fick från Lilius och polisen. Jag flödar Sverige med ice-labb, steroid-labb, fentanyl-labb och vad mer? Rekryterar ungdomar som springpojkar och tar det hela till en ny nivå.

Och låt oss säga att jag låter hämnden ta över: jag eliminerar dig, domaren som dömde mot mig, och ett dussintal andra som jag känner för i bara farten. Varför? För att jag kan göra det utan konsekvenser. Jag bosätter mig i Kina, där jag har vänner i kommunistpartiet och där deras säkerhetstjänst skyddar mig – eftersom jag samtidigt arbetar aktivt för att infiltrera och spionera på svenska militära anläggningar och företag - genom mitt enorma sociala nätverk av vanliga människor som faktiskt sympatiserar med mig - trots allt.

Låter det här som en bättre rättsstat för dig? För det är precis det som händer när man försöker krossa (och underskatta) smarta människor och förvägrar dem rättsskydd. När systemet förråder en, underskattar det kraften i hämndens anda.

Men som sagt, detta var hypotetiskt (om det vore idioter som du vid makten). Lyckligtvis finns det smarta och godhjärtade människor med verklig makt – personer som Nils-Eric & Mårten Schultz, Sigge D, S. Scheiman, Oisín Cantwell m.fl. (och faktiskt en hel del poliser och åklagare också, som är kloka nog att förstå skillnaden mellan rätt och fel). Det är dessa människor som faktiskt försöker styra denna skuta vi kallar vårt fosterland mot finare och lugnare vatten.

Så länge dessa visa män och kvinnor har makten, kommer jag stå med mössan i handen på däck och skämmas för min egen roll i historien, och låta dem avgöra vem som ska "vinna" och vad för slags fotnot jag får i historieboken.

Du? Ingen kommer minnas dig om 100 år.
Citera
Idag, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R170
Hur gick det med alla tillgångar som hus, bil och ev. tillgångar på bankkonton mm efter att du blev dömd ?

Jag fick behålla mitt hus i Rayong och drygt 350 000 kronor av de lösören som såldes på auktion efter mitt gripande (båten, motorcyklar, gymutrustning m.m.), eftersom jag kunde visa att detta köpts för den lön jag tjänade under de dryga två åren jag arbetade och betalade skatt i landet. Rättegången hölls 2018, ett år innan jag förflyttades till Sverige.

Resterande egendom förverkades, och klockan blev jag 2023 erbjuden att köpa tillbaka för 800 000 THB av narkotikapolisen, men jag avböjde affären.

Detta är dock inget jag, av logistiska skäl, kan leva av eller direkt nyttja eftersom jag är svartlistad från Thailand. Men min dotter fyller snart 18 år, och då kommer hon att "ärva" mina tillgångar i Thailand. Slutet gott, allting gott.
Citera
Idag, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Synd att personer beter sig såhär eftersom det kommer leda till att befolkningen överlag kommer att ledsna på att ta hem medborgare som fastnar i trubbel utomlands. Du verkar driven så du skulle utan problem lyckats helt ok med lagliga prylar.

Inte en krona bör du få och lyckas du ändå kräma ut lite pengar så hoppas jag att någon figur plockar av dig allt. Jävla bjebb om sjukvård och annat som du själv är med och raserar.

Vilken filur skulle kunna plocka mina pengar menar du då - och varför? Hur raserar jag sjukvården?
Citera
Idag, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin99
Ja, det är ju förlaget som styr och tar största delen av förtjänsten – som det alltid är i affärer där vi "knegare" gör jobbet

Men jag hoppas, och jobbar för, att det ska bli mindre fokus på ren "bokreklam" och mer fokus på samhällsdebatt. Korruption, sjukvård och andra frågor som faktiskt betyder något för oss alla. Till exempel: det är helt sjukt att vi män ska behöva ha testosteronvärden under 10 för att få hjälp, när en nivå på 30 med TRT (testosteronersättningsterapi) borde vara standard. Nu pratar jag naturligtvis om män i min ålder och uppåt, inte 20-åringar. (Ja, jag kan medge mina tidigare "fel" med att sälja AAS, men som med allt i livet är det komplext. Mitt säljande fråntar ändå inte köparen deras eget ansvar eller statens grundansvar att tillhandahålla adekvat sjukvård.) Jag har personligen haft turen att ha naturligt höga värden och tränar dagligen, men jag fasar för den dag mina värden börjar dala. Jag ser hur vänner lider oerhört mycket innan de äntligen får hjälp - onödigt sent och efter att sjukvården satt in anti-depp och annat skit.

Det är sådana ämnen jag vill prata om istället

Fy fan så äcklande det är att ni kriminella avskum jämt ska skriva böcker och skryta med er brottslighet!
Synd att thailand inte avrättade dig och hela din äckliga familj!
Citera
Idag, 01:31
Medlem
Citat:
Nej, jag gnäller inte. Jag stämmer staten. Jag säljer en bok. Jag pratar i media. Om du inte förstår sammanhanget eller poängen, så är det tyvärr inget jag kan hjälpa dig med. Du måste åtminstone försöka läsa och sätta dig in i det hela.

Får jag fråga hur gammal du är? Jag undrar eftersom, om du är minderårig, kan jag försöka omformulera mig så att det blir lättare för dig att förstå och relatera till det jag säger.

Hur gammal är du själv som sitter och kallar dig själv för "boss" och "general"?
Har du varit general över dina 2 pundarvänner?

Du pratar precis som en kriminell med en grandios självbild och kallar dig boss hit och boss dit, när du i verkligheten bara är en sketen missbrukare och knarklangare.
Citera
Idag, 01:37
Medlem
Citat:
Vilken filur skulle kunna plocka mina pengar menar du då - och varför? Hur raserar jag sjukvården?

Du tror inte det lockar dagens kriminella när det basuneras ut att du håvat in en massa skadeståndspengar från staten? Vissa kommer givetvis att se upp till dig. Vi har tattare idag som sitter i andra länder och betalar snorungar struntpengar för beställningsjobb.

För att jag tycker inte du har rätt till några pengar förutom det du skrapat ihop på hederligt arbete. Du kan säkert övertyga några skitnödiga jurister att våra basala rättsprinciper blev satta ur spel men hederligt folk som knegar dag ut o dag får du inga sympatier ifrån. Är det principen som är så viktig så skänker du bort pengar till valfritt välgörande ändamål. Säger inte att det skulle göra någon enorm skillnad men 44 miljoner kan ändå betala kostnader för 50-60 sjuksköterskor för ett år. Du gnällde över sjukvården under din tid i thaifinkan.

Flytta du till Kina och bygg upp ditt imperium så ska du få se hur det går. De äter avvikande människor till frukost.
Senast redigerad av Kukilon Idag kl. 01:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in