Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2010-07-18, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kevin123123
Om man låser in dom kidnappade i ett rum och t.ex ger dom matt och vatten så blir det väl inte såå illa...
Jag tror inte att det är hungern som brukar vara det största problemet för kidnappningsoffer. Offret vet inte vem du är, och om du kommer att döda honom/henne eller ej. Att du är "snäll" och behandlar offret väl, gör inte chocken över frihetsberövandet mindre. Offret kommer att frukta för sitt liv, och hans/hennes liv kommer för alltid att vara förändrat. Han kommer aldrig kunna känna sig trygg. Detta enbart för att du inte orkat skaffa dig den utbildning eller kunskap, som krävs för att du ska få ett jobb och en lön som du är nöjd med. Du måste vara stolt över ditt liv.
Citera
2010-07-18, 00:43
Medlem
kevin123123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Jag tror inte att det är hungern som brukar vara det största problemet för kidnappningsoffer. Offret vet inte vem du är, och om du kommer att döda honom/henne eller ej. Att du är "snäll" och behandlar offret väl, gör inte chocken över frihetsberövandet mindre. Offret kommer att frukta för sitt liv, och hans/hennes liv kommer för alltid att vara förändrat. Han kommer aldrig kunna känna sig trygg. Detta enbart för att du inte orkat skaffa dig den utbildning eller kunskap, som krävs för att du ska få ett jobb och en lön som du är nöjd med. Du måste vara stolt över ditt liv.
Läs boken "The Selfish Gene"..

Byggare, elektriker, företagare, rörmokare etc. etc. alla dessa fuskar ärliga människor på pengar dagligen t.ex tar betalt för jobb som inte behövs göras etc.

Att jobba hårt och tjäna pengar, så att man sen kan ge bort HÄLFTEN av allt man tjänar för att fördela sina pengar till människor som inte orkar jobba, sket i skolan, valde retard program som "estetiska programmet" och nu inte har ett jobb eftersom dom inte kan tjäna pengar på att måla, så att somalier kan ploppa ut hur många barn "vem bryr sig, Sverige betalar"..
Citera
2010-07-18, 01:17
Medlem
Moridin2002s avatar
Om man är många kidnappare så borde det väl funka till en början iaf.
Tex om man är 4 st kidnappare. 2 st kidnappar den rika familjens son t.ex
och 2 st tar familjen som gisslan och hotar med att om de inte fixar fram pengar
fort så dör deras son. Nu kommer ju problemen med att tex familjen har jobb
att gå till, skola, vänner etc men runt 24-72 timmar borde man kanske klara sig om man har tur
utan att folk ska kontakta polisen.

De som håller familjen gisslan får pengarna och försvinner och några timmar senare
får de reda på var de kan hämta deras son.
Citera
2010-10-23, 11:19
Medlem
skaffa egna pengar istället. sosse
Citera
2023-08-17, 19:12
Medlem
Tråden startades 2010 när bitcoin inte var allmänt kännt, och idag finns ju betydligt bättre kryptovalutor som tex monero, så det ändrar ju förutsättningarna till det bättre.

Jag tänker att det svåra skulle vara att undgå upptäckt.
Säg att ditt offer bor på landet i nåt jävla slott, då måste du parkera bilden nånstans, och då är risken ganska stor att någon ser bilen.

Även om ni är två personer och du blir avsläppt, så kommer du behöva hämta upp offret, och då riskerar du att bilen syns ändå.
Ska du ta offrets bil kanske som idag har gps och wifi som ser varenda meter du kör?

FÖr det första skulle jag inte använda bil.
Jag skulle välja ett så avlägset offer som möjligt.
På landet utom synhåll från något annat hus.
Säg jag bodde i stockholm och offret bodde 1 mil utanför kalmar, då skulle jag åka buss eller tåg till kalmar, sen invänta mörkret och gå.
Skulle vila upp mig i skogen en dag, så jag var i form.

Sen skulle jag..., nä fan, jag vet inte.
KÄnns som jag hade tänkt ut nå bra men kanske inte är så bra egentligen.
Hur skulle jag ta mig in i offrets hus?
Krossa ruta och skära sig så man lämnar DNA skulle ju inte va så lyckat.

Nej, istället skulle jag nog göra det på dagen.
Man ligger med kikare i skogen och väntar på att offret ska komma hem från jobbet eller nåt, och då finns det väl olika alternativ:

1. Man går bara fram och säger: "Hej, min bil har dött och har ingen telefon på mig, skulle jag kunna få låna din telefon och ringa till min fru så hon kan hämta mig?"
Eller:" tror mitt bilbatteri har dött, skulle du kunna hjälpa mig starta bilen?"
Oavsett om man är rik eller inte, så skulle de flesta hjälpa till.
Om offret inte vill hjälpa dig så går du bara därifrån.
Om offret hjälper dig så får du säkert åka med i bilen, och då tar du fram tasern och zippar han.
Men vad gör du om han kusin helt plötsligt kommer körande och ska hälsa på?
kanske bättre göra det när det är mörkt istället, då skulle heller inte offrets partner kunnna se om det händer nåt.

2. Ta offret med våld direkt.
Bara plinga på, skjuta offret i benet med en 22lr pistol eller taser och hoppas att alla lyder.

Vi har andra problem också.
Säg att frun är på toan på övervångingen och hon hör att nåt händer där nere, då finns risken hon ringer polisen direkt.
Därför ska du ha på dig en stark jammer som blockerar mobilen så hon inte kan ringa.
Larmknappt kan säkert vissa rika ha, och då är det kanske kört, om nu inte jammern även kan blocka den.

Att någon sett ditt utssende är också ett problem.
därför ska du:
1. Vara utklädd.
Peruk,färgat hår, färgade linser,lösskägg, bara din fantasi sätter gränser.
Ganska bra, när polisen får beskrivningen av hur gärningsmannen såg ut, så kommer en va väldigt olik ditt riktiga jag.

2. Vara maskerad.
Dra på dig en rånarluva i skogen sen går du fram och tar offret med våld.
Dom kommer fatta direkt att om blir rånade och dom kommer aldrig se ditt ansikte.

Jag skulle göra detta på kvällen så jag med kikare kunde se vilka som var i huset.
Hade inte varit så bra att komma in och där står miljonären med sina 5 polare.
pngarna ser jag som det minnsta problemet.
Tjepar du fast snubben i en stol och ger han lite elchoker eller nåt så tror jag nog han betalar.
Han ska naturligtvis köpa monero och skicka till din adress.
Måste han ringa banken för att banken tycker nåt är skummt så håller du bara kniven mot halsen medans han snackar med dom.

Alltså, ren kidnappning, att ta med offret i bilen och till nåt annat ställe, det tror jag skulle vara mycket svårare att komma undan med.
Ska man svänga in på gården med en van, rusa in, ta snubben, och sen köra iväg?
Frun ringer väl snuten direkt och ni lär inte komma långt innan dom har blockat alla vägar.

Allra bästa hade ju varit om man kune locka ut offret nånstans.
Man kanske gjort en fejkprofil av en snygg 20 årig tjej och sen stämmer man träff på nåt ödsligt ställe.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in