Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fornnordisk
Goda nyheter dock så är trist att sannfinnarna bokstavligen suger hebreekuk.
De är väldigt pro-Israel?
Citera
2010-07-17, 14:56
Bannlyst
Sannfinnarna är perfekta, det är mycket bra att de står upp mot svenskarna i Finland som kan ses som femtekolonnare som enbart vill göra Finland till ett land för negrer och araber. Det svenska folkpartiets destruktiva inflytande måste brytas och det kan enbart ske genom att förgöra det svenska Finland och förpassa det till historiens sophög. Svenskar överallt verkar synnerligen degenerade och älskar negrer och araber så mycket att de vill importera de i tusentals, man undrar just varför svenskarna har denna fetisch.
Citera
2010-07-17, 14:58
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Du får nog förklara kopplingen där. Lite som att säga att det är helt ok att hata alla svenskar för sossarnas politik är korkad.

Nej det är inte samma sak eftersom den finska politiken är etnifierad på ett sätt som är ganska vanligt i många länder men som är svårt för svenskar att förstå. Jag påstår inte att det är rätt eller rättvist men däremot förståeligt.
Citera
2010-07-17, 15:03
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Sannfinnarna är perfekta, det är mycket bra att de står upp mot svenskarna i Finland som kan ses som femtekolonnare som enbart vill göra Finland till ett land för negrer och araber. Det svenska folkpartiets destruktiva inflytande måste brytas och det kan enbart ske genom att förgöra det svenska Finland och förpassa det till historiens sophög. Svenskar överallt verkar synnerligen degenerade och älskar negrer och araber så mycket att de vill importera de i tusentals, man undrar just varför svenskarna har denna fetisch.

Det kan du tycka, vad jag tycker man ska göra med personer som talar om att förinta svenskar ska jag nog låta blir att skriva, annars kommer varningen från mod som ett brev på posten. Finlandssvenskarna har precis lika stor rätt att bo i Finland som finnarna har, har bott där lika länge och har med iver försvarat finland mot dess fiender, senast mot de judiska kommunisterna i andra världskriget. Hade det inte varit för svenskarna hade Finland blivit sovjetisk satellitstat och antagligen fått smaka judiska utrensningar utav vita människor i samma skala som t.ex. Polen. Så stäm ner tonen.

Det där om femtekolonn håller jag däremot med om, tyvärr.
Citera
2010-07-17, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Det kan du tycka, vad jag tycker man ska göra med personer som talar om att förinta svenskar ska jag nog låta blir att skriva, annars kommer varningen från mod som ett brev på posten. Finlandssvenskarna har precis lika stor rätt att bo i Finland som finnarna har, har bott där lika länge och har med iver försvarat finland mot dess fiender, senast mot de judiska kommunisterna i andra världskriget. Hade det inte varit för svenskarna hade Finland blivit sovjetisk satellitstat och antagligen fått smaka judiska utrensningar utav vita människor i samma skala som t.ex. Polen. Så stäm ner tonen.

Det där om femtekolonn håller jag däremot med om, tyvärr.
Men vad har du för lösningar på det destruktiva inflytande som finlandssvenskarna har på finsk politik? Finnar vill i mycket högre grad minska invandringen till Finland än vad finlandssvenskarna vill. Finlandssvenskarna är nästan exakt som den svenska politiska och mediala eliten i att Finland måste bli mångkulturellt.

Jag menar inte att man ska utrota svenskarna, däremot måste man bryta deras politiska makt tills att finlandssvenskarna slutar bete sig som femtekolonnare i landet. Hur man ska lyckas med det är svårt att säga. Tyvärr röstar en stor majoritet av dem på det svenska folkpartiet som är rabiata blattekramare och det försvårar allt.
Citera
2010-07-17, 15:38
Medlem
Finlandssvenskarna är tyvärr "Finlands judar" i mångt och mycket. Det ska vara multikultur och massinvandring, gärna helt öppna gränser. Varför det är så vet jag inte, men jag tror finlandssvenska politiker gillar att apa efter Sverige i allt. Brinner det i negerkvarter i Sverige så bör det göra det i Finland också. Allt Sverige gör ska även Finland göra. Det kvittar om det är katastrofalt negativt för landet.

Dock så är även många finlandssvenskar emot invandringen, men som i alla andra länder så är invandringen inte en demokratisk fråga. Vad folket tycker är inte intressant.

Den lilla klick judar som existerar i Finland är nästan uteslutande finlandssvenskar. De övriga har kommit via Ryssland och Baltikum. Tänk vad mycket skit judar kan orsaka. Otroligt.
Senast redigerad av Kosken-Pekka 2010-07-17 kl. 15:41.
Citera
2010-07-17, 16:42
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Men vad har du för lösningar på det destruktiva inflytande som finlandssvenskarna har på finsk politik? Finnar vill i mycket högre grad minska invandringen till Finland än vad finlandssvenskarna vill. Finlandssvenskarna är nästan exakt som den svenska politiska och mediala eliten i att Finland måste bli mångkulturellt.

Jag menar inte att man ska utrota svenskarna, däremot måste man bryta deras politiska makt tills att finlandssvenskarna slutar bete sig som femtekolonnare i landet. Hur man ska lyckas med det är svårt att säga. Tyvärr röstar en stor majoritet av dem på det svenska folkpartiet som är rabiata blattekramare och det försvårar allt.

Jag har nog dessvärre ingen lösning att föreslå på rak arm. Det ser nog under överskådlig framtid mörkt ut för finland också. Det är smått fantastiskt hur mängden judar i ett land så direkt avgör hur mycket i skiten det sitter. USA, Frankrike, UK och Holland - massor med judar och sitter hopplöst i skiten. Sverige - klart mindre judar och klart bättre läge. Danmark, Norge - Färre judar, ännu bättre läge. Finland - minst judar, bäst läge.

Men jag har svårt att tro att lösningen är någon slags allmän hets mot svenskar. Men det är kanske inte vad sannfinnarna sysslar med. Inte så insatt som sagt.
Citera
2010-07-17, 21:05
Medlem
Men vilka obildade idioter som skriver här! Att Tonaldin är fullständigt blåst vet nog alla, men att andra också är så okunniga om etniska svenskar utanför Sverige är bedrövligt. I Finland är attityderna till mångkultur ganska likadana i hela befolkningen, oavsett språk. Det finns allt från kraftiga förespråkare till de som inte vill ha någon invandring alls. Olika faktorer inverkar på attityderna, precis som i Sverige. Kön, utbildning, ålder, yrke och hemort har alla en inverkan, men inte modersmålet. Det stämmer att en finlandssvensk minister visst varit väldigt invandrarvänlig, men har sett flera opinionsundersökningar från Finland som visat att det inte finns någon skillnad i attityderna till invandring mellan finskspråkiga och svenskspråkiga.

Alla vet vi att Tonladin skäms för sitt ursprung och försöker kombinera att vara invandrare med att vara rasist. Han är just det slags invandrare Sverige skulle vara utan och jag hoppas SD kan sätta honom på färjan hem till Paldiski där han kan sitta med sitt svenskhat. Att svenskar som påstår sig vara nationalister däremot förfaller till PK-kryperi ā la Gudryn Schyman är däremot bara bedrövligt, och att sitta och hacka på brodersfolket i Finland är just sådant PK-kryperi. Tror ni det finns någon annan etnisk grupp i Europa som lika gärna vänder ryggen till medlemmar av samma etniska grupp i ett annat land?
Citera
2010-07-17, 22:29
Medlem
soapmasters avatar
Tummen upp för Finland.

När är nästa val i Finland då?
Citera
2010-07-17, 23:39
Medlem
menjagphilips avatar
Jag skulle gissa att sannfinnarnas attityd mot euron och dess "testperiod" är bland huvudanledningarna till deras nyfunna stöd. Ekonomin är åt helvete i Finland just nu (jämfört med Sverige till exempel), och många längtar tillbaka till markka tiderna.
Citera
2010-07-18, 09:44
Medlem
Jag är en finlandssvensk och jag är emot invandringen.. Man borde sluta generalisera alla finlandssvenskar och sätta de i samma hög.

Btw Vihreät är nog mycket farligare parti för Finland.. Och de är mycket mer populärare än SFP.
Citera
2010-07-18, 23:51
Medlem
L.A.s avatar
I United Minds mätning från november -09 var SD 4:e största partiet i Sverige...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...icle7292511.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in