Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Men vad har du för lösningar på det destruktiva inflytande som finlandssvenskarna har på finsk politik? Finnar vill i mycket högre grad minska invandringen till Finland än vad finlandssvenskarna vill. Finlandssvenskarna är nästan exakt som den svenska politiska och mediala eliten i att Finland måste bli mångkulturellt.
Jag menar inte att man ska utrota svenskarna, däremot måste man bryta deras politiska makt tills att finlandssvenskarna slutar bete sig som femtekolonnare i landet. Hur man ska lyckas med det är svårt att säga. Tyvärr röstar en stor majoritet av dem på det svenska folkpartiet som är rabiata blattekramare och det försvårar allt.
Jag har nog dessvärre ingen lösning att föreslå på rak arm. Det ser nog under överskådlig framtid mörkt ut för finland också. Det är smått fantastiskt hur mängden judar i ett land så direkt avgör hur mycket i skiten det sitter. USA, Frankrike, UK och Holland - massor med judar och sitter hopplöst i skiten. Sverige - klart mindre judar och klart bättre läge. Danmark, Norge - Färre judar, ännu bättre läge. Finland - minst judar, bäst läge.
Men jag har svårt att tro att lösningen är någon slags allmän hets mot svenskar. Men det är kanske inte vad sannfinnarna sysslar med. Inte så insatt som sagt.