Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-18, 12:02
Medlem
Nu gör även aftonbladet misstaget att låta folk kommentera sannfinländarnas valframgångar.
Citera
2011-04-18, 12:08
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exarotos
Nu gör även aftonbladet misstaget att låta folk kommentera sannfinländarnas valframgångar.

Tror dom tog bort det ganska snabbt. Kan ej se kommentarer.
Citera
2011-04-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviatoren
Vill dom inte lära sig svenska så är det upp till dom. Vi kan snacka engelske eller lära oss finska om det inte passar.
Jävla muslimfasoner att tvinga på en annan stat något.

Men är du riktigt riktig? Sverige har inte tvingat någon att tala svenska. Finland är en stat som alltid haft olika språkområden, precis som Schweiz och Belgien.
Citera
2011-04-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Men är du riktigt riktig? Sverige har inte tvingat någon att tala svenska. Finland är en stat som alltid haft olika språkområden, precis som Schweiz och Belgien.

Men jag svarade en som jag trodde hade lite "alternativa" synsätt och som trodde att sverige skulle förlora på att finnarna inte läser svenska.
Citera
2011-04-18, 14:04
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc

Men vad är problemet? Ungar i väst får gärna fortsätta läsa svenska, och normala finländare får använda tiden till något viktigare.
Den obligatoriska skiten har inte varit ett krav förrän 70-talet, alltså har inte det funnits alltför länge. Anser du det vara historiskt när Sverige om 50 år har haft obligatorisk arabiska i t.ex. 40 år?
Citera
2011-04-18, 14:09
Medlem
Bongmons avatar
Det är både bra och dåligt att de "främlingsfientliga" partierna (pk-människors åsikt) växer.
Jag tycker vi borde samsas och komma överens men invandrarna (majoriteten) flyttar till invandrarområden och beter sig dåligt.

Är ett parti framröstat så är det så.
Citera
2011-04-18, 14:16
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Tror dom tog bort det ganska snabbt. Kan ej se kommentarer.
Maken till glada hyllningar har man aldrig sett på Aftonbladets kommentarsfält. Inläggen rensas bort på löpande band. Jag fick som vanligt alla mina kommentarer bortrensade.

Bortrensarna hinner inte med. Under svagbegåvade Katrine Kielos ledare väller det in glada kommentarer som i stort sett samtliga lyckönskar Sannfinländarna.
Citera
2011-04-18, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Det är både bra och dåligt att de "främlingsfientliga" partierna (pk-människors åsikt) växer.
Jag tycker vi borde samsas och komma överens men invandrarna (majoriteten) flyttar till invandrarområden och beter sig dåligt.

Är ett parti framröstat så är det så.
Invandrarna har ju sina släktingar där, förresten så precis som att vi etniska svenskar gillar andra etniska svenskar så gillar muslimer andra muslimer. Därför menar jag att mångkultur är fel, bättre om alla har samma kultur.
Citera
2011-04-18, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Sannfinnarna är nu det fjärde största partiet i Finland efter att ha gått förbi De Gröna och har nu över 10% av rösterna.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=2225261 Finsk text

Vad tycker ni om att främlingsfientliga partier växer både här och i grannländerna?

http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=191199
Märkligt vad Carl Bildt plötsligt är så "oroad" över svenskan i Finland..annars är det ju inte så noga med att bevara något svenskt..
Citat:
Ursprungligen postat av CarlBildt
Från svensk utgångspunkt finns anledning till oro inte minst över de tongångar mot det svenska minoritetsspråket som hörts från partiets sida
http://www.dn.se/nyheter/varlden/bil...er-valutgangen
Citera
2011-04-18, 16:27
Medlem
DET ÄR SKAM! Jag som själv bor i Finland i en helsvensk stad/kommun är väldigt besviken.
Igår var det riksdagsval och Sannf. slutade som tredje största parti, med 19% av rösterna, det är sjukt. Är folket faktist så dumma att de röstar på de.
Varför skulle man vilja ha ett land som är helt isolerat från omvärlden. Soini är emot svenskheten, främlingar, EU samt mycket mera. EU är väldigt nyttigt för Finland men det är såklart dyrt osv. men Finland är beroende av import, EU gör det lättare för Finland att importera. Varför skulle man egentligen vilja ha ett land fullt med stela, konservativa finnar i Finland, ett land blir inget utan flera kulturer.
Citera
2011-04-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exarotos
Invandrarna har ju sina släktingar där, förresten så precis som att vi etniska svenskar gillar andra etniska svenskar så gillar muslimer andra muslimer. Därför menar jag att mångkultur är fel, bättre om alla har samma kultur.

Du har fel! Jag själv tycker att man skall ändra flyktingpolitiken så att man ser till att flyktingarna får ett arbete eller en utbildning och inte lever på socialen. När du säger att det är bäst att hålla sig till en kultur har du fel, vem vill bo i ett land med alla stela finnar? inte jag iaf. Arbetskraften som flyktingarna medför är väldig viktig. Ingen finländare vill nuförtiden arbeta i t.ex. växthus, då tar flyktingarna hand om de platserna
Citera
2011-04-18, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Newstone
Du har fel! Jag själv tycker att man skall ändra flyktingpolitiken så att man ser till att flyktingarna får ett arbete eller en utbildning och inte lever på socialen. När du säger att det är bäst att hålla sig till en kultur har du fel, vem vill bo i ett land med alla stela finnar? inte jag iaf. Arbetskraften som flyktingarna medför är väldig viktig. Ingen finländare vill nuförtiden arbeta i t.ex. växthus, då tar flyktingarna hand om de platserna
Ingen tvingar dig att bo i Finland, om finnar nu är så tråkiga kan du väl flytta till Afrika eller mellanöstern istället? Eller om du inte orkar flytta så långt så kan du flytta till Sverige här finns det gott om svartmuskiga människor, du behöver inte verka för att fylla Finland med deras sort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in