• 1
  • 2
2004-05-11, 18:06
Medlem
Bademjoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaiiyytt
Ls p Handels i Sthlm eller Gteborg om du vill ha jobb. Annars r det lika bra att lsa en annan utbildning. Fr enbart party; Uppsala eller Linkping.

Det stmmer bra. Men det r jkligt svrt att komma in p handels i stockholm.
Citera
2004-05-11, 18:37
Medlem
19,8 nrmare bestmmt
Citera
2004-05-11, 18:54
Medlem
Bademjoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMD
19,8 nrmare bestmmt

se dr ja.
Citera
2004-05-11, 19:22
Medlem
alcatrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaiiyytt
Ls p Handels i Sthlm eller Gteborg om du vill ha jobb. Annars r det lika bra att lsa en annan utbildning. Fr enbart party; Uppsala eller Linkping.

r det nn strre skillnad mellan Handels Gbg,Sthlm mot exempelvis Uppsala,Lund? Har skt in till alla fyra men det skulle va bra och veta vilka som r bttre.
Citera
2004-05-11, 19:35
Medlem
HHS i Sthlm r ju bra "creds" o ha i sin CV, men det blir nog bra vart du n gr. GbG ska vara bra, men nere p EC i lund hr i Skne r det garanterat fint Uppsala vet jag inte...
Citera
2004-05-11, 20:09
Medlem
aaiiyytts avatar
Lttast att f jobb frn Stockholms Handelshgskola, med tanke p skolans rykte och nra kontakter med nringslivet. Utbildningsmssigt har jag ingen direkt uppfattning vad som skiljer t. Sen inte sagt att det r den bsta utbildningen. Samtidigt s lr man sig tillmpningen ute i arbetslivet nd. OT: Tror fr vrigt r nog de som gr p Stockholms handelshgskola en ganska s homogen grupp, liknande bakgrund och s vidare. Om det r bra eller dligt r upp till ngon annan att svara p.
Citera
2004-05-12, 19:03
Medlem
Civilekonomprogrammet p handels i ume r ju riktigt trevlig, har dock bara betat av frsta ret men atmosfren r riktigt bra och hittils s har vi enligt mitt tycke bara haft bra frelsare.
Sen r ju studentlivet ett +, fr ume r en utprglad studentstad med nstan 25000 studenter.

Mvh Doope
Citera
2004-05-14, 18:02
Medlem
Moffegrevs avatar
Handelshgskolan i Stockholm r rtt utesluten. Jag skulle fr det frsta inte komma in med de betyg jag har. Fr det andra skulle jag nog inte trivas srskilt bra bland alla karrirskta bortskmda verklasslynglar, dessutom r jag fattig som en kyrkrtta och skulle bli tvungen att bo i en smutsig etta ngonstans lngt ute i frorten, och det betackar jag mig.
Citera
2004-05-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Problemet r bara att jag inte vet var jag vill studera. Jag har hittills hittat tre alternativ dr det inte verkar vara omjligt att komma in och som nd r relativt stora studentstder; Uppsala, Ume och Linkping.
r det ngon hr som vet lite mer om de olika platserna. Jag har sjlvklart kollat runt lite p de olika universitetens hemsidor, och de suger dase.
/Moffegrev

Kolla www.studentliv.nu - har gjort diverse rankingar som kan vara till hjlp.

Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
r det nn strre skillnad mellan Handels Gbg,Sthlm mot exempelvis Uppsala,Lund? Har skt in till alla fyra men det skulle va bra och veta vilka som r bttre.

Jag kan jmfra handels i gbg med hgskolan i bors. Den strsta skillnaden torde finnas utanfr lektionssalarna. Folket p handels r vitskjortor och hgklackat. r du knslig fr smattrande ljud s ska du hlla dig borta frn handels. Men r gongodis viktigare n utbildningen, s r handels dina studieplats.
Citera
2004-05-16, 15:52
Medlem
Continental Ops avatar
FEK i sthlm r en bedrvlig institution, det r fullstndig skandal att de fr fortstta inom ett universitets ramar. Bara en s enkel sak som att man nstan tvingas vara 2-3 pers som skriver uppsats visar vilka horor de r. De r bara intresserade av att dra in pengar dr. Det smittar av sig p studenterna ocks som upprtthller andan av att bara gra s lite som mjligt fr att f det betyg som nskas.
Citera
2004-05-17, 04:55
Medlem
guldkorns avatar
Hmmm...

Jag skulle ge dig fljande svar:
1.Handels i Stockholm
2. Uppsala
3. SU
4. Resten
Det hr baseras allts p att du efter din utbildning vill arbeta i Stockholm. Mindre stders skolor, som ex Ume, smller inte lika hgt. Uppsala har ett extremt levande studentliv men en dlig boende. Stockholm saknar studentliv och har en nnu smre boendesituation.

Handels r som tidigare nmnts utan tvekan No 1. Uppsala god tva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in