Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-02, 22:11
  #181
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Bokade och betalat en resa med Turkish Airlines, provar för skoj skull att kolla vad samma kostar i dag hittar inga med bolaget via Momondo, inte heller på deras egen sida, ska man bli orolig, eller håller dom bara på med en uppdatering ?
Citera
2020-10-08, 20:02
  #182
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Bokade och betalat en resa med Turkish Airlines, provar för skoj skull att kolla vad samma kostar i dag hittar inga med bolaget via Momondo, inte heller på deras egen sida, ska man bli orolig, eller håller dom bara på med en uppdatering ?

Citerar mig själv, visst skulle jag vart orolig, dom skickade just mail om att flighten är inställd, suck nu blir det att slåss för återbetalning :-(
Dom lägger alltså upp flighter till försäljning som inte ens är tänkt att avgå ,som jag ser det enkla pengar från dumbommar som mig ;-)
men har nu skickat en kortreklamation får se hur det går, läste lite att det fanns folk som ännu inte fått sina pengar sedan Mars månad, men kanske bara dom som köpt via agenter, jag bokade direkt via dom, men men vi får se hur det går
Citera
2023-03-28, 23:45
  #183
Medlem
Bokade flygbiljetter via Lastminute - Är sidan SCAM?

Bokade precis en flygresa till tyskland.

Använde mig av sidan lastminute.com

Resan kosta mig 1400 kr tur och retur med 10kg bagage.

Nu när jag i efterhand läser alla recensioner av lastminute.com så blir jag rädd.

Har någon erfarenhet av lastminute.com för bokning av flygbiljetter.
Citera
2023-03-28, 23:49
  #184
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Nej, men de verkar inte så trevliga.

"Köpte biljett, biljetten var ej giltig, när sambon kom till flyplatsen fanns det inget flyg som gick den tiden eller den dagen öht. Inga pengar får jag tillbaka heller då dom vill att jag ska komma upp med bevis, då jag väl hittat bevis vilket säger att det inte gick några flyg får jag som svar att flygbolaget måste ordna med återbetalning, flygbolaget säger i sin tur att jag får ta upp det med lastminute.com som förmedlade bokningen, inga större summor, bara 3000:- men det blev en läxa att aldrig igen använda en tjänst utan att kolla trustpilot. Som alla andra här säger, undvik som pesten, det kommer bara sluta illa för er som använder dessa skojare."
Citera
2023-03-29, 00:14
  #185
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Nej, men de verkar inte så trevliga.

"Köpte biljett, biljetten var ej giltig, när sambon kom till flyplatsen fanns det inget flyg som gick den tiden eller den dagen öht. Inga pengar får jag tillbaka heller då dom vill att jag ska komma upp med bevis, då jag väl hittat bevis vilket säger att det inte gick några flyg får jag som svar att flygbolaget måste ordna med återbetalning, flygbolaget säger i sin tur att jag får ta upp det med lastminute.com som förmedlade bokningen, inga större summor, bara 3000:- men det blev en läxa att aldrig igen använda en tjänst utan att kolla trustpilot. Som alla andra här säger, undvik som pesten, det kommer bara sluta illa för er som använder dessa skojare."
Det där måste vara brottsligt?
Citera
2023-03-29, 00:27
  #186
Medlem
Porryhatters avatar
Funnits i 24 år, verkar snarare att dom inte sköter det hela så bra.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lastminute.com

När biljettförsäljning görs av en tredje part (Lastminute) så kan det bli problem med kundservice om något är fel. Så ren scam är det väl inte i den bemärkelsen, det blir bara större felmarginaler än förstahandssidor.
Du ska bara från Sverige(?) till Tyskland och summan är inte så stor, hoppas du inte oroar dig inte alltför mycket.
Citera
2023-07-21, 17:21
  #187
Medlem
urress avatar
Vilket resebolag använder ni oftast och varför.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f124930

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback