• 1
  • 2
2010-08-01, 23:26
Medlem
1800KELLYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Tror med att den är laglig då butiken säljer från danmark och som jag förstått det så är det som är lagligt där också det här. Jag har beställt en av varje av de 2 nya sorterna mest för att det är kul att testa nåt nytt...
Men tydligen så har posten problem så det lär väl dröja innan jag får sakerna.
Haha varför skulle det vara så menar du? Danmark och Sverige är inte samma land som du kanske vet?
Citera
2010-08-01, 23:54
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1800KELLY
Haha varför skulle det vara så menar du? Danmark och Sverige är inte samma land som du kanske vet?

Där var du rolig... Du inser att jag pratar om just rökmixar och i detta fallet rökmixar från HC då det är det tråden handlar om och inte att hela Danmarks lagbok är en kopia av Sveriges eller vice versa.
Han som driver HC har sagt att det han säljer (från Danmark) och som då är lagligt där även är det här i Sverige helt enkelt, det skiljer tydligen inte speciellt mycket (om något) på vilka JWH osv som är klassade i Sverige och Danmark eller så tar han kanske bara in sådana sorter som han kan sälja till flera olika länder utan att behöva riskera klammeri med rättvisan.

Har varit vaken i över 36 timmar nu och om du fortfarande inte förstår vad jag menar så får du ursäkta så får jag komma tillbaka imorgon efter några timmars sömn och försöka förklara på ett bättre sätt.
Citera
2010-08-06, 13:37
Medlem
IgorTks avatar
nu har jag fått min brev efter en lång väntat med spike 99 ultra

Tullverkeit hade öppnat den o dom tog typ 0,2 från påsen.

Men skönt att man har fått den efter en sån lång väntan.
Citera
2010-08-06, 14:23
Medlem
TheVoids avatar
Det kanske är den vägen mitt har tagit med då för det har inte kommit ännu och texten om postförseningar försvann väl redan förra helgen så det borde varit här nu.
Citera
2010-08-06, 15:06
Medlem
Katalogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorTk
nu har jag fått min brev efter en lång väntat med spike 99 ultra

Tullverkeit hade öppnat den o dom tog typ 0,2 från påsen.

Men skönt att man har fått den efter en sån lång väntan.
Skulle du kunna ge en liten rapport på ruset efter att du rökt det tror du?
Citera
2010-08-11, 11:23
Medlem
TheVoids avatar
har fortfarande inte fått min order, ni som fick bjuda tullen på en holk hur lång tid tog det för er att få hem grejerna från det att det blev skickat från HC?
Citera
2010-08-12, 16:38
Medlem
TheVoids avatar
Men idag låg där ett kuvert i lådan från HC, lite tejp från tullverket fick jag med på köpet.

Det verkar som att den tejpbiten var ganska dyr dock för det saknas en påse i försändelsen, så 1 påse borta och okänd mängd tagen ur den andra, jag skall väga skiten sen för att se hur mycket de snyltat åt sig de fattiga jävlarna.

*Edit* De snikna asen har nästan tagit 1/3 av påsen, av 5g lagligt röka så kommer 2.13g fram...

*Edit*HC har en uppdatering på sin sida angående den vanliga frakten nu,

"På grund av många problem med leverans av beställningar med Standard Shipping till Sverige, har vi nu valt att helt avskaffa möjligheten till Standard Shipping. Men när alla svenskar som har beställt med Premium Shipping fått ut sina produkter efter 2-3 dagar utan problem, kommer vi att fortsätta att erbjuda detta frakt alternativ. I Premium Frakt ingår försäkring ifall varorna stjäls eller förloras under transporten och man kan få alla pengar tillbaka om det skulle inträffa. Dessutom får man ett spårningsnummer så man kan spåra transporten via Postdanmark.dk och Posten.se."
Senast redigerad av TheVoid 2010-08-12 kl. 17:28.
Citera
2010-08-12, 21:36
Medlem
Verkar som att tullgrisarna har gjort massbeslag på brev från HC nu i sommar. Jag är på 17'de arbetsdagen nu efter beställning (skickades enl uppgift 20/7) och väntar fortfarande som en ledsen hund utanför Konsum. Så är det när snålheten bedrar visheten.
Citera
2010-08-13, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budenovka
Verkar som att tullgrisarna har gjort massbeslag på brev från HC nu i sommar. Jag är på 17'de arbetsdagen nu efter beställning (skickades enl uppgift 20/7) och väntar fortfarande som en ledsen hund utanför Konsum. Så är det när snålheten bedrar visheten.
Här i umeå får vi då paketen, har beställt flera gånger därifrån, fick mitt senaste brev igår med OMG, London Underground och Monkeys go bananas. OMG och London gav bodyload, i övrig så va inte london så mycke att ha, en bra booster. Ruset höll i 30-40minuter. OMG däremot höll i 1,5 timme med duligt rus som bestog av bodyload och mindfucks, blev inte lika seg som man brukar bli på bonzai mixarna. Skön afterglow i ~30minuter också.
Monkeys go bananas vet jag inte vad jag ska säga om, såg på 3st honcasts på 20-25min styck och det fanns inte så mycket annat än det just då. Telefonen ringde men orkade inte bry mig så mycket om något.
Citera
2010-08-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zdib
Här i umeå får vi då paketen, har beställt flera gånger därifrån, fick mitt senaste brev igår med OMG, London Underground och Monkeys go bananas.

Men när lade du den beställningen? Då många av oss verkar ha blivit snuvade på leveransen på ett eller annat sätt verkar det som att tullen gjort en beslagsräd under en viss tid i Juli.

OMG verkar vara trevlig.
Citera
2010-08-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budenovka
Men när lade du den beställningen? Då många av oss verkar ha blivit snuvade på leveransen på ett eller annat sätt verkar det som att tullen gjort en beslagsräd under en viss tid i Juli.

OMG verkar vara trevlig.
I lördas, skickades i tisdags och fick det igår. Tar iofs den dyrare frakten.
Har beställt ungefär en gång i månaden, förra månaden blev det två gånger. tar 5-6 påsar åt gången då vi är två som delar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in