2004-05-08, 07:33
Medlem
nokys avatar
Jag hade tnkt lra mig php. Har inga kunskaper i mnet nnu. Jag vet att det finns mycket bra att lsa p php.net men jag fredrar en kta bok att glo i som omvxling. Kan ngon tipsa mig om en bra nybrjar bok?

Sidan jag ska gra kommer ha bla inloggning, folk kan lgga in och ta bort meddelanden, massa statistik som hur mnga inlgg man gjort, hur mnga inlgg man kollat p etc. Mste man ha flera rs erfarenhet fr att programmera snt eller r det hyfsat ltt?
Citera
2004-05-08, 15:33
Medlem
Bleeps avatar
Jag kan ge dig ett antitips: Kp inte 'Viktor Jonsson: Webbprogrammering med PHP'. Den gjorde tminstone inte mig srskilt mycket klokare.
Citera
2004-05-08, 17:11
Medlem
nokys avatar
Vafan den boken r ju p 380 sidor, hur kunde den inte gra dig klokare? Fanken jag googlade s var dr en kille som tyckte just den boken var jtte bra.
Hum...ska man kpa en svensk bok? My english is liquid lixom, kanske bttre att kra engelskt.
Citera
2004-05-08, 17:37
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noky
Vafan den boken r ju p 380 sidor, hur kunde den inte gra dig klokare? Fanken jag googlade s var dr en kille som tyckte just den boken var jtte bra.
Tja, smaken r tudelad, givetvis. Men uttrycket 'inte klokare' var kanske illa valt. Problemet med vissa bcker r att de frvisso frklarar hur men inte varfr det ena eller andra sker nr man gr si och s. Och eftersom du beskrev dig som nybrjare tror jag du har strre gldje av en pedagogiskt bttre upplagd 'varfr-bok' som omsorgsfullare frklarar PHP's grunder n Viktor Jonssons bok gr.
Citera
2004-05-08, 17:55
Medlem
nokys avatar
Jag skippar Viktors bok Det blev PHP Essentials en engelsk bok som tydligen ska vara bra.
Citera
2004-05-08, 18:17
Bannlyst
#2 Vad r det fr fel p hans bok d? Jag tyckte att den va skitbra och jag lrde mig snabbt PHP dr. Fanns bara en grej som jag tyckte va kasst. Boken tog upp PHP3 medans jagb satt med PHP4 s alla grejer funka inte. Men det var ju bara att kolla upp p php.net!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in