• 1
  • 2
2010-07-29, 04:02
Medlem
Kojak0s avatar
http://www.dn.se/sthlm/polisen-vill-...ngar-1.1144990

Vad tror ni om det här? Vad jag personligen inte riktigt förstår är om det här enbart ska gälla pengar eller även andra saker som icke stöldskyddsmärkta föremål.

Det låter bra för mig i varje fall vid ett första påseende - eller finns det dolda hinder här?
Citera
2010-07-29, 04:11
Medlem
Verkar helt logiskt.
Citera
2010-07-29, 04:28
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commitsuicide
Verkar helt logiskt.
Sorry men det är inte logiskt.

Det är deras jobb att få fram bevis att man har gjort nånting.
Inte den misstänktes.. Men det är chill, det blir omvänd bevisbörda för snatteri snart med. Du måste bevisa att du inte tog snickersen som försvann ifrån ditt lokala ica.
Citera
2010-07-29, 04:29
Medlem
nedboys avatar
Det är väl tänkt att kunna gälla både pengar och prylar. För mig är det självklart att de inte skall ge tillbaka pengarna.

Polisen har utökat sitt samarbete med andra myndigheter och organisationer. När de tex spärrar av vägen till HA fester så följer tjänstemän från kronofogden med. Polisen tar uppgift på alla och när de gör det så kollar fogden om de har skulder. Har de det så kan han ta hojen från dem.
Citera
2010-07-29, 05:38
Medlem
tryds avatar
Ni måste förstå att staten är största boven av oss alla.

De vill få in så mycket pengar som möjligt .

varför tror ni att det finns skatt på lönen moms på allt du köper avgifter på saker man äger trängselskatt mm mm ni tror väl inte på fullaste allvar att allt är för välfärdens och miljöns skull

De knullar folket och rånar oss och nu vill de ta ifrån folks ägo bandit eller icke bandit ,kan du ej visa hur eller vartifrån du fick tag på div saker så ska de kunna ta det ifrån dig .

Sen får littorin avgånspengar eller alla andra fifflar politiker som är de största bovarna och lögnarna
Citera
2010-07-29, 05:52
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryd
Ni måste förstå att staten är största boven av oss alla.

De vill få in så mycket pengar som möjligt .

varför tror ni att det finns skatt på lönen moms på allt du köper avgifter på saker man äger trängselskatt mm mm ni tror väl inte på fullaste allvar att allt är för välfärdens och miljöns skull

De knullar folket och rånar oss och nu vill de ta ifrån folks ägo bandit eller icke bandit ,kan du ej visa hur eller vartifrån du fick tag på div saker så ska de kunna ta det ifrån dig .

Sen får littorin avgånspengar eller alla andra fifflar politiker som är de största bovarna och lögnarna

De tar ju bara ifrån dig om du har rånat, stulit, inte betalat din skulder osv. Menar du att du tycker att du borde komma undan med tex stulna saker?
Citera
2010-07-29, 08:37
Medlem
brynarns avatar
Alltid fascinerande med folk. Polisen understryker att detta endast gäller kriminella som nolltaxerar.

Det tar 3 sekunder så börjar nån pajas gasta om snickers i butiken och någon annan en massa annat trams om att staten är en tjuv och bla bla bla.... Läser ni inte artikeln eller?

Givetvis är förslaget ett mycket bra förslag. Eller tycker ni att det är rätt att hederligt folk sliter röven av sig och betalar skatt medan något kriminellt avskum fifflar och stjäl och smiter undan helt och hållet på de hederligas bekostnad.

Jag tycker att det är en självklarhet att polisen ska ta alla vinster som kan tänkas härröra från brottslighet!

Upprörs ni aldrig över att kriminella frodas på bekostnad av andra?

Eller det kanske är ni som är just dessa vars pengar polisen vill åt?
Citera
2010-07-29, 10:49
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynarn
Alltid fascinerande med folk. Polisen understryker att detta endast gäller kriminella som nolltaxerar.

Det tar 3 sekunder så börjar nån pajas gasta om snickers i butiken och någon annan en massa annat trams om att staten är en tjuv och bla bla bla.... Läser ni inte artikeln eller?

Givetvis är förslaget ett mycket bra förslag. Eller tycker ni att det är rätt att hederligt folk sliter röven av sig och betalar skatt medan något kriminellt avskum fifflar och stjäl och smiter undan helt och hållet på de hederligas bekostnad.

Jag tycker att det är en självklarhet att polisen ska ta alla vinster som kan tänkas härröra från brottslighet!

Upprörs ni aldrig över att kriminella frodas på bekostnad av andra?

Eller det kanske är ni som är just dessa vars pengar polisen vill åt?

Det är bara det faktum att alla lagar som skapas för att minska friheten och göra det lättare för myndigheter att komma åt privatpersoner *Missbrukas altid*

de instiftar lagar höger och vänster med de bästa intensioner, vi gör denna lagen mot terrorism vi gör en annan lag så vi kan läsa allas mail så att ni kan känna er säkra bla bla, i slutändan så används den mot de vanliga medborgarna så fort de gör något som farbror staten inte gillar detta är ett faktum,

Var väl inte så länge sedan de lovade att de kommer aldrig någonsin att använda hastighetskamrorna till att räkna ut om du höll en högre snitthastiget mellan kamrorna dvs om du håller 90vid kamran och sen som alla andra ökar till 100km mellan kamrorna så ska du inte få böter men det kommer om det inte redan kommit, troligvis så använder de kamrorna inte bara för att fota utan som ren övervakning på alla fordon tillslut.

bara hönshjärnor kan tro att staten gör något för att hjälpa medborgarna och öka säkerheten och rättvisan för hederliga.

Det handlar om de vill ha in böter och skatt.

som de använder till gud vet vad men jag kan lova att alla de miljarder som vi betalar i koldioxidskatt inte används till miljön inte ens 5% används till detta.

Staten är de största bovarna men detta fattar inte vissa som inte vågar kritisera eller tänka självständigt,

visst jag kan hålla med om att det inte var så illa för kanske 20år sedan eller ens 10år sedan men eftersom politkerna mer är karriärister istället för att måna om folket och mest vill slicka EU röv, och EU som faktiskt är det mest kurrupta man kan tänka sig så blir det altid sämre för medborgarna desto mer vi närmar oss EU.
Senast redigerad av Rostiga.Sheriffbrickan 2010-07-29 kl. 10:56.
Citera
2010-07-29, 11:26
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Håller med, folk är roligt.. Dom är så naiva och tror att endast "den understrykna" gruppen kommer att röras av lagförslaget.

Det är ett farligt förslag, snart kommer allt att vara omvändbevisbörda för att "det blir lättare och mer effektivare för polisen" ÄR det en sån demokrati du vill ha?
Du tycker inte redan att skattefallens omvända bevisbörda är fucked up?

Som sagt, folk är skoj och du är en pajas
Citera
2010-07-29, 11:53
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loamigad
Håller med, folk är roligt.. Dom är så naiva och tror att endast "den understrykna" gruppen kommer att röras av lagförslaget.

Det är ett farligt förslag, snart kommer allt att vara omvändbevisbörda för att "det blir lättare och mer effektivare för polisen" ÄR det en sån demokrati du vill ha?
Du tycker inte redan att skattefallens omvända bevisbörda är fucked up?

Som sagt, folk är skoj och du är en pajas

Jag ser inga problem med förslaget överhuvudtaget. De enda som borde vara orolig över förslaget är allehanda skojare som finns i vårt samhälle. Som hårt arbetande medborgare ser jag gärna att förslaget går igenom. De får gärna komma hem till mig, jag kan redovisa vartenda öre.

Eftersom du är så oroad över förslaget antar jag att du är en av de skojare jag nämnt? Tråkigt för dig om förslaget går igenom i så fall.

Sen att du drar det gamla "vad blir nästa steg"-kortet och säger att allt ska bli omvänd bevisbörda på bevisar att dina argument tryter......

Sen att du säger att många lagar drabbar vanligt folk.... Ja det beror ju på hur man definierar "vanligt folk". Ingen som jag känner har någonsin drabbats av någon lag.

Hoppas lagen går igenom.

Isåfall:

In your face skojare!
Citera
2010-07-29, 12:06
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Jag ser inga problem med förslaget överhuvudtaget. De enda som borde vara orolig över förslaget är allehanda skojare som finns i vårt samhälle. Som hårt arbetande medborgare ser jag gärna att förslaget går igenom. De får gärna komma hem till mig, jag kan redovisa vartenda öre.

Eftersom du är så oroad över förslaget antar jag att du är en av de skojare jag nämnt? Tråkigt för dig om förslaget går igenom i så fall.

Sen att du drar det gamla "vad blir nästa steg"-kortet och säger att allt ska bli omvänd bevisbörda på bevisar att dina argument tryter......

Sen att du säger att många lagar drabbar vanligt folk.... Ja det beror ju på hur man definierar "vanligt folk". Ingen som jag känner har någonsin drabbats av någon lag.

Hoppas lagen går igenom.

Isåfall:

In your face skojare!
Så du blir glad om du för fortkörningsböter för att du körde 70 vid en gömd 50 skylt?
ALLA du känner har blivit styrda av någon lag, på gott och ont.
Vad är det med mina argument som tryter? Jag har sagt samma sak om omvändbevisbörda i flera år, och wow, nu har jag rätt. Det blir mer och mer.

Du däremot ger inga argument "Som hårt arbetande medborgare"
Jag är en "Som hårt arbetande medborgare" Så varför försöker du dra in mig i din grupp?

Är bara så synd att du inte kan tänka framåt så det måste hända nån du känner innan du knyter handen i fickan och gnäller på flashback.
// .
Citera
2010-07-29, 13:13
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loamigad
Så du blir glad om du för fortkörningsböter för att du körde 70 vid en gömd 50 skylt?
ALLA du känner har blivit styrda av någon lag, på gott och ont.
Vad är det med mina argument som tryter? Jag har sagt samma sak om omvändbevisbörda i flera år, och wow, nu har jag rätt. Det blir mer och mer.

Du däremot ger inga argument "Som hårt arbetande medborgare"
Jag är en "Som hårt arbetande medborgare" Så varför försöker du dra in mig i din grupp?

Är bara så synd att du inte kan tänka framåt så det måste hända nån du känner innan du knyter handen i fickan och gnäller på flashback.
// .

Nu drar du upp exempel som inte är verklighetstrogna. Det är ingen som for fortkörningsböter om skylten är gömd. Får jag böter om jag kör för fort så fine by me. Jag borde hållit hastigheten...

Eftersom du också är en hårt arbetande medborgare så undrar jag varför du vill låta kriminella slippa undan? Det borde ligga i både ditt och mitt intresse att dessa inte tillåts roffa åt sig på andras bekostnad. Eller?

Givetvis blir vi alla styrda av lagar. Newsflash: Det är så man skapar ett hållbart samhälle.

Jag har fullt förtroende att alla jag känner kommer att klara sig galant så länge de inte själva blir kriminella. Och blir de kriminella, ja då får de skylla sig själv.

Min undran är vad du egentligen är så orolig över? Vad tror du kommer hända just dig om lagen går igenom? (och kom inte och dra något "vad blir nästa steg" argument tack)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in