Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-15, 23:10
Medlem
Stockholm 00-tal (ca)

Original 1:
Äldre sliten man, dock alltid klädd i kostym och rock. Fast man såg att det var smutsigt inte tvättat. Han åkte ofta röda linjen mellan (ungefär) Mariatorget > Mörby. Han brukade skoja, ha ticks och touretts och dra ramsor och rimma och skoja med barn. Ofta slutade det med att hela t-vagnen skrattade och han bara levererade klassiska grejer efter varandra! Jag hade turen att åka nära han en gång och han höll på o svamla om "Fruängen, Gubbängen och alla dessa ängar" och sjöng och rimmade. När han såg barn så började han få ticks och va rolig. Ej otäckt utan barn skrattade. En riktigt klassiker.... jag undrar än idag vem han var.

Original 2:
"Almond" (men heter egentligen M*ts P*lo) och hängde runt Mariatorget (Torkel Knutssonsgatan) och runt trakterna där. Hade ofta röd dunjacka med ett stort svart ritat peace-tecken på ryggen. Stort ovårdat skägg och allmänt sliten. Han var ganska ofarlig, harmlös och ryktet gick att han gjort någon operation på 70-80 talet som gjort han ofarlig. Han pratade otydligt, svamlade och kunde få konstiga skrattanfall. Han kallade sig ofta Almond. Om jag ska tippa på lite rimlighet så tror jag inte han lever idag....

Detta var mina bidrag!
Citera
2024-09-02, 18:59
Medlem
Pruttar3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loopad
Har någon information om ”Anders” som cirkulerar på TikTok? Han kanske redan har nämnts i tråden, men orkar inte gå igenom alla sidor

Tycker det är tragiskt att se honom..

Han rör sig i Karlstad/kristinehamn det är allt jag vet. Han är sådär även utanför kameran
Citera
2024-10-01, 10:40
Medlem
Någon som känner till en udda fågel som heter mimmi wallette bor på teleborg växjö.
Citera
2024-10-14, 14:17
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish2.0
Någon som känner till en udda fågel som heter mimmi wallette bor på teleborg växjö.

Har sett en hel del av henne på Tiktok och Facebook. Verkar ligga i konstant fejd med sin förmyndare bl.a. Får känslan av förståndshandikapp?
Citera
2024-10-16, 21:44
Medlem
burberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Har sett en hel del av henne på Tiktok och Facebook. Verkar ligga i konstant fejd med sin förmyndare bl.a. Får känslan av förståndshandikapp?

Hon ligger i fejd med allt och alla, i synnerhet med kriminella 10-åringar med fri surf. Hon har även fått pippi på TikTok och AI-funktioner.
Citera
2024-10-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Hon ligger i fejd med allt och alla, i synnerhet med kriminella 10-åringar med fri surf. Hon har även fått pippi på TikTok och AI-funktioner.

Extremt känd för att ljuga om precis allt, för egen vinnings skull. Har man följt Mimmi Wallette ser man igenom det ganska så snabbt.
Citera
2024-10-31, 21:43
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hildur1980
Extremt känd för att ljuga om precis allt, för egen vinnings skull. Har man följt Mimmi Wallette ser man igenom det ganska så snabbt.

Hon ser väldigt....märklig ut.
Citera
2024-11-12, 21:46
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Stockholm 00-tal (ca)

Original 1:
Äldre sliten man, dock alltid klädd i kostym och rock. Fast man såg att det var smutsigt inte tvättat. Han åkte ofta röda linjen mellan (ungefär) Mariatorget > Mörby. Han brukade skoja, ha ticks och touretts och dra ramsor och rimma och skoja med barn. Ofta slutade det med att hela t-vagnen skrattade och han bara levererade klassiska grejer efter varandra! Jag hade turen att åka nära han en gång och han höll på o svamla om "Fruängen, Gubbängen och alla dessa ängar" och sjöng och rimmade. När han såg barn så började han få ticks och va rolig. Ej otäckt utan barn skrattade. En riktigt klassiker.... jag undrar än idag vem han var.

Original 2:
"Almond" (men heter egentligen M*ts P*lo) och hängde runt Mariatorget (Torkel Knutssonsgatan) och runt trakterna där. Hade ofta röd dunjacka med ett stort svart ritat peace-tecken på ryggen. Stort ovårdat skägg och allmänt sliten. Han var ganska ofarlig, harmlös och ryktet gick att han gjort någon operation på 70-80 talet som gjort han ofarlig. Han pratade otydligt, svamlade och kunde få konstiga skrattanfall. Han kallade sig ofta Almond. Om jag ska tippa på lite rimlighet så tror jag inte han lever idag....

Detta var mina bidrag!

Original 1... är det han som stundvis mumlar om klappgröt?
Citera
2024-11-13, 23:40
Medlem
cosmic_dancers avatar
Norrköping

Vem är kvinnan som brukar eller iaf brukade stå utanför spiralen med en skylt där det stod "ett offer av me too". Hon drar omkring sina saker o en liten släpkärra och bodde i ett tält ut mot fiskeby
Citera
2024-11-14, 22:31
Medlem
Digitalkamera1s avatar
I Uppsala har vi en kille som alltid rakar sig på bussen, han brukar åka med 4:an eller 11:an och han har dessutom en liten spegel med sig så att han kan se vart han rakar sig.

Sen har vi också en kille som är väldigt högljudd när han kliver på bussen, han brukar gå på runt polishuset och kliva av vid gamlis (Gamla Uppsala), vet inte om han räknas som lokalkändis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in