Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-28, 11:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Trams. Om barn har behov av att visa könstillhörighet kan det göra det om de vill. Men det är inget du kan avgöra genom några foton. Som vanligt är det din unkna sexualmoral som spökar igen.

Den där "attityden" du skriver om, har du förstås gjort jämförande studier om?

Angående Sofias utseende, ansåg många PH-tittare att hon var ett värdigt runkobjekt. Att du inte gjorde det kanske vi ska beklaga. Eller inte?

Fast jag brukar ha rätt när jag ser sådant. Några år senare är det officiellt. Vi får väl se hur det blir den här gången!

Det är något man känner på sig: "Här kommer det en grabb!" Man ser det normalt redan på tvååriga pojkar. Det är ju en känd sak också att det nästan alltid är småpojkar som går bort sig i skogen, och som hoppar i pooler och drunknar när de inte kan simma ännu. Småflickor håller sig nära sina föräldrar.

Jag är kvinna, har du missat det? De flesta unga kvinnor duger nog som runkobjekt, bara de är generösa med hur mycket de visar upp av den nakna kroppen.
Citera
2023-07-28, 13:24
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men hjälp! Ansiktet och attityden och minspelet är ju helt och hållet en flickas!
Visst är det. Och det är inget förringande i det påståendet som vissa här verkar tro. I stället tycker jag att det är på tiden att någon kunglig faktiskt kommer ut som HBTQI. Alexander har haft långt hår sedan han var liten, men nu har även dragen hunnit ikapp frisyren och blivit utpräglat feminina.
Senast redigerad av PrincessAnne 2023-07-28 kl. 13:26.
Citera
2023-07-28, 13:25
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag brukar ha rätt när jag ser sådant. Några år senare är det officiellt. Vi får väl se hur det blir den här gången!

Det är något man känner på sig: "Här kommer det en grabb!" Man ser det normalt redan på tvååriga pojkar. Det är ju en känd sak också att det nästan alltid är småpojkar som går bort sig i skogen, och som hoppar i pooler och drunknar när de inte kan simma ännu. Småflickor håller sig nära sina föräldrar.

Jag är kvinna, har du missat det? De flesta unga kvinnor duger nog som runkobjekt, bara de är generösa med hur mycket de visar upp av den nakna kroppen.
Bra skrivet!
Citera
2023-07-28, 13:28
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Att ni bekymrar er med att ett småbarn skulle ha ett feminint utseende, sitter definitivt mer om er än dem. Sannolikt har Alexander bara ärvt snygg-generna från både pappa och mamma, vilket är långt mer än vad man kan säga om åtminstone en av er.

Men om nu Alexander, tyvärr mot förmodan, växer upp till en Alexandra, kommer farmor beklagligt nog vara för långt in i de senila dimmorna, för att i grunden uppröras.
Jag bekymrar mig inte, jag bara påpekar att han ser ut som en flicka - och föräldrarna gör allt för att förstärka det intrycket med hjälp av frisyren. Han kan se bra ut för det, men han lär bli söt snarare än snygg. Jag förstår inte varför vissa här tänder på alla cylindrar för vad som faktiskt är oskyldiga kommentarer.
Citera
2023-07-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Jag bekymrar mig inte, jag bara påpekar att han ser ut som en flicka - och föräldrarna gör allt för att förstärka det intrycket med hjälp av frisyren. Han kan se bra ut för det, men han lär bli söt snarare än snygg. Jag förstår inte varför vissa här tänder på alla cylindrar för vad som faktiskt är oskyldiga kommentarer.

Tvärtom vore det skitkul med en homo kunglighet. Men visst är det rätt kul att era stereotypiska tankar, get at han skulle vara HBTQ för att föräldrarna har en långhårig frisyr på honom.

Jag skulle föredra att Estelle är homo. Bra för tronföljden.
Citera
2023-07-28, 15:05
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Tvärtom vore det skitkul med en homo kunglighet. Men visst är det rätt kul att era stereotypiska tankar, get at han skulle vara HBTQ för att föräldrarna har en långhårig frisyr på honom.

Jag skulle föredra att Estelle är homo. Bra för tronföljden.
Inte bara för frisyren. Hela hans utseende är en flickas. När jag först såg bilderna visste jag inte att det var Alexander, utan trodde att det var en av Estelles tjejkompisar. Jag har t.ex. aldrig tyckt att E-Type ser ut som en flicka, frisyren till trots.

OM Estelle skulle vara lesbisk skulle det väl ändå funka med tronföljden eftersom alla i tronföljden måste vara ättlingar i rakt nedstigande led till Jean Baptiste Bernadotte. Så även om Estelle använde spermadonator skulle barnet uppfylla kraven. Däremot skulle hennes partner/fru inte kunna skaffa barn med tronanspråk.

Enligt ryktena har kungligheter tvingats gifta sig för att kunna skaffa tronarvingar och på grund av konvenansens regler. Ta t.ex. kung Gustav V och furst Albert av Monaco.
Citera
2023-07-28, 15:11
Medlem
Citat:
Inte bara för frisyren. Hela hans utseende är en flickas. När jag först såg bilderna visste jag inte att det var Alexander, utan trodde att det var en av Estelles tjejkompisar. Jag har t.ex. aldrig tyckt att E-Type ser ut som en flicka, frisyren till trots.

OM Estelle skulle vara lesbisk skulle det väl ändå funka med tronföljden eftersom alla i tronföljden måste vara ättlingar i rakt nedstigande led till Jean Baptiste Bernadotte. Så även om Estelle använde spermadonator skulle barnet uppfylla kraven. Däremot skulle hennes partner/fru inte kunna skaffa barn med tronanspråk.

Enligt ryktena har kungligheter tvingats gifta sig för att kunna skaffa tronarvingar och på grund av konvenansens regler. Ta t.ex. kung Gustav V och furst Albert av Monaco.

Tyvärr har du rätt, även om det skulle tumma på intentionen av lagen, som är heteronormativ.

Grabben är sju år gammal, och du spår feminina drag hos honom. Nu tror jag vi lägger ner den diskussionen, så återupptar vi den om tio år då vi har facit.
Citera
2023-09-19, 23:56
Medlem
PrincessAnnes avatar
Kan någon kolla på bilderna och säga om ni tror att det är Julian på längst upp och längre ner? Jag tycker nämligen att barnen ser helt olika ut...på den översta bilden ser man att Julian är blåögd, men barnet som C P håller i ser ut att vara brunögt. Så har de inte klippt in en äldre bild på C P med Alexander? A är ju den enda av de tre i syskonskaran som är brunögd. A är dessutom betydligt mer lik C P än Julian IMO. För att vara "den kungliga veckotidningen" tycker jag att SvenskDam har rätt dålig koll...

https://www.svenskdam.se/kungligt/de...verens/9975724
Citera
2023-10-26, 15:09
Medlem
explorerss avatar
Prinsen har gipsat högra armen efter en olycka.

"Ibland ramlar man, sa en adjutant i prinsens
sällskap på frågan om vad som hänt"

https://www.expressen.se/noje/kungli...-efter-olycka/
Citera
2023-10-26, 15:34
Medlem
Citat:
Kan någon kolla på bilderna och säga om ni tror att det är Julian på längst upp och längre ner? Jag tycker nämligen att barnen ser helt olika ut...på den översta bilden ser man att Julian är blåögd, men barnet som C P håller i ser ut att vara brunögt. Så har de inte klippt in en äldre bild på C P med Alexander? A är ju den enda av de tre i syskonskaran som är brunögd. A är dessutom betydligt mer lik C P än Julian IMO. För att vara "den kungliga veckotidningen" tycker jag att SvenskDam har rätt dålig koll...

https://www.svenskdam.se/kungligt/de...verens/9975724
Har kollat bilderna och det är samma unge.
Citera
2023-11-14, 19:05
Medlem
PrincessAnnes avatar
Lagom till vinterkylan (ur Svensk Dam):

Faktum är att prinsen är så modeintresserad, att han nu kommit med sitt egna bidrag. Designföretaget Bernadotte & Kylberg som han driver ihop med parhästen Oscar Kylberg har i oktober lanserat plädar, halsdukar och scarfar.
Citera
2024-01-06, 21:26
Medlem
Citat:
Lagom till vinterkylan (ur Svensk Dam):

Faktum är att prinsen är så modeintresserad, att han nu kommit med sitt egna bidrag. Designföretaget Bernadotte & Kylberg som han driver ihop med parhästen Oscar Kylberg har i oktober lanserat plädar, halsdukar och scarfar.

Hur kommer det sig att CP får "jobba" och driva företag när Daniel inte får göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in