Citat:
Ursprungligen postat av
Moneyberry
Tror Vickan hade lite problem att få barn. Därav endast två.
Victoria var 33 när hon gifte sig och Silvia fyllde 33 ett halvår efter sitt bröllop. Silvia blev gravid nästan direkt och Victoria föddes elva månader efter bröllopet. För Victoria tog det ett år efter bröllopet att bli gravid. Silvia födde sitt andra barn mindre än två år efter Victoria, medan Oscar är fyra år yngre än Estelle. Efter sex års äktenskap hade kungaparet tre barn och Victoria och Daniel två.
Victoria är omvittnat barnkär och har alltid sagt att hon ville ha en stor familj. Jag tror att det stora problemet är Daniel. Transplantationspatienter måste äta starka mediciner mot avstötning som bl.a. har sterilitet som biverkning. Daniel gjorde sin transplantation året före bröllopet. De lär med andra ord ha gjort IVF för att få barn. Det kan ta tid och kräva flera försök innan det leder till en fullgången graviditet. Det skulle förklara varför de bara har två barn och varför det är så stor åldersskillnad mellan syskonen. Trots allt fick Victoria Oscar när hon var nästan 39, och jag tror inte att de frivilligt väntade så länge om de ville ha en stor familj. Även om det är vanligare med graviditeter hos äldre kvinnor i dag än förr i tiden ökar ändå riskerna med stigande ålder, och de kungliga måste ju föda friska barn eftersom de ingår i tronföljden. Även det är en anledning att inte vänta för länge med att skaffa första barnet eller låta det gå för långt mellan barnen.
Jag kan mycket väl se Victoria och Daniel med tre barn. De fick i alla fall två friska barn och en av varje. Däremot förstår jag inte varför Sofia och CP ska ha ett barn till. Antagligen har de inte så mycket att göra sedan kungen bestämde att kronprinsessan ska stå för merparten av representationen. Kanske har de rent av varit på Cypern där man kan välja kön på barnet. Det stod nyligen i kvällstidningarna om en svenska som åkt dit för att vara säker på att få en flicka.