Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-10, 23:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Fredrik har ingen information om läget i dag, så han kan inte vara behjälplig i dagsläget. Tror du på det själv att utredningen är anmäld? I så fall belägger du det vilket inte kommer att ske. Så ta nu och inse att Hansson med klient ljuger som hästar travar. Dom har ingenting på den här utredningen och inte du heller. Fredriks stämma ses i ämnet som ett upprepande mantra. Jag vet att utredningen inte är anmäld, så det argumentet går inte hem.
Citera
2012-08-10, 23:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ok. Här i tråden? Det missade jag förmodligen. Jag minns bara hans egen outning.
Ja, här i tråden. Hans egen outning kom efter andra häktningen. Då var tråden mer än ett år gammal. Bild och namn fanns innan.
Citera
2012-08-10, 23:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet vad inlägget du besvarade handlade om. En blodfläck.

Citat:
Det var inte en dundertabbe att klassa detta som mord, men att på en gång utse GM var en dundertabbe. Det gav utredarna skygglappar, de missade att utreda alternativ.

Men största dundertabben av alla vet vi vad det var, en missad blodfläck.

Inte alls det är annat svar, men du kan tydligen inte ge ett svar. Det är numera så att ditt ljugande uppenbarar sig allt för ofta.Dessutom va diskussionen från tidigare idag, så nu vet du vad det handlar om så kanske du kan få till ett korrekt svar på det konkreta jag tog upp.
Inga argument om andra som inte blev utredda alltså?`
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-08-10 kl. 23:47.
Citera
2012-08-11, 00:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Herregud han som en öppen bok en iskall psykopat som mördat.
Jag tycker verkligen inte att psykopat passar in på FS.
Citera
2012-08-11, 00:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nä, brottsplatsundersökningen hoppades över, polisutredningen och utredningen kring hennes försvinnande också, och han dömde FS direkt, 20 minuter efter anmälan hade han dömt honom som skyldig till ett mord.

"Han har slagit ihjäl henne", raljerade han. Jisses så fel han hade, Marina blev skjuten i huvudet, enligt okända källor, skotthål i väggen och en blodpöl i sängen missade han förstås totalt.

Kanske han skulle lagt mer tid på polisutbildningen istället för psykologidravlet.
Det fetade.

Vad har du för källa på det?

Jag hittar att kollegan uttrycker sig så här:

Spontant uppger Johan att Borgar hade sagt, efter att de hade lämnat huset, "Han har haft ihjäl
henne.", minns Johan. Borgar hade fått den känslan efter att ha pratat med sambon.
(FUP: s. 13)

Borgar själv uttrycker sig så här:

"Borgar tillägger att han redan från början hade känslan av att Fredrik hade dödat henne." (FUP s. 15 ff)

(En känsla som han bygger under om man läser vidare i FUPet.)
Citera
2012-08-11, 01:01
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Det fetade.

Vad har du för källa på det?

Jag hittar att kollegan uttrycker sig så här:

Spontant uppger Johan att Borgar hade sagt, efter att de hade lämnat huset, "Han har haft ihjäl
henne.", minns Johan. Borgar hade fått den känslan efter att ha pratat med sambon.
(FUP: s. 13)

Borgar själv uttrycker sig så här:

"Borgar tillägger att han redan från början hade känslan av att Fredrik hade dödat henne." (FUP s. 15 ff)

(En känsla som han bygger under om man läser vidare i FUPet.)
Nu anser jag att Borgars utsagor är överspelade, de saknade betydande värde i TR och HR.
Jag har svårt att föreställa mig att de skulle få någon plats i vare sig en resning i målet eller en ny rättegång.
Citera
2012-08-11, 01:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Nu får du lugna ner dig lite, du om någon sprider desinformation när du rakt ut påstår att polisen inte har någon misstänkt, har du glöm att ta din medicin idag?
Har du redan glömt att veckan efter att Marina hittades åkte Kvarnström med tre st företrädare från länskriminalen till Riksåklagaren?

Citat:
Polisen nya taktik är noggrannhet och tystnad.
- Utredningen är i ett känsligt läge och det har läkt för mycket i utredningen tidigare, så nu säger vi ingenting, berättar en polis med karta som NYHETERsto träffar på i Svartedalen. Polisen vill inte heller säga om man dykt eller kommer att dyka efter mordvapnet i någon av de 365 sjöar som finns i Svartedalen.

Att polisen lagt locket på helt i utredningen beror, precis som den kvinnliga polisen sa - att det läkt för mycket i utredningen tidigare.

Kammaråklagare Per-Åke Kvarnström stoppades för några veckor sedan från att arbeta vidare med utredningen. Enligt Per-Åke Kvarnström själv beror detta på att han pratat för mycket, och varit för tydlig med vem han tror är skyldig till mordet.

Hur såg polisens taktik ut innan? Slarvig och babblande?
Var det inte PÅK som visste vem som var skyldig? Den 29/5-12 så tror han bara det.
Citera
2012-08-11, 01:42
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om man tittar på rivningsvirket framför huset så verkar några nya plattor att ha lagts ut där - mitt framför bråten; FUP, s. 139 - och lite sand har strötts över dessa plattor. - De utslängda plattorna ska läggas framför trappan (dvs under rampen) - så den övre röran i Övre Röra gör skäl för namnet även när det gäller arbetsordning... Det duger f.ö. bra med den undre, smalare rampen för att köra upp grus till tomten. Och hur många kärror krossgrus åtgår till ett tiotal plattor som redan ligger plant..?
Visst är det rörigt... men Fredrik skulle alltså transportera grus och sex plattor upp för rampen till platsen som syns på bild 139? Vad var förklaringen till att den befintliga rampen inte räckte till? (Är trött nu och orkar inte kolla i FUP, så svara bara om du vet, annars kollar jag själv imorgon!)
Citera
2012-08-11, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur såg polisens taktik ut innan? Slarvig och babblande?
Var det inte PÅK som visste vem som var skyldig? Den 29/5-12 så tror han bara det.
"Hur såg taktiken ut innan?"
Hur då taktig? Det var ett rent rutin ärende, ett misstänkt försvinnande som ganska omgående ändrades till mord. Som vanligt är det en sambo eller ett x som är gärningsman när det gäller sk hustrumord i bostaden.
Det som skiljer detta fall från övriga är att han inte omgående själv ringer polisen och inte heller erkänner när han förhörs.
En noggrann förundersökning görs och lämnas in via åklagare till domstol och sedan är det över i alla fall för polisens del, åklagaren kan vara med ett tag till men det är fortfarande ren rutin.
Per-Åke Kvarnström är gammal i gamet och en sådan springer aldrig ut i media och pratar om sitt arbete utom vid presskonferenser.
Det har han aldrig gjort, det är felaktigt att påstå något sådant.
De gånger när de träffar journalister och inte lyckas komma undan dessa försöker de säga så lite som möjligt men när de citeras i media ser det ut som de mer eller mindre gärna berättar, det är journalisternas arbete och det är av den enkla anledningen man ska sortera det man läser i kvällspressen och liknande tidningar.

Citera
2012-08-11, 09:13
Medlem
Citat:
Vart skulle de sex plattorna, som ligger "utslängda" på gräset framför rampen, placeras? (se bild på sid 128 i FUP). Fredrik ville rita en bild, men det fick han inte. Synd, för jag har svårt att förstå rampens roll i Fredriks berättelse.

Jag tittade på bilden igen. De är verkligen "utslängda"... Den som har slängt ut dem måste vara pedant.
Citera
2012-08-11, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jag tittade på bilden igen. De är verkligen "utslängda"... Den som har slängt ut dem måste vara pedant.

De ser verkligen ut att vara ditslängda hastigt av någon anledning. Det är nog ingen slump att polisen var intresserad av dessa plattor och lät hundarna nosa där.

Om FS lite tafatt försökt dölja något just där, vad kan det vara? Tippade han med "ekipaget" eftersom kärran är bucklig och paketet hamnade där? Var han rädd att blod eller annat spillts?
Citera
2012-08-11, 11:15
Bannlyst
Citat:
Jo, när fyndet är gjort. 1,5 månader efter. Var ligger sambandet, menar du?

Nej jag tror han menar det om fyndet som var strax före din bild, alltså om fyndplatsen där Missing-People hittade henne
http://nyhetersto.se/telegram.asp?ID=3119
Där har polisen, som man ser på bilderna, arbetat riktigt ordentligt dagligen sedan den 14:e april och är fortfarande där när denna artikel publicerades.
Allt löst som tänkas kan runt den långa presenningens innehåll har samlats ihop och skickats till Skl och det är resultatet av deras arbete vi med spänning väntar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in