Citat:
Det varken frågas efter eller ges någon hållbar förklaring till varför den lilla rampen inte skulle ha räckt för ändamålet att köra upp ett par kärror grus.
Ursprungligen postat av Kallix
Visst är det rörigt... men Fredrik skulle alltså transportera grus och sex plattor upp för rampen till platsen som syns på bild 139? Vad var förklaringen till att den befintliga rampen inte räckte till? (Är trött nu och orkar inte kolla i FUP, så svara bara om du vet, annars kollar jag själv imorgon!)
Citat:
Kriminaltekniker EG (han som missade blodfläcken och tycks ha vistats en längre tid i Övre Röran) säger betr. den breda rampen:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1001
Och så ska rampen bort då eller?
Ja, ja. Rampen... den ligger där tillfälligt.
Det är ett hjälpmedel alltså?
Ja, ja, det är ett hjälp... det finns ingen annan väg upp i tomten för att ta sig med en skottkärra, vilket innebär att jag måste lägga dit en ramp för jag kommer inte med skottkärra uppför en trappa.
Jag förstår. [Härefter vill FS för första gången kommentera något och börjar lägga ut texten om varför gravljus... kattgrav... stenröse... flyttad lykta, osv]
Ja, ja. Rampen... den ligger där tillfälligt.
Det är ett hjälpmedel alltså?
Ja, ja, det är ett hjälp... det finns ingen annan väg upp i tomten för att ta sig med en skottkärra, vilket innebär att jag måste lägga dit en ramp för jag kommer inte med skottkärra uppför en trappa.
Jag förstår. [Härefter vill FS för första gången kommentera något och börjar lägga ut texten om varför gravljus... kattgrav... stenröse... flyttad lykta, osv]
Nu var det så att det… det pågick plattsättning utanför huset där, så att det… det kördes ju förmodligen med en skottkärra, och det fanns… det talas även om en ramp där, och det… det fanns… Det var två nivåer på rampen för det låg en lägre ramp under och en lite flackare ramp över där då. Men min bedömning då när jag var på platsen, det var att det…det var naturligt att det låg där för att man höll på med plattsättning, och då…då… då… eftersom tomten är kuperad så vill man utjämna de här förändringarna för det var lättare att flytta de här plattorna runt omkring och även så den här sanden som ligger… man har under plattorna.