Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-15, 23:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Betydligt bättre än att lämna dem så. Och hade han tänkt på att tvätta bilens underrede så borde han tänkt på det också.
Gm valde absorberingstyg och fleecefilt för att täcka blodet. Fleecefilten var ordentligt fastsatt eftersom den med nöd och näppe gick att dra bort. Allt det där hade paret PF och LF legat på ett bra tag. - Så mycket tvätt av underredet behövdes inte; Lupon var van att köra på små skogsvägar och stod dagligdags mitt på en knastrande hög av krossgrus.
Citera
2012-08-15, 23:55
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Gm valde absorberingstyg och fleecefilt för att täcka blodet. Fleecefilten var ordentligt fastsatt eftersom den med nöd och näppe gick att dra bort. Allt det där hade paret PF och LF legat på ett bra tag. - Så mycket tvätt av underredet behövdes inte; Lupon var van att köra på små skogsvägar och stod dagligdags mitt på en knastrande hög av krossgrus.

Mmm... och att han kunde ha tagit stadsjeepen istället, det tänkte han förstås inte på.. ?
Citera
2012-08-16, 01:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Jag har ju visat att specifikationerna för täckningsområdet är oförändrade.
Vilken elektronik som finns bakom antennerna saknar betydelse i detta sammanhang

Den här kartan är väl upprättad av en postare och inte polisen eller mastexpertis, så varför skulle man se på den här kartan och anse att den över huvudtaget är korrekt?

Det har ju gjorts fler kartor som bevisligen inte stämt av samma postare då det gäller vittnes position och ihärdigt om att vittnet inget sett. Kanske du kan verifiera den här sk kartan, och ge lite underlag på gränsen för just mast positionerna. Jag anser inte att det här är trovärdigt nämligen.

Citat:
Det är en del som FS ska ha hunnit med, tydligen. Men tyget i sängbotten glömde han riva bort efter att blodet torkat.

Det va inte bara det han glömde i så fall utan det har runnit blod emellan sängen ner på regeln och rakt ner på golvet. Han har inte bättre förstånd och en hel del tur att man inte såg blodet före ruta 2 för då hade det varit kört för Fredrik Svensson.

Citat:
Han plockas inte in om inte HD beslutat om resning och då samtidigt beslutat om häktning.

Källa på det har du hoppas jag och en utförlig förklaring på varför han inte skulle kunna plockas in utan att HD beviljar ett skit?

Citat:
Mer förhärdade kriminella kan göra sådant jo. Alltså att städa för att fördröja upptäckt. Så gör de eftersom att de vet att detta agerande försvårar betydligt för polisen. Vilket ju har skett i det här fallet.

Fel det gör dom som har behov att dölja ett mord, och då talar man om just fd pojkvänner och en mycket nära relation. Okända har varken tid eller orsaker att städa, så där faller alla scenario om sexkontakter. Det är just såna små enkla regler som avgör vem man letar efter vid den här typen av mord. Heltäckande av ett mord alltså inte i närheten av Elin, Nancy, eller andra mord där man lämnat mordplatsen utan att vidta några efterföljande åtgärder som i det här fallet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-08-16 kl. 01:50.
Citera
2012-08-16, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Den här kartan är väl upprättad av en postare och inte polisen eller mastexpertis, så varför skulle man se på den här kartan och anse att den över huvudtaget är korrekt?

Det har ju gjorts fler kartor som bevisligen inte stämt av samma postare då det gäller vittnes position och ihärdigt om att vittnet inget sett. Kanske du kan verifiera den här sk kartan, och ge lite underlag på gränsen för just mast positionerna. Jag anser inte att det här är trovärdigt nämligen.

Jag kan hålla med dej om att polisens utredning är undermålig men det finns några undantag.

På Q's utmärkta karta är mobilmasterna kopierade inkl riktningen av antennerna
från lantmäteriets karta som återfinns i ett tilläggsprotokoll nämligen:
U345-10
K125665-10
inkom Uddevalla tingsrätt 2011-08-24
från Polismyndigheten Västra Götaland, Länskriminalpolisen, Underrättelseroteln

I detta dokument som redovisar Marinas telefontrafik 100727-100729
se sidan 4 avsnittet 4.2.5 Visualisering av mastpositioner.

Jag har genom mätningar på plats i Övre Röra verifierat gränsen mellan Kode Öst och Kode Norr
samt dessutom noterat hur stor överlappningen är mellan dessa två.
Citera
2012-08-16, 02:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag kan hålla med dej om att polisens utredning är undermålig men det finns några undantag.

På Q's utmärkta karta är mobilmasterna kopierade inkl riktningen av antennerna
från lantmäteriets karta som återfinns i ett tilläggsprotokoll nämligen:
U345-10
K125665-10
inkom Uddevalla tingsrätt 2011-08-24
från Polismyndigheten Västra Götaland, Länskriminalpolisen, Underrättelseroteln

I detta dokument som redovisar Marinas telefontrafik 100727-100729
se sidan 4 avsnittet 4.2.5 Visualisering av mastpositioner.

Jag har genom mätningar på plats i Övre Röra verifierat gränsen mellan Kode Öst och Kode Norr
samt dessutom noterat hur stor överlappningen är mellan dessa två.

Då kan jag helt enkelt slopa den här kartan då det inte finns underlag för just gränser.
Jag kräver nog mer än just såna här hemmasnickrade mast positioner med gränser.
Q har nämligen gjort andra kartor som tyvärr inte hör hemma i det här mordfallet, och det gör sannerligen inte den här sk kartan heller med dessa gränserna som står med. Era kartor alltså och inte varken polisens eller teknikernas karta, och inga underlag som gör denna karta trovärdig? Rent påhitt med andra ord, och igen ska man behöva se kartor som inte har med fallets fakta att göra.

Sen skrev jag inte att polisens utredning är undermålig, så det får du hålla med dig själv om helt enkelt.
En påminnelse är att inte citera eller försöka påstå saker som jag inte sagt.

sida
Telefonanalys 3 (5)

Citat:
Det vore hur enkelt som helst för polisen att redovisa en lista
på vilka som är utredda och avförda som misstänkta och
hur beslutet har tagits på för grunder.

Finns denna lista i FUP ?

Det står uttryckligen i FUP att inga gifta eller hemliga älskare finns och dom flesta av de andra har alibi. OM nu utredningen är fel eller liknande som du försöker påskina så bör Fredriks advokat eller du anmäla saken till granskande myndighet, så kan du ge dig fan på att man har alla rätta korten på bordet då det gäller att avfärda andra gm.

Åtal innebär alltså att andra misstänkta är avfärdade. Begriper du inte en sån enkel sak? Dom har alltså haft misstänkte häktad på sannolika skäl och du anser att dom inte avfärdat andra för du kräver en lista? Tillåt mig småle, och sen när fan har man listor i en förundersökning med avfärdade gärningsmän? Inte då man startar en FUP med en misstänkt på sannolika skäl för mord.
Läs på lite så kanske det går in hur rutinerna sköts.
I så fall kan du återkomma då du har kött på benen att utredningen inte är skött enligt din personliga åsikt. Det finns inget i ditt påstående som är belagt med varken fakta eller kunskap.
Inte heller är utredningen anmäld eller ett enda yttrande från någon som har den positionen att anse den vara felaktig. Hanssons gaggande är bara löst snack och ingen åtgärd. Inbilla dig inte att polisen inte kan motivera sitt agerande emot att ha en enda misstänkt i det här fallet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-08-16 kl. 03:03.
Citera
2012-08-16, 06:03
Bannlyst
Citat:
Fanns inga spår på Lupon efter den färden. Man kollade efter tecken på liktransport och efter gräs/jordkokor på underredet. Skadan på avgasröret var efter främre ljuddämparen och var gammal.

Hur vet du att skadan på avgassystemet var gammal?
Citera
2012-08-16, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Där tror jag du måste tänka om.
Om MJ släpades ut ur huset, så gjordes det utan att lämna ett enda spår.

Nej, jag behöver inte alls tänka om. Vad skulle det bli för spår av att dra paketet på en matta ut ur huset? Hur än paketet lämnade huset så skedde det utan att lämna spår.
Citera
2012-08-16, 06:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Varje husägare har väl vattenslang. Vad är det som är så märkligt med de enligt dig ?

FS kan alltså mycket väl ha spolat av bilen hemma efter att ha dumpat kroppen. Bort med eventuella spår från skogsvägen.
Senast redigerad av Mariooo 2012-08-16 kl. 06:15.
Citera
2012-08-16, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det räcker med ett rykte samt att M anses ha täta föräldrar så ser det ut som ett lätt plockat byte.

Med två GM så kan de ha burit M ur både säng och hus utan att lämna andra spår än blodfläckarna och ev. fingrar när de tryckte ner det omtalade absorberingsunderlägget eller fleecefilten.

Vad jag vet så är det bara FS som nämner den större summan pengar som enligt honom skulle finnas i huset. Det är högst troligt att han hittar på det för att försöka ge en annan påhittad gm någon form av motiv.

Om pengarna hade funnits så hade Marina inte behövt åka till bankomaten för att ge vare sig FS eller någon annan de 10 000.

En ensam person kan mycket väl få ut kroppen utan att lämna spår. Låt säga att FS släpade ut paketet eller använde skottkärra, han har flera dagar på sig, en hel vecka faktiskt att sabotera eventuella spår från den aktionen. Han behöver inte torka golven, det räcker att dammsuga och gå på golven så försvinner eventuella släpspår.

FS kan också ha städat lite sporadiskt i sovrummet och vägen han tog ut kroppen med. Efter en hel vecka finns inga spår från städning. Nytt damm kommer, nya fingeravtryck avsätts osv..
Senast redigerad av Mariooo 2012-08-16 kl. 06:41.
Citera
2012-08-16, 09:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det står uttryckligen i FUP att inga gifta eller hemliga älskare finns och dom flesta av de andra har alibi

Hur många av "de flesta andra" är det som inte har alibi?
Citera
2012-08-16, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur många av "de flesta andra" är det som inte har alibi?

Nejding sa i förhör till FS den 12/8 att de fått tag på en hel del av Marinas kontakter och de hade alibi. Frågan är om de så tidigt fått tag på alla eller om kartläggningen och koll av hennes kontakter fortgick.
Citera
2012-08-16, 09:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad jag vet så är det bara FS som nämner den större summan pengar som enligt honom skulle finnas i huset. Det är högst troligt att han hittar på det för att försöka ge en annan påhittad gm någon form av motiv.
Ja, det går inte att utesluta det. Glöm inte hennes föräldrars ekonomiska status.
Citat:
Om pengarna hade funnits så hade Marina inte behövt åka till bankomaten för att ge vare sig FS eller någon annan de 10 000.

Det skulle innebära att F kanske skulle få reda på var de fanns och det tror jag inte M skulle tycka vara någon bra idé.
Citat:
En ensam person kan mycket väl få ut kroppen utan att lämna spår. Låt säga att FS släpade ut paketet eller använde skottkärra, han har flera dagar på sig, en hel vecka faktiskt att sabotera eventuella spår från den aktionen. Han behöver inte torka golven, det räcker att dammsuga och gå på golven så försvinner eventuella släpspår.
Det finns alltid en risk att något fastnat på det man släpar och lämnar något spår.
Citat:
FS kan också ha städat lite sporadiskt i sovrummet och vägen han tog ut kroppen med. Efter en hel vecka finns inga spår från städning. Nytt damm kommer, nya fingeravtryck avsätts osv..
Tror du det är så lätt att lura gräddan av svensk polis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in