Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det var bra att du trädde fram, jag får anta att du talar sanning och kan hjälpa oss föra tråden/fallet framåt.
Nu till det viktiga här, vi vill veta ALLT om köpet. Detaljerna är viktiga.
*När la du ut annonsen, när ringde FS. Talade du med Marina i telefon nån gång?
*Vad sa han i telefon, lät han kunnig eller skulle han bara ha det? Inget prut eller? Sa han att det var till Marina?
*Det här med priset, det är nått skumt ser du. FS har i tråden här hävdat att de gav 28,000kr för det men du säger 18,000kr. Har du nån kommentar till detta?
*Var Marina med när kvittot skrevs och när summan skrevs? Kan hon ha blivit lurad av FS på 10 tusen?
*Hur fick du betalt, kontant antar jag? Med vilken valör/valörer?
*Vem gav dig pengarna, var det Marina eller FS?
*Gjordes affären upp snabbt på plats som ifall någon var stressad osv?
*Har du nån kommentar angående bilen, var det mycket prylar o saker i den. Smutsig och ostädad eller?
*Ringde dom dig nån gång efter köpet, tex för att de undrade något, eller klaga?
*Vem fick du känslan av var mest intresserad av spelet, var det Marina eller FS?
En undran bara, varför la du ut en annons på blocket och inte tex på flippersällskapet?
Är det inte mer seriöst där o man slipper kreti & pleti som ringer? Gratis dessutom..
Jag sökte själv på blocket nu och hittade inte ett enda spel till salu. Dessa är rätt ovanliga m a o.
Hur länge ägde du detta spel? Kommer du ihåg eller skrev upp tillverkningsnumret?
Jag svarar på dessa också:
* Jag lade ut den sent onsdag 30/6, troligtvis efter midnatt, så egentligen 1/7 då. FS ringde nånstans vid lunchtid på torsdag 1/7. Jag pratade inte med Marina innan de kom för att hämta spelet.
* Han ställde lite frågor om skicket, men det märktes att han inte var en inbiten fantast. Inget prut. Han sa inte att det var till någon annan.
* Angående priset vill jag minnas att när jag sökte på trådar om flipperspelet här på FB, läste något om att han var osäker på priset. Han har väl bara rört ihop siffrorna.
* Det var Marina som betalade mig, och det var hennes namn jag skrev på kvittot. Hon berättade att hon frågat FS om hur det skulle betalas, och att han svarat kontant. Jag skrev förstås beloppet på kvittot, så jag har väldigt svårt att se framför mig hur FS skulle kunna ha blåst MJ på 10 tusen i den affären.
* Jag fick betalt i kontanter. 500-hundringar.
* Se ovan.
* Det var ingen stress. Båda provspelade, och de berättade att de brukade spela Addams Family på Liseberg, men tyckte att man lika gärna kunde ha ett hemma, som att stoppa massa 5-kronor i Lisebergs exemplar. De verkade sjyssta, och jag fick definitivt känslan av att de var ett par. Affären tog väl 30-45 minuter. T o m längre än medel skulle jag säga.
* Jag kan inte komma inte ihåg att det skulle varit någon annan bråte i bagagen, utan det var bara att lasta in.
* Ingen av dem ringde mig i efterhand.
* Jag skulle säga att de var precis lika sugna på ett Addams Family hemma båda två.
På Flippersällskapet är det väldigt många fanatiker. Det får inte vara minsta skråma på spelplan, och helst inga skador på kabinett, siderails, lockdown bars osv osv. Detta var ett spel i bra bruksskick, men var rätt slitet kring den elektriska stolen. Det finns ett kvadratiskt hål under denna stol, där just Addams Family-spelet brukar slitas, och för att slippa sura miner när någon från flippersällskapet kommer, långt bortifrån, och skall hämta spelet, så brukar jag nyttja Blocket ifall spelet inte är i väldigt bra skick. Kreti o pleti är inte så jäkla noga ifall det finns lite repor eller annat slitage.
Addams Family är det spel som tillverkats i flest exemplar av alla flipperspel i hela världen, så ovanligt är det egentligen inte, men det tillverkades 20270 stycken, och rätt många av dessa är nog skrotade idag, så varje vecka kan du inte räkna med att hitta ett till salu i Sverige. Kanske en gång i månaden ifall du söker på både Blocket och Flippersällskapet.
Jag köpte det i Tyskland 2009-09-25.
Jag kan inte svära på att flipperspelet inte kan ha med vad som hände sen att göra, de kanske blev osams om vem som skulle spela, vem som var bäst, eller vad vet jag, men i mina ögon var det en helt normal flipperaffär, och ifall det nu hade varit några konstigheter med själva affären, borde väl Marina på 3 veckor haft tid på sig att tala om det för någon av sina vänner eller sin familj?