Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-24, 01:13
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Såg vad menar du? En lampskärm?

Min teori:
-Hon skjuts mellan ca 01.00-03.00.
-Kroppen körs bort och göms direkt. ca 02.00-04.00.
-Återvänder tillbaka.
-Sängkläder, kläder m.m körs till annan plats och slängs med mordvapen. ca 04.00-06.00
-Återvänder tillbaka.
-Bäddning, städning och andra spår städas bort. 06.00-09.00
-Sista bevisen slängs, så som lampskärm, hylsa, trasor och torkpapper. 09.00-10.30
-Uttag av pengar 10:55-11:00
-Parkera bil
-Går raskt tillbaka ( 11.00-12.00 ) för att använda datorer för att se vilka som försökt få kontakt av den anledning att man har en känsla med att man är påkommen. 12.00-12.45.

Lampskärm ja. Men jag har en helt annan uppfattning om både gm och tider vetdu.

- Tar ut pengar samtidigt som det tittas på kläder etc.
- Träffar en nätdejt på pendelparkeringen. Köper nå't av dejten. Samt fortsätter i dejtens bil.
- Tittas, fotas och umgås i Svartedalen. Kanske även på fyndplatsen.
- Åker hem till Marina, kollar så inte FS är där. Nå't händer och skott avfyras.
- Städning och ilastning i dejtens bil.
- Dumpning på olika (det vet du bättre) platser.
Citera
2012-10-24, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Såg vad menar du? En lampskärm?

Min teori:
-Hon skjuts mellan ca 01.00-03.00.
-Kroppen körs bort och göms direkt. ca 02.00-04.00.
-Återvänder tillbaka.
-Sängkläder, kläder m.m körs till annan plats och slängs med mordvapen. ca 04.00-06.00
-Återvänder tillbaka.
-Bäddning, städning och andra spår städas bort. 06.00-09.00
-Sista bevisen slängs, så som lampskärm, hylsa, trasor och torkpapper. 09.00-10.30
-Uttag av pengar 10:55-11:00
-Parkera bil
-Går raskt tillbaka ( 11.00-12.00 ) för att använda datorer för att se vilka som försökt få kontakt av den anledning att man har en känsla med att man är påkommen. 12.00-12.45.

En bra teori Peder.
Dock låg lampskärmen kvar vid undersökning och fotograferandet av huset.
Låg mellan vägg och skohylla i hallen.
Citera
2012-10-24, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det var bra att du trädde fram, jag får anta att du talar sanning och kan hjälpa oss föra tråden/fallet framåt.
Nu till det viktiga här, vi vill veta ALLT om köpet. Detaljerna är viktiga.
*När la du ut annonsen, när ringde FS. Talade du med Marina i telefon nån gång?
*Vad sa han i telefon, lät han kunnig eller skulle han bara ha det? Inget prut eller? Sa han att det var till Marina?
*Det här med priset, det är nått skumt ser du. FS har i tråden här hävdat att de gav 28,000kr för det men du säger 18,000kr. Har du nån kommentar till detta?
*Var Marina med när kvittot skrevs och när summan skrevs? Kan hon ha blivit lurad av FS på 10 tusen?
*Hur fick du betalt, kontant antar jag? Med vilken valör/valörer?
*Vem gav dig pengarna, var det Marina eller FS?
*Gjordes affären upp snabbt på plats som ifall någon var stressad osv?
*Har du nån kommentar angående bilen, var det mycket prylar o saker i den. Smutsig och ostädad eller?
*Ringde dom dig nån gång efter köpet, tex för att de undrade något, eller klaga?
*Vem fick du känslan av var mest intresserad av spelet, var det Marina eller FS?

En undran bara, varför la du ut en annons på blocket och inte tex på flippersällskapet?
Är det inte mer seriöst där o man slipper kreti & pleti som ringer? Gratis dessutom..
Jag sökte själv på blocket nu och hittade inte ett enda spel till salu. Dessa är rätt ovanliga m a o.
Hur länge ägde du detta spel? Kommer du ihåg eller skrev upp tillverkningsnumret?

Jag svarar på dessa också:
* Jag lade ut den sent onsdag 30/6, troligtvis efter midnatt, så egentligen 1/7 då. FS ringde nånstans vid lunchtid på torsdag 1/7. Jag pratade inte med Marina innan de kom för att hämta spelet.
* Han ställde lite frågor om skicket, men det märktes att han inte var en inbiten fantast. Inget prut. Han sa inte att det var till någon annan.
* Angående priset vill jag minnas att när jag sökte på trådar om flipperspelet här på FB, läste något om att han var osäker på priset. Han har väl bara rört ihop siffrorna.
* Det var Marina som betalade mig, och det var hennes namn jag skrev på kvittot. Hon berättade att hon frågat FS om hur det skulle betalas, och att han svarat kontant. Jag skrev förstås beloppet på kvittot, så jag har väldigt svårt att se framför mig hur FS skulle kunna ha blåst MJ på 10 tusen i den affären.
* Jag fick betalt i kontanter. 500-hundringar.
* Se ovan.
* Det var ingen stress. Båda provspelade, och de berättade att de brukade spela Addams Family på Liseberg, men tyckte att man lika gärna kunde ha ett hemma, som att stoppa massa 5-kronor i Lisebergs exemplar. De verkade sjyssta, och jag fick definitivt känslan av att de var ett par. Affären tog väl 30-45 minuter. T o m längre än medel skulle jag säga.
* Jag kan inte komma inte ihåg att det skulle varit någon annan bråte i bagagen, utan det var bara att lasta in.
* Ingen av dem ringde mig i efterhand.
* Jag skulle säga att de var precis lika sugna på ett Addams Family hemma båda två.

På Flippersällskapet är det väldigt många fanatiker. Det får inte vara minsta skråma på spelplan, och helst inga skador på kabinett, siderails, lockdown bars osv osv. Detta var ett spel i bra bruksskick, men var rätt slitet kring den elektriska stolen. Det finns ett kvadratiskt hål under denna stol, där just Addams Family-spelet brukar slitas, och för att slippa sura miner när någon från flippersällskapet kommer, långt bortifrån, och skall hämta spelet, så brukar jag nyttja Blocket ifall spelet inte är i väldigt bra skick. Kreti o pleti är inte så jäkla noga ifall det finns lite repor eller annat slitage.
Addams Family är det spel som tillverkats i flest exemplar av alla flipperspel i hela världen, så ovanligt är det egentligen inte, men det tillverkades 20270 stycken, och rätt många av dessa är nog skrotade idag, så varje vecka kan du inte räkna med att hitta ett till salu i Sverige. Kanske en gång i månaden ifall du söker på både Blocket och Flippersällskapet.
Jag köpte det i Tyskland 2009-09-25.

Jag kan inte svära på att flipperspelet inte kan ha med vad som hände sen att göra, de kanske blev osams om vem som skulle spela, vem som var bäst, eller vad vet jag, men i mina ögon var det en helt normal flipperaffär, och ifall det nu hade varit några konstigheter med själva affären, borde väl Marina på 3 veckor haft tid på sig att tala om det för någon av sina vänner eller sin familj?
Citera
2012-10-24, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Lampskärm ja. Men jag har en helt annan uppfattning om både gm och tider vetdu.

- Tar ut pengar samtidigt som det tittas på kläder etc.
- Träffar en nätdejt på pendelparkeringen. Köper nå't av dejten. Samt fortsätter i dejtens bil.
- Tittas, fotas och umgås i Svartedalen. Kanske även på fyndplatsen.
- Åker hem till Marina, kollar så inte FS är där. Nå't händer och skott avfyras.
- Städning och ilastning i dejtens bil.
- Dumpning på olika (det vet du bättre) platser.

Tjena.
Din teori kanske också funkar.Även om Peders i min mening var bättre.

Det finns en sak som jag undrar över,men som jag inte kan hitta.
Minns du när och var det hördes skrik borta vid svartedalen.
Tror att det var vid samma ställe som bilförfrågan(osäker) men vid vilken tid ?
Senast redigerad av zebop 2012-10-24 kl. 01:47.
Citera
2012-10-24, 01:32
Medlem
Kallix:
olovpalme ville att jag skulle lägga ut ett maskat kvitto, och så ser det ut. Jag kan inte hjälpa att de uttrycker sig på det sättet i Tyskland.
Jag har redan svarat på att jag inte har någon kopia på försäljningskvittot. Detta skrevs för hand ur ett kvittensblock. Det är ju inköpskvitton som är viktiga, ifall man skulle bli anklagad för stöld.
Sen antydde letsdoit att annonsbilden var tagen i Rumänien 2009, därför tog jag en bild i samma hörn av garaget som annonsbilden, och med dagens GP.

Men du tror fortfarande inte att det är jag som sålt spelet till Marina eller?
Och varför skulle jag ljuga om det?
Citera
2012-10-24, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-on
Jag svarar på dessa också:
* Det var ingen stress. Båda provspelade, och de berättade att de brukade spela Addams Family på Liseberg, men tyckte att man lika gärna kunde ha ett hemma, som att stoppa massa 5-kronor i Lisebergs exemplar. De verkade sjyssta, och jag fick definitivt känslan av att de var ett par. Affären tog väl 30-45 minuter. T o m längre än medel skulle jag säga.

Du fick känslan av att de var ett par.vilket förstärker min tes att dom fortfarande kunde ses som sambos.
Och att ngt annat bara var ett spel för galleriet.Bla ett sett att dra in pengar till FS via det allmänna.

Men stort tack för att du lägger lite tid här på att reda ut viss del av den här sk flipper affären.
Lägg gärna ett öga här emellan åt.
Det kan ju finnas frågor som kan dyka upp, och som du kan ha svar på men som nödvändigtvis inte behöver handla om just detta flipperspel.
Senast redigerad av zebop 2012-10-24 kl. 01:51.
Citera
2012-10-24, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
När är bilderna på flipperspelet, hemma hos dig, tagna?

p.s. Kan du inte hitta på ett alias istället för att jag ska fråga efter -han som sålde ett flipperspel till Marina. Vilken tid på lördagen är du där? d.s.

Annonsbilden är antagligen tagen 2010-06-30, i alla fall är detta datumet på katalogen i "Mina Bilder", och jag brukar ta bilderna samma dag som jag lägger ut annonsen.

Varför i hela friden skall jag hitta på ett alias? Ifall detta är så viktigt för dig, kan du väl stå för det eller?
Jag kommer vara där hela dagen.
Citera
2012-10-24, 02:04
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Tjena.
Din teori kanske också funkar.Även om Peders i min mening var bättre.

Det finns en sak som jag undrar över,men som jag inte kan hitta.
Minns du när och var det hördes skrik borta vid svartedalen.
Tror att det var vid samma ställe som bilförfrågan(osäker) men vid vilken tid ?

Det var de som skulle hämtas av bilisten som hörde det. Inte troligt att det finns något samband. Blodfläcken fanns ju hemma hos Marina.
Citera
2012-10-24, 02:23
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Annonsbilden är antagligen tagen 2010-06-30, i alla fall är detta datumet på katalogen i "Mina Bilder", och jag brukar ta bilderna samma dag som jag lägger ut annonsen.

Varför i hela friden skall jag hitta på ett alias? Ifall detta är så viktigt för dig, kan du väl stå för det eller?
Jag kommer vara där hela dagen.
Varför är du så otrevlig? Jag bara tycker bara att det känns lite besynnerligt att behöva fråga i reception efter någon som har sålt ett flipperspel till Marina, men säger du att de vet vem du är då så får väl jag tro dig. Väl mött, vi ses den 17 november.

p.s. Det verkar vara ett väldigt stort garage med tanke på att det fortfarande inte är färdigtrenoverat efter ca 2 år 4 månader d.s.
Senast redigerad av kattella 2012-10-24 kl. 02:42.
Citera
2012-10-24, 02:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Två skott varav båda träffar brukar tyda på en säker skytt. Ifall inte det andra har satts efter en viss tid. Jfr poliserna som skulle skjuta hundar.

Men grejen var att det andra skottet kan kan satts ganska lång tid efteråt på annan plats. Och det skulle kunna förklara en del ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Om Marina sov, så lär det inte ha varit särskilt svårt att skjuta henne två gånger. Oavsett om hon var vaken eller inte när hon blev skjuten, så gjorde med all säkerhet skott nummer ett tillräckligt stor skada så att skott nummer två var ännu enklare att placera.

Nu var det ju enligt en uppgift inget ingångshål och bara ett utgångshål. Att två skott gått ut i samma hål är lite udda. Eftersom ingen officiell dödsorsak publicerats kan det också vara 0 in och 0 ut.
Citera
2012-10-24, 06:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag vill minnas att en sänglampa återfanns på skohyllan vid entren ? Jag tror skärmen saknades ? Den förklarar kanske inte detta, men konstigt är det.
Lite faktakoll före inlägg skadar inte. I sovrummet finns två bordslampor, varav en med skärm och en med stor glödlampa som inte ska ha skärm. Det låg en skärm vid skohyllan, inte en sänglampa.
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Om det du visar är ett kvitto från när du och din man/kvinna köpte ett flipperspel på en annons ? någonstans från Tyskland, så förstår jag inte vad det har med den här tråden att göra?? Förklara gärna.

Har du kvar kvittot eller något annan verifikation från när Marina köpte spelet av dig?
Hallå, i tråden har antagits att Flipp-on har anskaffat spelet efter försvinnandet. Nu har han visat att han ägde spelet innan Marina ägde det. Det har med tråden att göra, sannolikheten att han ägde spelet före försvinnandet, spelet återfanns i Marinas bostad direkt efter försvinnandet, Flipp-on registrerade ett konto och lyckades köpa tillbaka spelet för att ta fotot i sitt garage är försumbar.
Citat:
Go kväll,

Jag gör ett sista försök.
Då jag inte har någon relation med varken FS eller MJ, och känner till för lite om alla turer som varit i detta fall, har min avsikt aldrig varit att varken hjälpa eller stjälpa FS.
Jag tänkte att lite fakta kanske skulle vara intressant för er, men det måste vara ganska mycket lögner som vädras i detta forum, för så jäkla misstrodd tror jag aldrig någonsin jag blivit tidigare i hela mitt liv.

Det är inte så många på West Coast Pinball som känner mig, jag är inte aktiv på den sidan, och ännu färre som vet om att det var jag som sålde ett flipperspel till Marina Johansson 3 veckor innan dess att hon försvann, men ett par aktiva på den sidan har jag i alla fall talat om det för. Jag kan säga till i receptionen på flipper-sm, så att de hämtar mig ifall någon frågar efter den som sålde ett flipperspel till Marina Johansson. Säkrast nås jag på lördagen.

Hursomhelst, här är mitt sista försök. Jag gick ut i garaget och tog ett par bilder på mitt köpekvitto, i samma hörn som bilden på Addams-flippret är taget emot. Sen slängde jag med dagens GP, så att ingen ska tro att bilden är tagen i Rumänien 2009.

https://anonfiles.com/file/c5956e4fa...30b10398d89012

https://anonfiles.com/file/e7e201df2...d7ff0fc4f76805

Kan det räcka så?
Tack, Flipp-on, det räcker mer än väl. Det hade inte hjälp om du hade videofilmat FS och Marina och tagit DNA-prov vid köpet, de misstrogna hade fortfarande tvivlat.

Du kan återgå till ditt liv.
Citera
2012-10-24, 06:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Nej inte för oss som bor i Göteborg. Antingen är man på Hisingen eller så är man i Torslanda.

Det spelar ingen roll om man bor eller är på Hisingen. Se svar ovan.

Låt mig få träffar Flipp-on först därefter så ska jag ge dig ett svar på den frågan.

Vilket SKITSNACK. Torslanda ligger på Hisingen, ingen Göteborgare hävdar något annt, utan en småborgare som bor i sin överbelånade villa och vill låta finare än andra.
Var ligger VOLVO tex ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in