Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-06, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Som jag stångat mig blodig...
4 - Jag föreställer mig att där finns fler bilder att publicera i tråden, och för varje bild kommer misstankarna mot FS och dennes (sannolika) brott att stärkas. Men det är bara utifrån min förmåga att dra slutsatser, naturligtvis kan jag ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Man kan fundera på agendan. Dessa villospår är mönster som vi såg i förhören i FUP, och i FS tidigare historia.
Det känns som om han döljer något. Vad och varför?
Skapar bara massa misstänksamhet och frågor.

Det är väl så att Kvarnklubben med letsdoit i spetsen som skapar misstänksamhet.
När oskyldiga användare med mycket goda underlag, bilder, kvitton och trovärdighet + bilder från huset visas - ja då skall dessa misstros som fan själv levererade.

Alla med en uns sunt förnuft ser med nyktra ögon på saken.
Väx upp - flippret har aldrig och kommer aldrig ha en betydelse för fallet.
Citera
2012-11-06, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det som är intressant kring flipperspelsinköpet - och då förbundet med kontantuttagen och straffavgifterna och uttagen den 28/7 - är:

1. När i tiden inköptes detta flipperspel?
2. Hur mycket kostade spelet?

Dessa två frågor har tidigare endast FS svarat på - och någon säljare hade då inte uppenbarat sig. Nu har vi fått veta att köpesumman var 18.000 kr och att överenskommelse om köpet ingicks redan vid lunchtid den 1/7. Samma dag kör MJ och JE i var sin bil från Bergsrummet i Göteborg (efter att MJ slutat sitt arbete), JE parkerar sin bil vid rastplatsen bakom Statoil, för att därefter köra MJ:s bil till en restaurang (nära MJ:s föräldrars hus) där MJ kl. 22:19, utan felslag, betalar 342 kr. - Allt tyder således på att MJ ej åkt hem innan krogbesöket.

Under fredagen (MJ:s lediga dag) sitter hon förmodligen och redigerar bilder, och man kan tänka sig att FS:s informerar henne om att han slagit till på ett flipperspel i superbra skick till ett pris av 18.000 kr. MJ har dessa pengar undanstoppade och bejakar köpet – särskilt också med tanke på att FS stod i begrepp att bygga om alla hennes altaner…

Medan MJ sover ut på lördagsmorgonen åker FS och tar ut 18.000 kr i bankomaten i Spekeröd. Han passar också på att ta ut 200 kr från sitt eget konto (som nu har ett saldo på 507,98). Hemma igen 10:15. - Härefter far FS och MJ i väg till Flipp-on i Torslanda: 45 min, och är där 11:00.

Till detta kommer:
Bakom flipperspelet döljer sig ett lönnutrymme vari MJ tidigare förvarat ett försvarsvapen, och frågan om huruvida MJ pga flipperspelet flyttat sina vapen, eller om det i själva verket är flipperspelet som flyttats, är ett särskilt kapitel.

Enligt FS (och äv. enligt hennes exsambo PF) tjänade MJ en del på sitt fotograferande. Bl a drog hon snabbt in pengar till kamerainköp mm. Det kan därför inte uteslutas att hon förvarat pengar hemma. Om så varit fallet kan MJ ha tagit de pengarna till flipperspelet. Hennes överföring av 10.000 kr från ett av sina kapitalkonton till sitt Nordea-konto (tyvärr vet vi inte tiden för denna överföring) behöver inte ha något med flipperspelsinköpet att göra. Dessa pengar kan MJ ha velat ha som buffert eftersom verktyg mm till nya altaner i den vevan också inköptes. Eftersom inga sådana inköp kan ses så får man förmoda att även de verktyg mm som hann inköpas innan hon försvann betalats med kontanta medel.

Uttagen den 3/7 kan FS således ha gjort MJ ovetandes - och med vetskap om hur mycket flipperspelet skulle kosta. Om MJ var död, vem skulle då kunna bevisa att det inte var hon som tagit ut dessa pengar?

Detta innebär att MJ:s död kan ha varit planerad redan vid tiden för flipperspelets inköpande.

Du är ju bara för mycket.
Skulle FS köpt flippret för att barrikardera lönnutrymmet ?!? Vad fan menar du ?!? Har du tappat all sans och balans ? Belägg isf alla fakta som talar mot.
Citera
2012-11-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Har bara hunnit kolla upp det ena fallet. Där var åklagaren ute i sista sekund. Kropparna hittades i maj 2008 och resningen lämnades in vad jag kan se en vecka innan tiden löpt ut. Resningen beviljades i juli 2009.

Kanske är off-topic, men detta var intressant.
Finner du någon orsak till att de väntade så pass länge? Klart att det är smart att nyttja den tid man fått, men det kanske fanns andra orsaker i detta fall?

Citat:
FS påstår att han blev dömd mot sitt nekande när han via bankomat stal 7 400 kronor av en granne. FS hade stulit kortet hemma hos offret och FS erkände gärningen.

Oppps... Om detta stämmer är det den tredje belagda lögnen va?
Från FS som inte kan ljuga...
Citera
2012-11-06, 17:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
FS påstår att han blev dömd mot sitt nekande när han via bankomat stal 7 400 kronor av en granne. FS hade stulit kortet hemma hos offret och FS erkände gärningen.
Är det lika osant som att han stal deodorant vid villainbrott? Blir du överraskad om jag ber om källa?
Citera
2012-11-06, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Kanske är off-topic, men detta var intressant.
Finner du någon orsak till att de väntade så pass länge? Klart att det är smart att nyttja den tid man fått, men det kanske fanns andra orsaker i detta fall?

Oppps... Om detta stämmer är det den tredje belagda lögnen va?
Från FS som inte kan ljuga...

Jag vet inte varför åklagaren väntade in i det sista i det fallet. Men de nyttjar väl den tid de har. Det kan ju dyka upp nya saker som de vill ha med i resningsansökan.

Ja, FS erkände gärningen. Varför han säger att han dömdes mot sitt nekande vet jag inte.
Citera
2012-11-06, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det lika osant som att han stal deodorant vid villainbrott? Blir du överraskad om jag ber om källa?

FS stal bland annat deodorant vid ett av sina inbrott. Jag skulle naturligtvis ha skrivit fritidshus och inte villa.

Källa att FS erkände att han tagit grannens bankomatkort och pengar hittar du i domen B197-04
Citera
2012-11-06, 18:01
Medlem
MrsMagoos avatar
I målnummer B197-04 åker Fredrik Svensson fast för bedrägeri.
Han erkänner att han den 17-18 november 2003 olovligen tillgripit målsägandes bankkort och tagit ut 7400 kronor på målsägandes bankkort.
Han döms också till skadestånd på 7400 till målsägande.

Det bekräftar därmed Fredriks x berättelser om precis samma agerande emot deras pengar och kort.
Så nu förstår man den djupa misstänksamheten då det gäller dom 10000 från Marinas bankomat.

Att polisen skulle läckt obduktionsprotokoll till GP är strunt. Det är inte polisen som läckt.

Om någon tror att polisen läcker och att någon är villlig att betala för en arselbild eller en flipperbild,så bör man nog värdera om saken, så går det naturligtvis inte till. Här är det Fredrik som hushåller med bilder från Marinas privata album och inget annat. Undrar vilket brott det går under att tilldelat mördade Marinas bilder till allmän beskådan. Grovt förtal?
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-06 kl. 18:07.
Citera
2012-11-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
I målnummer B197-04 åker Fredrik Svensson fast för bedrägeri.
Han erkänner att han den 17-18 november 2003 olovligen tillgripit målsägandes bankkort och tagit ut 7400 kronor på målsägandes bankkort.
Han döms också till skadestånd på 7400 till målsägande.

Det bekräftar därmed Fredriks x berättelser om precis samma agerande emot deras pengar och kort.
Så nu förstår man den djupa misstänksamheten då det gäller dom 10000 från Marinas bankomat.

Att polisen skulle läckt obduktionsprotokoll till GP är strunt. Det är inte polisen som läckt.

Om någon tror att polisen läcker och att någon är villlig att betala för en arselbild eller en flipperbild,så bör man nog värdera om saken, så går det naturligtvis inte till. Här är det Fredrik som hushåller med bilder från Marinas privata album och inget annat. Undrar vilket brott det går under att tilldelat mördade Marinas bilder till allmän beskådan. Grovt förtal?

Citat:
Förtal av avliden

För att någon skall kunna dömas för förtal krävs att brottsoffret är en levande person. Lagstiftaren har emellertid även i viss mån velat förhindra ärekränkning av avlidna och därför finns det även en brottsrubricering benämnd förtal av avliden. Har någon förtalat en avliden person och har detta sårat de efterlevande eller kan det på annat sätt anses ha kränkt den frid som bör tillkomma den avlidne, så utgör det ett brott. Gärningsmannen kan då komma att dömas till böter eller fängelse, så som nämnts ovan.

http://www.lag24.se/a/ärekränkning

EDIT:
Sorry för den lates fråga, men står det i domen mot FS hur han fick tillgång till koderna?
Det kan inte vara en alltför lätt uppgift, om man inte jobbar på det lite.

Stod han kanske bakom och tjyvkikade?
Kanske använde grannen en flerfärgad kodbricka?
Senast redigerad av Fin 2012-11-06 kl. 18:14.
Citera
2012-11-06, 18:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du är ju bara för mycket.
Skulle FS köpt flippret för att barrikardera lönnutrymmet ?!? Vad fan menar du ?!? Har du tappat all sans och balans ? Belägg isf alla fakta som talar mot.
Med vetskap om MJ:s kontanter så kan flipperspelsinköpet vara ett led i att ta ut inköpssumman utan att någon kan bevisa motsatsen (förutom MJ).
Flipperspelet barrikaderade givetvis inte lönnutrymmet - förrän vittnet MJ hade tystats för gott.

Det finns inga fakta som talar emot ett sådant scenario. Däremot talar MJ:s bankomatstatistik och pinkodsminne starkt för ett sådant händelseförlopp. Även FS:s förslagenhet och "uttagsstatistik" faller in under scenariot.

Bevisa gärna motsatsen - om du kan.
Citera
2012-11-06, 19:13
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om HR: "Det var väldigt nära att bevisningen räckte för en fällande dom". Har mannen inte läst domen?
PÅK har läst domen och förstått den för han förstår det juridiska spåket
FS advokat trodde också på en fällande dom
Om Marinas kropp upphittats före hovrättsdomen skulle FS till 100% fällts
Citera
2012-11-06, 19:18
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är väl så att Kvarnklubben med letsdoit i spetsen som skapar misstänksamhet.
När oskyldiga användare med mycket goda underlag, bilder, kvitton och trovärdighet + bilder från huset visas - ja då skall dessa misstros som fan själv levererade.

Alla med en uns sunt förnuft ser med nyktra ögon på saken.
Väx upp - flippret har aldrig och kommer aldrig ha en betydelse för fallet.
Att utesluta flipperhypotesen som varande luft - är upp till gärningsmannen att (av)göra, ingen annan. Flipp-on är välkommen att reda ut flipprandet. Kan det vara så att flipp-on och FS delade på kakan om 10 000 lika - att de gemensamt lurade Marina att betala 28 000 fastän ursprungspriset var satt till det modesta - 18 000 SEK?
Citera
2012-11-06, 19:19
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Någon mer än jag som tycker att han inte verkar riktigt klok? Han har för det första inte fått något erbjudande av "Kjellbergs" utan han fick det jobbet efter att han sade upp sig.

Jag tycker att den intervjun i allt väsentligt visar att karlfan inte är riktig i huvet. Han berättar ju förfan att han var uppe hos riksåklagaren med material att dra inför en resning. Men någon resning blev det inte, istället åkte han ut själv, och jag har den absoluta uppfattningen att den fd åklagaren inte är fullt frisk.

Han läser säkert vad jag skriver vilket bereder mig stort nöje. Ta en "time-out", åklagarn! Du begick brott med de uttalandena! Jag vill å det bestämdaste avråda alla från att anlita den fd åklagaren i juridiska ärenden såväl som jag avråder från att anlita "Kjellbergs" på det hela taget. Karln har inte kontakt med verkligheten - han är ett fall av utbrändhet!
Källa ang jobbet på "Kjellbergs", för du ljuger hela tiden som hästarna travar på Åby
Varför skulle PÅK bry sig om dina inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in