Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-07-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qh
Precis, och många som säger "jag har rent mjöl i påsen" ställer sig aldrig frågan för vem de har rent mjöl. Just nu kanske deras beteende och åsikter anses rena av samhället, men i framtiden kan det ändra sig.

Exakt, lagar ändras över tid, och vi vet inte vad som kan vara olagligt imorgon. Eller vilket styre vi kan komma att få en vacker dag, kanske en mer repressiv regim som till sitt nöje finner samkörda register och ett komplett övervakningssystem av medborgarna till hands.

Vi vet inte hur framtiden kommer att gestalta sig, och att inskränka de mänskliga rättigheterna eller nagga rättsstatens principer i kanten kan straffa sig dyrt. Bara för att vi idag är vana att säga vad vi vill och uttrycka oss fritt är ingen garanti för morgondagen.

Minns den kända dikten:
Först hämtade de kommunisterna, och jag protesterade inte
för jag var ingen kommunist
Sedan hämtade de fackföreningsfolket, och jag protesterade inte
för jag tillhörde ingen fackförening
Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte
för jag var ingen jude
Sedan hämtade de mig - och då fanns det ingen kvar att protestera.
Citera
2024-07-02, 01:18
Medlem
Men experterna säger ju att:

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Har man rent mjöl i påsen så är det inget att vara orolig för.
Citera
2024-07-02, 02:44
Avstängd
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenGeneral
Men experterna säger ju att:

Det är 18-års gräns här..
Citera
2024-07-07, 10:09
Medlem
På en arbetsplats där jag jobbade ville chefen installera en spårsändare i bilen som jag körde med argumentet om rent mjöl i påsen. Jag frågade då om jag fick sätta en kamera på hennes toalett, men svaret var naturligtvis det väntade. Frågade då om hon gjorde något olagligt där men hon sa att det var privat det hon gjorde där.
Svarade då att det var privat var jag åt min lunch och hos vem jag sov på nätterna med.
Jag slapp faktiskt GPS-övervakning i min bil.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in