2010-08-08, 23:31
Medlem
526s avatar
Min kan inte ens stava till dyslektisk. Det blir röda streck under tamefan allt, även fast det är rättstavat. Stavninglexikonet är så in i helvete dålig så jag måste använda Google.

Är det bara jag som har det problemet. Har någon hittat en annan ordlista man kan ladda in?
Citera
2010-08-08, 23:38
Medlem
Jag märker av det ibland men det är inget jag stör mig på. Brukar disabla "Kontrollera stavning" då slipper jag problem. Visst händer det att man stavar fel då, men det är mänskligt
Citera
2010-08-09, 00:05
Medlem
Noetlovskijs avatar
Var skriver du någonstans då? För är det inte så att Firefox och Word (till exempel) har egna ordlistor?

Det har jag alltid trott.
Men jag har väl levt en lögn då. Fast jag är säker på att Firefox stavar sämre än Word.
Citera
2010-08-09, 02:18
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Var skriver du någonstans då? För är det inte så att Firefox och Word (till exempel) har egna ordlistor?

Det har jag alltid trott.
Men jag har väl levt en lögn då. Fast jag är säker på att Firefox stavar sämre än Word.
Jag skriver här på FB och kör Safari. Men även när jag skriver i "Skriv text" och anteckningar och mail.
Det verkligen suger. Jag trodde det var Mac OS eget skit som går på allt, men va vet ja
Citera
2010-08-09, 04:08
Medlem
MassiveBs avatar
Du har inte rättstavningen på ett annat språk än svenska då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in