Zelda Ocarina of Time är för mig världens bästa tv-spel och har givit mig mängder av timmar, fyllda med njutning. Fick ett Nintendo 64 redan i lågstadiet och köpte kort därefter detta spel efter att ha provat det hos min dåvarande bästa kompis.
Det jag minns bäst var hur man stod och snackade i timmar om spelet på skolgården, i matsalen, efter skolan, och sen när man gick hem satte man sig och spelade spelet. Kommer ihåg hur man stod och diskuterade hur man skulle komma vidare, vilka hjälpmedel man skulle använda, vilket tempel som var coolast, etc.
Och så minns jag självfallet det notoriskt kända Vattentempel. Kommer ihåg att jag var fast i, på allvar, månader, innan jag lyckades komma vidare. Den lyckan när jag äntligen besegrade bossen "Morpha"(?), fyfan kan inte ens beskriva vilket lättnad jag kände! Jag vet inte vad det är med detta jävla tempel, men varje gång jag spelar igenom "Ocarina of Time" (har spelat igenom det ca 4-5 gånger) fastnar jag alltid någonstans i Vattentemplet.
Ja, fyfan nu blev man allt nostalgisk!
Förövrigt, någon annan som minns fågelskrämmorna vid den stora sjön? (där vattentempel är och där fiskestället ligger). Minns att de hade någonting med någon låt att göra. Har till och med för mig att man kunde lära sig "Fågelskämmornas låt", fast minns inte riktigt. Kommer i allaf all ihåg att en Ocarina låt var involverad...