Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-07, 16:29
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Handlade nog mer om att många var unga när dom körde det där spelet. Barnasinnet som gjorde det magiskt. Har då aldrig fått tillbaka den där känslan i något spel när man blivit äldre.
Citera
2011-06-19, 01:41
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Fan vilka barndomskänslor av att läsa tråden
Måste gräva fram Oot från källaren! Har fan fortfarande mardrömmar om den jävla ugglan...
Citera
2011-08-31, 17:57
Medlem
Durgedurgs avatar
Ocarina of Time är bra. Men det finns fler lika bra och väldigt underskattade Zelda spel
Citera
2011-08-31, 23:22
Medlem
Kesslers avatar
Att det är ett av världens bästa spel mest pga. av nostalgi tror jag inte på. Spelade igenom A Link to the past och OoT för första gången för ett tag sen och än idag är de världens bästa spel trots att jag inte fick några nostalgi-bilder i huvudet då jag inte klarat dem förut (har spelat dem lite grann för många år sen) Jämfört med dagens spel är Ocarina of Time bättre än de flesta. Det är inte sämre bara för att det är gammalt (förutom grafiken då)

Skäms över att jag använde walkthroughs mycket då jag hatar att fastna i spel mer än en timme typ. Klarade dock vattentemplet (som man hört så mycket om) ganska enkelt utan walkthrough. Har svårt att välja mellan A Link to the past och Ocarina. Ocarina är ju mer "episkt" men älskar 2D-spel. Skulle vara grymt om de gjorde en uppföljare till A Link to the past i 2D.

Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Fan vilka barndomskänslor av att läsa tråden
Måste gräva fram Oot från källaren! Har fan fortfarande mardrömmar om den jävla ugglan...
+1 "The Owls are not what they seem"
Citera
2011-09-02, 00:14
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
Ocarina of Time är bra. Men det finns fler lika bra och väldigt underskattade Zelda spel

Link to the past är minst lika bra, Majoras mask ligger inte långt efter.
Citera
2011-09-19, 06:38
Medlem
Felas.Cocks avatar
Zelda Ocarina of Time är för mig världens bästa tv-spel och har givit mig mängder av timmar, fyllda med njutning. Fick ett Nintendo 64 redan i lågstadiet och köpte kort därefter detta spel efter att ha provat det hos min dåvarande bästa kompis.

Det jag minns bäst var hur man stod och snackade i timmar om spelet på skolgården, i matsalen, efter skolan, och sen när man gick hem satte man sig och spelade spelet. Kommer ihåg hur man stod och diskuterade hur man skulle komma vidare, vilka hjälpmedel man skulle använda, vilket tempel som var coolast, etc.

Och så minns jag självfallet det notoriskt kända Vattentempel. Kommer ihåg att jag var fast i, på allvar, månader, innan jag lyckades komma vidare. Den lyckan när jag äntligen besegrade bossen "Morpha"(?), fyfan kan inte ens beskriva vilket lättnad jag kände! Jag vet inte vad det är med detta jävla tempel, men varje gång jag spelar igenom "Ocarina of Time" (har spelat igenom det ca 4-5 gånger) fastnar jag alltid någonstans i Vattentemplet.

Ja, fyfan nu blev man allt nostalgisk!

Förövrigt, någon annan som minns fågelskrämmorna vid den stora sjön? (där vattentempel är och där fiskestället ligger). Minns att de hade någonting med någon låt att göra. Har till och med för mig att man kunde lära sig "Fågelskämmornas låt", fast minns inte riktigt. Kommer i allaf all ihåg att en Ocarina låt var involverad...
Citera
2011-09-19, 15:23
Medlem
isbjoerns avatar
Ingen som spelar på 3DS?

En underbar remake på vad som sannerliggen är världens bästa spel, har över 200h på 3DS versionen nu
Citera
2011-09-19, 16:18
Medlem
franzstrudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felas.Cock
Zelda Ocarina of Time är för mig världens bästa tv-spel och har givit mig mängder av timmar, fyllda med njutning. Fick ett Nintendo 64 redan i lågstadiet och köpte kort därefter detta spel efter att ha provat det hos min dåvarande bästa kompis.

Det jag minns bäst var hur man stod och snackade i timmar om spelet på skolgården, i matsalen, efter skolan, och sen när man gick hem satte man sig och spelade spelet. Kommer ihåg hur man stod och diskuterade hur man skulle komma vidare, vilka hjälpmedel man skulle använda, vilket tempel som var coolast, etc.

Och så minns jag självfallet det notoriskt kända Vattentempel. Kommer ihåg att jag var fast i, på allvar, månader, innan jag lyckades komma vidare. Den lyckan när jag äntligen besegrade bossen "Morpha"(?), fyfan kan inte ens beskriva vilket lättnad jag kände! Jag vet inte vad det är med detta jävla tempel, men varje gång jag spelar igenom "Ocarina of Time" (har spelat igenom det ca 4-5 gånger) fastnar jag alltid någonstans i Vattentemplet.

Ja, fyfan nu blev man allt nostalgisk!

Förövrigt, någon annan som minns fågelskrämmorna vid den stora sjön? (där vattentempel är och där fiskestället ligger). Minns att de hade någonting med någon låt att göra. Har till och med för mig att man kunde lära sig "Fågelskämmornas låt", fast minns inte riktigt. Kommer i allaf all ihåg att en Ocarina låt var involverad...

Ja!
Om man spelade en trudelutt för fågelskrämman när man var liten kunde man sedan spela den trudelutten som äldre på vissa ställen så dök fågelskrämman upp.
Man kunde sedan använda "hookshoten" för att sedan skjuta sig till fågelskrämman för att få Piece Of Hearts och andra läckerheter.

Helt enkelt genialiskt.
Citera
2011-09-20, 05:03
Medlem
Felas.Cocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franzstrudel
[/b]
Ja!
Om man spelade en trudelutt för fågelskrämman när man var liten kunde man sedan spela den trudelutten som äldre på vissa ställen så dök fågelskrämman upp.
Det är verkligen de här detaljerna som gör spelet så sinnessjukt bra. Faktumet att man faktiskt kan finna dolda saker ute i världen på, till synes, obetydliga ställen, är i allra högsta grad genialiskt!

Älskade att bara starta spelet och enbart resa runt i världen, prata med människor, och just upptäcka dessa hemligheter. Fantastiskt!
Citera
2011-10-23, 15:27
Medlem
Instämmer, Ocarina of time är det bästa spelet genom tiderna. Har börjat spela om det sedan några dagar tillbaka. Hela spelet sitter i bakhuvudet, så denna gång ska jag passa på att ta alla bonussaker osv.

Överlägset bästa musiken i spelat hörs när man rider in på Epona i Gerudo Valley. MAGISKT!
Citera
2013-01-25, 02:15
Medlem
PsychedelicVibes avatar
Tar upp en gammal tråd till ytan, why not ?

Håller med alla dom andra föregående inlägg, som då påpekar att det är världens bästa spel genom tiderna. Fyfan alltså...
Ocarina of Time är en stor del av mina barndom, drömmer fortfarande om att kunna bosätta sig någonstans i Hyrule, Kokiriskogen eller Lon Lon Ranch :').
Bygga kojor uppe bland träden, ta en vandring i skogen...eller varför inte chilla med Epona och den trevliga lilla tjejen, makalöst
Jag kommer vara tacksam Nintendo tills jag dör!
Och för att inte snacka om vilka jädra stunder man har haft med Mario64/Mariokart/GoldenEye/Banjo&Kazooie plus en massa andra godingar

But nothing, NOTHING can even touch OoT (Min åsikt då!)

http://www.youtube.com/watch?v=Mc7BCZFP9Ww

Ögonen vattnas och håren bara står...
Citera
2013-07-06, 23:00
Bannlyst
Jag saknar detta spelet spelet med tidernas bästa soundtrack och spelet är så roligt på alla sätt och vis.
Saknandet är stort nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in