man ska gärna lägga det i ngn kista, gärna av metall eller ganska grovt träslag, jag har en sådan kista nergrävd på lidingö, med droger i, ifall det blir krig eller så, då kan jag tjäna massor pengar på det, X marks the spot, ....
Jag vet hur det känns!!
Jag grävde ner en midre mängd Hash som vi köpt i Danmark, det var ca 30 g, jag hade flyttat det ca 3 dagar före bara ca 5 meter bort jag höll på att dö i 2-3tim så hade jag grävt svetten rann å jag såg ut som en sotare, sen när jag deppat ett tag så gick jag runt runt ÅÅÅÅåååå då såg jag att det var kastat lite gräs på en stubbe ....DÅ minns jag att det var ju där det låg....gissa om en sten släppte från hjärtat, men fortfarande har jag saker gömt som jag i HÄLVETET hittar......man ska faaan vara klar i knoppen när man gömmer, jag har borta ikti å Temgesic här hemma som inte finns kom hen i fyllan gömde dom för frun å inte finns dom /tror att hon hittat dom å "brukat" dom själv.
Ha det grabbar!!
TEM.
En vän till mig grävde även hon ner en del droger, men hon lade drogerna i en plåtburk och när hon gjort klart tog hon några bilder så att hon skulle hitta det igen. Vilket hon gjorde, några månader senare. Har inga tips till dig för din nuvarande situation, men det är ett tips om du skulle få för dig att göra det igen.
Hej!
För kanske 3-5 månader sedan grävde jag ner en del av mina droger i ett "skogområde" i närheten av mitt hem. Det var bland annat några tramadol kartor, lite RC-droger i små mängder och minst 50 st efedrin, mm. Jag lade det i dubbla plastpåsar och grävde inte särskilt djupt eftersom jag trodde att det var ett ganska folktomt ställe. Nu hittar jag inte grejerna...
Tror ni någon annan hittat det och i så fall vad tror ni de gör med det? (om de råkar vara anti alltså...) Eller kan det vara så att jorden på något sätt brytit ner grejerna?
Jag är inte riktigt säker på exakt var jag grävde ner det heller , förr brukade jag hitta det lätt eftersom jorden där var lös. Är det så att jorden har anpassat sig och nu blivit som resten av skogen, om ni förstår vad jag menar? Kan det vara så att jag bara inte hittar det för att jorden "hårdnat igen efter alla dessa månader?
Vore väldigt hjälpsamt om ni hjälpte mig, ni som har koll på hur naturen fungerar...
Tillåt mig att gapskratta!
Drog.avd är tragikomisk här på flashback, fick en flashback från 2004 när jag i 2 timmar en vinter(???) var i skogen med xet och skulle gräva upp 1000 roppar med en kofot och bara händer samt ficklampa... Kan väl tillägga att vi inte heller visste var påsen låg då den blev nergrävd året innan.
Tillåt mig att gapskratta!
Drog.avd är tragikomisk här på flashback, fick en flashback från 2004 när jag i 2 timmar en vinter(???) var i skogen med xet och skulle gräva upp 1000 roppar med en kofot och bara händer samt ficklampa... Kan väl tillägga att vi inte heller visste var påsen låg då den blev nergrävd året innan.
Narkomaner är vidriga
Hittade ni det då?
Jag har själv grävt ner i skogen, för att slippa ha hemma, jag slog in i alu-folie och sen zip-påsar, samt vanliga fryspåsar jag sög ur luften ur, 3st.
Det viktigaste är nästan att man är klar i skallen när man gräver ner det.
Och som någon sa, ta kort på platsen, gärna flera kort! Det gjorde jag iaf, låg ute 6månader, försökte en gång på vintern få upp det hela men det gick inte, is hela vägen. Det var salvia som var nergrävt, funkade väldigt bra när man grävde upp det senare på våren
Man blir så förbannat bra på att gömma saker under vissa rus.
Kan det vara vargen?
Läste i aftonblaskan att den fruktade besten har börjat närma sig Stockholm.
Jobbigt om, som föregående skribent skrev, ett par ungar har hittat det. Nackskott?
Ifall några ungar hittar nergrävda tabletter i skogen och äter upp dom så har dom endast sig själva att skylla.
Inte alls läst tråden, men tänkte ändå bidra med en fundering apropå det med gräva ner stash....
För, kanske, 1,5år sedan träffade jag en snubbe från Umeå när jag tillfälligt bodde halvkollektivt några månader av olika anledningar... I alla fall så hävdade denne, vi kan kalla honom Dumle(utan att lägga några värderingar i det smeknamnet och IRL var det ett annat smeknamn med kanske något liknande klang, men nevermind...), att han i ett något förvirrat tillstånd gömt en påse med en ansenlig mängd PCP i ett skogsparti i närheten av sin bostad. PCP-partiet skulle tydligen vara inneslutet i plast med en Konsum, eller ICA, påse ytterst. Han hade letat utan resultat och givit upp hoppet för att ta nya tag när det började töa framåt vårkanten då han ansåg att det var enda sättet att återförenas med sitt knark av ovanlig sort.
Så, min fråga är om det finns några Umeå-bor här på FB som hört talas om detta, eller om man kan avfärda historien som påhittad i syfte att generera uppmärksamhet riktad åt honom som person?
Detaljer kan erbjudas vía PM, inte för att det är så mkt att tala om, men kanske finns personen här rent av eller i alla fall någon som känner till honom och kan bestyrka eller justera sanningshalten i rövarhistorien.
PCP är ju inte något direkt vanligt, och mängden var om något hekto dessutom, något som gör att det är ett stort parti då doseringen skedde i mg ifall den skulle vara tillförlitlig. Har det florerat något PCP för nåt år sedan i Umeå vad ni Umebor vet av? Förvisso sade han sig då nyss fått det och knappt hunnit testa det själv innan han gömde bort det för sig själv så det kanske aldrig nådde marknaden...
Träffade faktiskt flera från Umeå under den perioden, men ingen av dessa kunde säga hur det låg till eller ej... Tydligen hade det begåtts några vidriga och meningslösa mord relativt nyligen(inom ca sex månader tidigare i alla fall) om det gör det lättare att identifiera tidsperioden?
Efterlysning:
Om ni är från Umeå och har eller vill ha info om, eller är personer som spenderade jul/nyår i "Lapphelvetet" 08-09, så skicka ett PM varpå jag om jag får rätt vibbar kan dra lite mer detaljer samt nämna de namn jag snappade upp nämndes av Umeborna titt som tätt... Skulle vara kul att höra lite skvaller eller liknande rörande de personer jag under den relativt korta tiden lärde känna en del, men ej höll kontakten med efteråt av olika skäl...
Jag har själv grävt ner i skogen, för att slippa ha hemma, jag slog in i alu-folie och sen zip-påsar, samt vanliga fryspåsar jag sög ur luften ur, 3st.
Det viktigaste är nästan att man är klar i skallen när man gräver ner det.
Och som någon sa, ta kort på platsen, gärna flera kort! Det gjorde jag iaf, låg ute 6månader, försökte en gång på vintern få upp det hela men det gick inte, is hela vägen. Det var salvia som var nergrävt, funkade väldigt bra när man grävde upp det senare på våren
Nej, för att han var helt borta när ropparna gömdes, han grävde ner dom med spade mitt i natten året innan bakom ett träd (Det var alltså riktmärket; i en större skogsdunge). Så efter att ha grävt upp rötterna på alla träd i den skogsdungen och funnit allt gammalt skräp, utom ropparna, så började jag spy galla och var tvungen att dra mig tillbaka för en ny dos.
Så ge upp... Dessutom kan jag tänka mig att det är sjukt läskigt att stöta på någon/något grävandes i skogen mitt i natten, iaf ur en frisk människas perspektiv...
Senast redigerad av Tjackie 2010-08-20 kl. 22:27.
Anledning: Ordfel.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!