• 1
  • 2
2004-06-15, 22:57
Medlem
M2ks avatar
Tnk p vad som skulle hnda, om du skulle rka ut fr en olycka eller bli allvarligt sjuk, om du ker dit p turistvisa och jobbar svart. Frskringar, sjukvrd etc r inte precis som i Sverige...

ker du fast av ngon anledning, som illegal invandrare, med utvisning som naturlig fljd, s kan du utg frn att du r svartlistad all framtid, ven fr framtida turistbesk.

===============================
Egen framgng r guld vrd, andras motgng heller icke att frakta
===============================
*Hll dig till mnet*Pennan r mitt svrd*
Citera
2004-06-16, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Tnk p vad som skulle hnda, om du skulle rka ut fr en olycka eller bli allvarligt sjuk, om du ker dit p turistvisa och jobbar svart. Frskringar, sjukvrd etc r inte precis som i Sverige...

ker du fast av ngon anledning, som illegal invandrare, med utvisning som naturlig fljd, s kan du utg frn att du r svartlistad all framtid, ven fr framtida turistbesk.

Precis! dessutom br man ha i tanke att INS den Amerikanska immigrations myndigheten har mycket strre befogenheter n polisen att anhlla och kvarhlla illegala invandrare tills dem avisas ,dem har ett flertal stora hkten runt om i USA ,inget kul att sitta dr i mnader innan avisningsbesluten r klara i domstolen.
Citera
2004-06-17, 12:44
Medlem
Tnker inte dra ver om inte allt r spikat. Men det verkar ju som om det r tmligen krt.
Citera
2004-06-17, 16:05
Medlem
Det ser morkt ut det kan jag halla med om, du kanske far vara nojd med en semester, du kan ju stanna lagligt i 90 dagar. Lycka till med vad du an bestammer dig for.
Citera
2004-06-17, 20:33
Medlem
Tackar o bockar, har ftt fatt p ett apartament nu iofs s det knns inte lika sorgligt att stanna i fosterlandet.
Citera
2004-06-19, 12:38
Medlem
aj1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^morbid^
r jvligt sugen p att flytta till USA och bo dr ett r eller tv. Var i Colorado en vnda fr ngra r sedan och det var minst sagt jvligt trevligt. Det var ingen semester utan jag bodde hos en vrdfamilj i ett par mnader. Har kikat lite p Green Card lottery men de knns som om det r fr mexare och annat pack. Hur gr man till vga, nn som har erfarenheter? I vrigt s har jag inget vidare startkapital o tala om, har brjat jobba nu och det lr jag ju gra ett tag s man kanske har en slant om eller nr det beger sig.

Enklaste sttet r nog att skriva in sig p ngot svenskt universitet/hgskola som har utbyte med amerikanska. Bli sedan utbytesstudent. Om du pluggar p ngon mindre hgskola s r det sllan ngra problem att sticka redan andra ret. Sedan r det bara att hoppas att du etablerar dig dr - tex fr ett jobberbjudande som ger dig greencard eller enklast av allt gifter dig. Om du r tt s kan du ju alltid finansiera din egen utbildning dr och d fr du ju flytta direkt.
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f126729

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här