2010-08-14, 12:26
Medlem
Är detta möjligt? Finns det något smidigt program till OS X för detta?

Anledningen att jag inte vill använda mig av iTunes är för att jag inte vill ha min iPod musik i iTunes då jag endast lyssnar på den musiken i min iPod.
Citera
2010-08-14, 12:42
Medlem
hacks avatar
Du vet att du inte behöver ha musiken i itunes bara för att du överför musik till din ipod i itunes? Kolla inställningarna och ställ in dom på att inte synka biblioteken och dra sen musikfilerna direkt till din ipod i itunes istället för att lägga in filerna i itunes först.
Citera
2010-08-14, 13:59
Medlem
Fair enough.

Men man måste fortfarande använda sig av iTunes för att föra över filerna? Tänkte det kunde varit smidigare att bara drag and drop direkt på skrivbordet.
Citera
2010-08-14, 14:43
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hack
Du vet att du inte behöver ha musiken i itunes bara för att du överför musik till din ipod i itunes? Kolla inställningarna och ställ in dom på att inte synka biblioteken och dra sen musikfilerna direkt till din ipod i itunes istället för att lägga in filerna i itunes först.

Jag undrar om man alltid måste dra invidviduella låter (och spellistor), eller kan man dra album man organiserat också? Jag har inte hittat något sätt att "dra" hela album på.
Citera
2010-08-14, 15:41
Medlem
hacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcw
Fair enough.

Men man måste fortfarande använda sig av iTunes för att föra över filerna? Tänkte det kunde varit smidigare att bara drag and drop direkt på skrivbordet.
Känns det jobbigt att ha en ruta du drar filerna till istället? Du kommer inte komma ifrån det problemet hur du än beter dig, om det inte möjligtvis är så att man kan leta upp mappen där låtarna lägger sig på ipoden och sen länka mappen till skrivbordet. Skulle kunna funka men det vet jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av korp
Jag undrar om man alltid måste dra invidviduella låter (och spellistor), eller kan man dra album man organiserat också? Jag har inte hittat något sätt att "dra" hela album på.
Har du albumet i en särskild mapp så kan du ju bara dra mappen rakt av. Osäker på om organisationsfilen kommer med men det skulle den kunna göra. Annars borde det lägga sig rätt om du drar mappen direkt till en spellista eftersom att låtarna hamnar i den ordning du lägger in dom (uppifrån och ner när markerade).

Edit: Jag såg att du använde OSX nu pcw och då tror jag att den mappen jag talade om är blockad för åtkomst, bör finnas något program som visar all info på ipoden till mac dock.
Senast redigerad av hack 2010-08-14 kl. 15:43.
Citera
2010-08-14, 16:57
Medlem
Använd en iPod-manager, till exempel SharePod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in