2002-10-06, 13:14
Bannlyst
Jag har problem med mid D hårddisk på 80Gb. Törs inte radera eller lägga till information tillsvidare.

Jag har 300Mb ledigt utrymme. Tar bort 2 filmer på 700Mb styck = 1400Mb. Efter borttagningen visar det fortfarande 300Mb ledigt.

Tar sedan och lägger till en fil på 10Mb. Då är det plötsligt 290Mb ledigt. Tar sedan bort 10Mb filen. Fortfarande 290Mb ledigt

Vad tusan har hänt. Jag har Win2000 och har kört felkontroll med alternativen "Reparera fel i filsystemet automatiskt" samt "Sök efter skadade sektorer och försök reparera dem". Inga fel funna.

Jag törs inte köra defrag för då går det väl åt he....e.

Jag törs inte heller köra "Partition Magic".

Någon som har tips hur jag skall få disken att fungera riktigt...

/Bogi
Citera
2002-10-06, 13:28
Medlem
deetees avatar
Om du använder "norton protected recycle bin" så kan det hända att det du slänger hamnar där.... i så fall är det bara att tömma den
Citera
2002-10-06, 14:02
Medlem
Skulle föreslå:

> format c:

---------------------
Ville bara säga att det är inte stabilgt (!) att ha 300MB kvar på en 80GB HD. Ifall det ska funka stabilt så försök att ha minst 10% ledigt av din HD.
Har haft samma problem på min HD.
Citera
2002-10-06, 14:23
Bannlyst
Tack DEETEE. Det fixade sig med hjälp av ditt tips. TACK !!!
Citera
2002-10-06, 16:14
Medlem
oGGos avatar
tänkte säga...
töm papperskorgen men ångrade mig
:evil:
Citera
2002-10-07, 13:38
Medlem
assmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elit
Skulle föreslå:

> format c:

---------------------
Ville bara säga att det är inte stabilgt (!) att ha 300MB kvar på en 80GB HD. Ifall det ska funka stabilt så försök att ha minst 10% ledigt av din HD.

det här var nog det bästa tips jag någonsin läst. ska prova det oavsett vad som strular. 10%?
Citera
2002-10-07, 17:05
Medlem
Liquid_Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elit
Skulle föreslå:

> format c:

---------------------

uhm.. på två av mina 80gb diskar har jag konstant mindre än 650mb ledigt och det funkar utmärkt..

förvisso så skadar det inte att ha fritt utrymma på den drive som windows swap ligger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in