• 1
  • 2
2010-08-19, 14:30
Medlem
Brunbanans avatar
Flesta tjejer jag känner som knarkar har dem som första alternativ CS droger, amfetamin.
Men även tar några benso och röker när det är natt tajm. De flesta tar endast på fest, och en del dagligen nästan.

Var på krogen med min kran, och vän, även om han är mycket äldre, har dock slutat deala nu, men är alltid påtänd (kille), så jag vet ungefär vilka i staden som håller på.

Men jag känner även en tjej som dealar, och använder sprutor. (edit), nej två är det.
Så ser min uppfattning ut.

Mvh

ps. Allt jag skriver är science fiction ;D tror man annat är man dum
Citera
2010-08-19, 15:23
Medlem
Surrealismens avatar
Känner en del tjejer som brukar droger och det är lite gott och blandat men mest Cannabis. Men även en del blandbrukare. Det är underbart att ha tjejkompisar som brukar droger eftersom sex och knark är en underbar kombination och man vill ogärna knulla sin killkompis, eller?
Citera
2010-08-19, 16:42
Medlem
slushyrootss avatar
jag är tjej och använder mig av psykadelika, framförallt cannabis. Och tjejerna i min omgivning röker mest på men har väl testat något annat nån gång..

edit: då umgås jag dock inte så mycket med andra tjejer.
Senast redigerad av slushyroots 2010-08-19 kl. 17:01.
Citera
2010-08-19, 17:13
Medlem
moshomaniacs avatar
Vad jag vet så får kvinnor utskrivet benzo i större mängd än män, men med tanke på den svarta marknaden så säger ju inte det så mycket om vem som brukar mest.
Citera
2010-08-19, 17:56
Medlem
Lightermans avatar
Forsta fragan var lite kass kan jag medge var ganska borta nar jag skrev det! Men andra fragan tyckte jag var bra,undrar fortfarande varfor killar ar overrepsentrerad inom droger och missbruk.
Citera
2010-08-19, 18:09
Medlem
SmutsigeHarrys avatar
Tjejer som knarkar (tänker främst på koksbrudar och liknande) är riktigt avtändande, men tjejer som röker gräs är en turn on, iallafall för mig. Dvs. tjejer som kan röka en spliff utan att börja skrika och gapa om hur "otrooooligt bänga" dom är.

I min kompiskrets så röker (cannabis) och dricker dom flesta av tjejerna, men brukar inga andra droger. Iofs så är gäller det killkompisarna också, så jag kan inte riktigt tala för resten av världen, men mitt intryck är att dom flesta tjejer gillar att röka gås då och då men låter det stanna där. Såklart finns det undantag, men sånna brudar har jag aldrig umgåtts med.
Citera
2010-08-19, 18:13
Medlem
Surrealismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lighterman
Forsta fragan var lite kass kan jag medge var ganska borta nar jag skrev det! Men andra fragan tyckte jag var bra,undrar fortfarande varfor killar ar overrepsentrerad inom droger och missbruk.
Killar är säkert överrepresenterade inom drogmissbruk, men knappast inom missbruk. Har även för mig att jag läst någonstans att killar kommer ur missbruk lättare än vad tjejer gör, men saknar totalt källa på det.

Min teori om det hela är att killar är mer benägna att kasta sig in i det okända än vad kvinnor exempelvis är. Kvinnor vill gärna läsa på och veta vad det hela handlar om innan dom testar.
Citera
2010-08-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lighterman

Jag är inte så säker på att det är så, jag känner nog lika många tjejer som är missbrukare som killar. De finns också, det kanske bara är så att de inte syns lika mycket som killarna? Du kanske inte reagerar på personen och tänker att hon är en missbrukare just därför att det oftast inte syns. Du ser ju egentligen bara på en person att han/hon är missbrukare om personen har missbrukat mycket och i många, många år, men även då är det inte säkert att du kan urskilja att just den personen är missbrukare. Folk kan hålla sig i jävligt bra trim även fast de går på droger, droger kan t o m bevara folk, alltså att få vissa att inte riktigt åldras, (men detta har jag absolut ingen fakta på, utan det är egna observationer som JAG har gjort av några personer).
Senast redigerad av Oupi 2010-08-19 kl. 18:44.
Citera
2010-08-19, 19:25
Medlem
SmokingDeLuxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Håller med där. Jag tycker inte det verkar vara mycket fler killar än tjejer som tar/testar droger?
Det är det inte heller.
Har blivit chockad ett par gånger nu över att vissa tjejer jag känner brukar ta diverse droger, vilket jag aldrig kunde tro om dessa brudar då dom är lite "fina" i kanten.
Citera
2010-08-19, 22:04
Medlem
I min fd klass var de tre tjejer som provat och en kille (vad jag vet), alla de hade rökt bara. Vilka droger som är typiska för tjejer tror jag är olika på var man bor och i vilka kretsar man umgås.

fred
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in