Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-15, 00:12
Medlem
PopcornPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Angående SW och SÄPO-tanken, sådd av hennes "jag jobbar statligt" kommentar någonstans, en fotograf som "informer" är inte ett nytt grepp direkt.
An "informer", I could potentially buy into if it wasn't for how this case has turned out. As it is, there is a huge difference between a paid informer and getting a women to whore herself out in her own home town and turn it into a rape scandal.

Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Men jag är lite mer nyfiken just nu på om SW är med i PP. Hur kan man ta reda på det?

Sofia had a large number of interests in her twitter account & a large selection of photos in her flikr account. Absolutely none of it had anything to do with the Pirate Party. You are welcome to look yourself in her twitter account if it is still visible.

But at the end of the day, when you are faced with such an overwhelming lack of evidence supporting an Pirate Party connection, when so much of her other interests were visible, you have to admit that your suspicion in this case lacks merit & you are barking up the wrong tree.

If you seriously want to try to pursue this line of investigation, about the only stone left to turn over would be for you to start hanging out on Pirate Party forums & discussion groups to see if there was any involvement. No one else here is going to do it because they already view it as a dead end. But by all means, knock yourself out.

Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Jag håller på att gå igenom videomaterialet från JA framförande men hittar bara lågupplösta videor. Vet någon om det finns mer högupplöst material?
The Swedish brotherhood hosted the event and has a slightly higher resolution copy of the media event on one of their video hosting websites (for a limited time). I don't recall the name of the website off the top of my head. Maybe someone else can help you out.

Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Jag vill gå igenom allt material för att se om det förekommer någon form av dialog/tecken mellan AA och SW. Så kan ni hjälpa mig så bring it on.
I went through those videos with a fine tooth comb to identify Sofia. There is no indication of any verbal communication (or non verbal communication) between Sofia & Anna in those videos. And I am sure I am not the only one who has looked closely at those videos. It just isn't there.

Honestly the best I think you can possible do is to obtain that police interview that the UK's Daily Mail obtained.
Citera
2010-09-15, 00:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benderblod
If I understand your comments correctly, it is not strange that a young woman who is a student and has no job get a flat in the centre of a hot area of Stockholm, in a estage which is owned by HSB

Off topic - please advice me how to manage what AA is said to have done.

Det är inte konstigt alls för en person i 30-årsåldern. Hon köpte kanske en liten lägenhet när hon var i 20-årsåldern. Dels kan hon ha amorterat av en del av lånet, dels har hon gjort en vinst på värdestegringen. Nu säljer hon sin lilla lägenhet och tar lån på en större.

Exempel:
Köp liten lägenhet 2000: 400 000 SEK (tex. Uppsala)
Avbetalt lån fram till 2008: 100 000 SEK
Lån kvar: 300 000 SEK
Såld 2008: 700 000 SEK

Kontantinsats till ny lägenhet 400 000 SEK (från den sålda lägenheten)
Lån 2008: 1 400 000

Jag gissar att banken kräver en månadsinkomst på 22 - 25 000 brutto i månaden för ett lån av denna storlek. Hyran är kanske 3 000 SEK/månad. Med dagens billiga lån blir boendekostnaden inte så hög.
Citera
2010-09-15, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PopcornPower
I went through those videos with a fine tooth comb to identify Sofia. There is no indication of any verbal communication (or non verbal communication) between Sofia & Anna in those videos. And I am sure I am not the only one who has looked closely at those videos. It just isn't there.
Ok, I just wanted to rule out the possibility of a connection pre JA's visit to Enköping.

It makes sense though that SW got in touch, and later teamed up, with AA with her "doubts". AA arranged and hosted the event after all and she was also JA's press secretary at the time. I cannot see anything suspicious in SW's behaviour post JA's visit to Enköping.

Everything went awry the minut SW called AA though.

At least we got an insight in a justice system that doesn't work and subsequently a country that has derailed. There is a German expression "Die Dummen Schweden", currently applicable on all swedes.
Senast redigerad av kaxium 2010-09-15 kl. 01:14.
Citera
2010-09-15, 00:58
Medlem
LifLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Läs första sidan så får du en bra sammanfattning.

Efterlysning! Tidigare i traden namndes av anvandaren i fraga (jag hittar inte dessa sidor tyvarr) han h*n hade traffat JA for manga ar sedan, och att JA har ett idag okant forflutet som nar det begav sig tydligen inte var direkt anonymnt. Kan nagon upplysa mig om vad det rorde sig kring?

EDIT. Jag syftar inte pa lillalinnea utan en for mig okand anvandare.
Citera
2010-09-15, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifLi
Efterlysning! Tidigare i traden namndes av anvandaren i fraga (jag hittar inte dessa sidor tyvarr) han h*n hade traffat JA for manga ar sedan, och att JA har ett idag okant forflutet som nar det begav sig tydligen inte var direkt anonymnt. Kan nagon upplysa mig om vad det rorde sig kring?

EDIT. Jag syftar inte pa lillalinnea utan en for mig okand anvandare.

Syftar du på att JAs bakgrund som hacker vilket han blev dömd för?
Citera
2010-09-15, 01:08
Medlem
LifLis avatar
Citat:

Dunno! Anvandaren jag tankte pa hade enligt egen utsago traffat JA iaf. JA kanske har starkare band till Sverige an vad vi anar?
Citera
2010-09-15, 01:18
Medlem
LifLis avatar
Citat:

Nu fann jag vad jag letade efter! Finns dar substans?

https://www.flashback.org/p25235797#p25235797

https://www.flashback.org/p25228568#p25228568

https://www.flashback.org/p25228055#p25228055

https://www.flashback.org/p25227239#p25227239

https://www.flashback.org/p25226735#p25226735

https://www.flashback.org/p25226294#p25226294
Citera
2010-09-15, 01:21
Medlem
Träffat JA?
Var inte det i samband med någon prisutdelning, där JA även överskrev sin tilldelade taltid?
Citera
2010-09-15, 01:54
Medlem
Förlåt "överskred" skall det stå
Citera
2010-09-15, 01:59
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benderblod
If I understand your comments correctly, it is not strange that a young woman who is a student and has no job get a flat in the centre of a hot area of Stockholm, in a estage which is owned by HSB

Off topic - please advice me how to manage what AA is said to have done.

Anna Ardin is a professional and has been working for at least ten years, so I am sure her financial history is fine. She has a steady paycheck. She's a prime candidate for a great bank loan, no kids, and that apartment was pretty cheap. She bought the apartment, as it is a "bostadsrätt". There's nothing strange in this.

Buying an apartment in Stockholm when you have a steady job is pretty easy, you just have to find one you like (and can get a loan for). Getting a 1st hand rental contract without doing crazy amounts of legwork, queueing, pulling all your strings, trading your way up via the likes of Björnsbytare or even buying a rental contract, is pretty much impossible still. Perhaps you're confusing the two?
Citera
2010-09-15, 02:00
Medlem
LifLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightofhearts
Träffat JA?
Var inte det i samband med någon prisutdelning, där JA även överskrev sin tilldelade taltid?

Det har jag isf missat. Kan du lanka? Jag ar mest bara nyfiken pa dessa inlagg eftersom dom eggar fantasin en aning
Citera
2010-09-15, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Som sagt; hade en fästman. En klok, trevlig, vit man som hon varit tillsammans med länge - men de bröt för kanske ett halvår sedan
Tyvärr finns det ett Flashbackallmänintresse här. länge är ledordet. varför tog det slut är frågan?
Att han är vit är helt utan intresse för den här Flashbacktråden
(En klok, trevlig, låter för bra för att släppa för en karriärskvinna)
De skulle gifta sig enligt ringtradition.
Obs du man, varför är du tyst? du läser denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in