Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 20:25
Medlem
Från anna Ardins blogg:

"Jag är också sjukt trött på hur media och allmänhet behandlar det man kallar ”etablissemanget”. Det vill säga socialdemokraterna, alltså inte de som har makten i det här landet i första hand (det är alltså moderaterna som leder regeringen för er som missat det). I viss utsträckning jagar man även moderaterna och deras föräldrars olagligheter, och visst hånar man Maud för att hon är kvinna, men det går inte att jämföra med att folk som Niklas Svensson kan sitta flera dagar i sträck utanför LO-borgen eller i vår reception på 68:an för att kunna hitta på nåt scoop kring vem som åt lunch med vem eller lyckas ta ett foto på nån."

Gissa vem som låg bakom denna tidiga morgons stora scoop?

Ny vet jag ju inte om AA är en av kvinnorna men om det är det så känns det inte så sannolikt att hon skulle ge världens största nyhet till någon som hon inte höjer allt för mycket till skyarna.
Dessutom så använder hon senare Aftonbladet för att korrigera felaktig fakta.

Vad jag skulle finna intressant är hur expressen kunde vara så tidiga med denna nyhet, och vem som tipsade dem.

Det lutar lite mot att Expressens källa är en myndighetsperson, eller?
Citera
2010-08-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiatfeminist
Alla vi kvinnor som någon gång pillat en man i stjärten och hört dennes stönande av denna stimulans vet. När någon har pillat mig i stjärten har jag mest tänkt på att det känns som att det nog är en kabel på väg ut. Men när jag köpte en strapon på Martinshop VÄGRADE min förra kille låta mig trycka in den.

OT igen. Förlåt. Couldn´t help it.

Hade Assange tyckt om att få den där bak, så hade han krupit in i kurran för länge sedan, istället för att resa jorden runt och uppträda som om han vore en hemlig spion på flykt och sedan tafsa och knulla varenda småbrud han kommer över.

Vidare:
Jag tycker det är dags att han gör ett seriöst avslöjande, som riktigt skakar demokratin, regeringar eller storföretag i grundvalarna.

Hittills har det bara varit fjantigt småskvaller, som inte gör någon som helst reell skillnad.

Jag tycker han är en upphaussad fjant och bör behandlas som en sådan. Hjälte?! Låt mig asgarva.
Citera
2010-08-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Varför då ,dom lär ju inte ha hittat på det.

Alltså ingen rök utan eld. Så kan det alltså vara ett urinläckage, som någon föreslog? Är det nästa något blasé steg, när 2:an blivit rutin?
Senast redigerad av Fnysington 2010-08-21 kl. 20:28.
Citera
2010-08-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Visst kan han vara ett svin, men det är inte större chans än att du eller jag är det.
Jag tycker de två kvinnorna är bra mycket värre.. de har kastat runt anklagelser om ett brott som många tycker är det värsta man kan begå. Ingen kommer se på honom likadant igen, det spelar ingen roll hur jävla oskyldig han är.

Förtydligande: När jag säger SVIN menar jag kapabel till sexbrott.

Jag är inte övertygad om att kvinnorna talar sanning, men det känns långsökt att få det till att de antingen är två spåniga groupies eller två manhatiska Wikileaksmotståndare eller annat konspiratoriskt.

Om de nu ville sätta dit JA, av personliga skäl(då inte sexbrott), varför ta denna risk? De måste ju vara såpass vettigt funtade att de inser att mobben som kommer så fort han blir icke-misstänkt inte är värd det... Jag får inte ihop det här. Att de skulle göra detta för att smutskasta honom.
Citera
2010-08-21, 20:27
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Varför då ,dom lär ju inte ha hittat på det.
Det tror jag att de har.. sånt händer hela tiden i Sverige.
Citera
2010-08-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minguez

Naturligtvis. Även poliser behöver några extra slantar. Man kan rent av gissa att det kan vara en bidragande orsak att polisen själv upprättade en anmälan. Våldtäktsanmälan mot en kändis = fina pengar från Aftonhoran eller Sexpressen om man är snabb på luren.
Citera
2010-08-21, 20:30
Medlem
Garanterat någon polis på stationen där anmälan upprättades som tipsade Expressen.

Citat:
Ursprungligen postat av Minguez
Från anna Ardins blogg:
...
Vad jag skulle finna intressant är hur expressen kunde vara så tidiga med denna nyhet, och vem som tipsade dem.

Citera
2010-08-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Naturligtvis. Även poliser behöver några extra slantar. Man kan rent av gissa att det kan vara en bidragande orsak att polisen själv upprättade en anmälan. Våldtäktsanmälan mot en kändis = fina pengar från Aftonhoran eller Sexpressen om man är snabb på luren.

Det är oftast polisen. Se alla läckor kring Anna Lindh-mordet.
Citera
2010-08-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Och de flesta kvinnor/tjejer anmäler inte. För att det är skämmigt (särskilt numera med FB), för att man själv tror sig ha del i det...

Precis. Så jag fattar inte hur dessa två kvinnor tänkt om de bara diktat ihop detta? Om det bara är lögn. Hade ni tagit den risken de tar om han är oskyldig?
Citera
2010-08-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Är ju inte fråga om WT här. Svårt att tänka mig att en broderskapare skulle kunna resonera så..men jag kan ha fel.

För att förtydliga.

Kvinnorna var genuina, men osäkra i sin konsultation med polisen. De avvek och ville inte anmäla.

Polisen såg feta stålar och anmälde, bevakade ärendet och så fort h*n såg att åklagarn gick ut med anhållan så ringde h*n sin polare på Sexpressen.
Citera
Medlem
Citat:

Om de nu ville sätta dit JA, av personliga skäl(då inte sexbrott), varför ta denna risk?

Vad då för risk? De riskerar ingenting så vitt jag kan se.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Förtydligande: [b]Jag är inte övertygad om att kvinnorna talar sanning, men det känns långsökt att få det till att de antingen är två spåniga groupies eller två manhatiska Wikileaksmotståndare eller annat konspiratoriskt.

Mer rätt kanske de är två kvinnor som trodde de var hans stora kärlek och sedan insåg att det fanns en annan och därefter sprang till farbror blå. Vet inte hur kvinnor resonerar men att ha frivilligt sex men någon hur kan detta gå till ofredande eller ens vådltäkt? Den biten övergår mitt förstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in